Valstybinio turizmo departamento prie Ūkio ministerijos kvietimu Lietuvoje lankėsi katalonų telekomunikacijos įmonės „Neyzen Group“ filmavimo komanda, Italijos nacionalinės televizijos „Rai 1“ ir Prancūzijos laikraščio „L'Echo de la Dordogne“ žurnalistai bei Prancūzijoje transliuojamos radijo laidos „Périgueux 103“ vedėja.
Lietuvoje Ispanijos filmavimo grupė lankėsi Vilniuje, Kaune, Trakuose, Kernavėje, Klaipėdoje, Neringoje. „Buvau labai maloniai nustebintas, kad „Neyzen Group“ pasikvietė į Lietuvą ir vieną žymiausių Ispanijos žurnalistų bei laidų vedėjų p. Jordi Oriol Cabane Matas. Šiam žurnalistui interviu davė Jos ekscelencija Lietuvos Prezidentė, Kauno miesto meras, Vilniaus universiteto rektorius, „Švyturio“ gamyklos vadovas, žymūs Lietuvos menininkai“, – pasakojo Ispanijoje veikiančio Turizmo informacijos centro direktorius Raimundas Michnevičius. Jis pabrėžė, kad kuriamas filmas apie Lietuvą 2010-2011 metais bus parodytas ne tik Ispanijos televizijose „Antena 3 Neox“, „TV3“, tačiau taip pat ir Andoros bei Lotynų Amerikos šalių televizijose. Dėl sukurto filmo rodymo vedamos derybos ir su Europos šalių televizijomis.
Italijos gyventojai liepos viduryje rytinę kavą gėrė klausydami žurnalistų įspūdžių iš kelionės po „nuostabią ir neatrastą“ šalį – Lietuvą. Valstybinio turizmo departamento kvietimu nacionalinės Italijos televizijos „Rai 1“ rytinės programos „Labas rytas“ (itl. „Uno mattina“) žurnalistai Lietuvoje lankėsi dar birželio mėnesį. Grįžę iš kelionės žurnalistai, geriausiu eterio laiku, net 8 minutes diskutavo apie Kuršių Neriją, magiškas gintaro savybes. Italai prisiminė, kad Jonui Pauliui II lankantis Lietuvoje, jam buvo padovanota būtent gintarinė dovana. Žymus žinių žurnalistas Paolo di Giannantonio emocingai pasakojo apie Lietuvių tautos dvasingumą ir stiprų ryšį su gamta. „Šio reportažo vertė yra milžiniška, nes perkant tokio reportažo kaina būtų skaičiuojama nuo 4500 eurų už sekundę“, – sakė Italijoje veikiančio Turizmo informacijos centro direktorė Kristina Šarkytė. Ji sakė, esanti labai dėkinga Baltijos šalių asociacijos Prezidentui Carlo Orichuia, padėjusiam jau trečią kartą į Lietuvą pasikviesti šios televizijos atstovus.
Prancūzus į Lietuvą lydėjusi Prancūzijoje veikiančio Turizmo informacijos centro direktorė Inga Lanchas pasakojo, kad prieš atvykstant į Lietuvą žurnalistai planavo parengti dviejų puslapių straipsnį apie šalį 50 tūkst. tiražu leidžiamame Prancūzijos regioniniame laikraštyje „L'Echo de la Dordogne“ ir sukurti dvi radijo laidas.
„Tačiau atsitiko taip, kad kuo daugiau keliavome po šalį, tuo žurnalistų susižavėjimas labiau augo. Jie surinko tiek medžiagos straipsniams ir radijo laidoms, kad buvo nuspręsta išleisti specialų 8 puslapių spalvotą laikraščio priedą ir sukurti mažiausiai 10 radijo laidų“, – sakė I. Lanchas.
Pasak jos radijo laidų apie Lietuvą kaskart klauso apie 80 tūkst. Prancūzijos regiono gyventojų, todėl tokia reklama Lietuvai yra itin naudinga. Prancūzijos žurnalistus labiausiai sužavėjo Lietuvos didmiesčiai, pajūris, susitikimai su įdomiais žmonėmis, kulinarinis paveldas.
Valstybinis turizmo departamentas siekdamas skatinti atvykstamąjį turizmą, gerinti Lietuvos kaip turizmui patrauklios valstybės įvaizdį, didinti šalies vardo žinomumą, informuoti prioritetinių atvykstamojo turizmo rinkų gyventojus apie Lietuvą, kviečia populiarių užsienio televizijų, žurnalų, interneto portalų žurnalistus, supažindina juos su Lietuvos turizmo galimybėmis, produktais ir paslaugomis. Šiais metais Lietuvoje jau lankėsi profesionalūs žurnalistai iš Didžiosios Britanijos, Rusijos, Lenkijos, Ispanijos, Portugalijos, Italijos ir Prancūzijos.