• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Padvigubėjus vėjo greičiui, jo spaudimas automobiliui yra keturiskart didesnis nei paprastai. Atlikti tyrimai rodo, kad ypač atvirose kelio dalyse stiprus vėjas gali būti daugiau negu trečdalio visų eismo įvykių tiesioginė priežastis ar vienas iš lemiamų veiksnių.

REKLAMA
REKLAMA

Stiprių vėjų kategorijai priklauso tie vėjai, kurių greitis siekia 11 m/s ar yra didesnis. „Ypač pavojingi gūsingi vėjai. Vairuotojas, susidūręs su vėjo šuoru, turi nedelsdamas, tačiau švelniai, pasukti ratus vėjo kryptimi, kad išlaikytų jėgų pusiausvyrą“, – tvirtina „Renault“ vairavimo mokyklos direktorius Zbigniew Weseli. – „Vėjo gūsio greitis gali būti net 2,5 karto didesnis negu paties vėjo vidutinis greitis tą dieną“. Vairuotojai su gūsingais vėjais dažniau susiduria atvirose kelio atkarpose, ant tiltų ir lenkdami kitą automobilį.

REKLAMA

Kuo automobilis didesnis ir aukštesnis, tuo didesnį paviršiaus plotą veikia vėjo jėga, todėl išauga rizika, jog bus paveikta tokio automobilio judėjimo kryptis. Stiprus vėjas gali nustumti automobilį nuo kelio ar priversti kitą transporto priemonę netikėtai kirsti automobilio važiavimo trajektoriją. „Esant stipriam vėjui, reikia vairuoti susikaupus, laikyti abi rankas ant vairo ir keisti automobilio greitį atsižvelgiant į vyraujančias oro sąlygas kelyje“, – pataria vairavimo instruktoriai. – „Kuo didesnis automobilio greitis, tuo lengviau vėjo šuoras gali paveikti jo važiavimo trajektoriją vairuotojui nespėjus sureaguoti ir suvaldyti automobilio“.

REKLAMA
REKLAMA

Esant tokioms atmosferos sąlygoms, galime netikėtai kelyje susidurti su šiukšlėmis, atneštomis vėjo, nulaužtomis šakomis ar netgi visais nuverstais medžiais. „Turėtume sulėtinti greitį ir prie objektų, esančių ant kelio, priartėti atsargiai, ypač jei keliaujame prieblandoje ir priešakinės šviesos gali iškraipyti matomą vaizdą“, – perspėja instruktoriai.

Kita aplinkybė, padidinanti stiprių vėjo gūsių keliamą pavojų, yra sumažėjęs padangų sukibimas su keliu dėl ant jo esančio plono vandens, ledo ar sniego sluoksnio. „Be to, sukibimas yra silpnesnis sukant ar stabdant“, – prideda vairavimo mokyklos instruktoriai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų