Šeštadienį finišavo pirmasis tarptautinio ralio maratono – „Šilko kelias 2010“ („Silk Way 2010“) greičio ruožas. Sankt Peterburgo komandai „City Service Spb“ atstovaujantis Benedikto Vanago ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas pirmąją dieną užbaigė sunkiai, tačiau užtikrintai. Po ne itin sėkmingai susiklosčiusio greičio ruožo gausiame patyrusių varžovų būryje lietuviai kol kas yra šešiolikti.
Šeštadienį dalyviams teko įveikti 415 kilometrų, iš kurių 86 driekėsi greičio ruožu. Likusią maršruto dalį sudarė dvi kelio sekcijos. Maratonas „Šilko kelias 2010“ prasidėjo ne bet kur, o kariniame poligone, kur paprastai bandomi Rusijos kariuomenės tankai. Karinė technika, žinoma, nevažinėjo, tačiau sudėtingų išbandymų netrūko. Greičio ruožą sudarė daugiausia siauri, smėlėti bei duobėti keliai, daugelyje vietų apsupti medžiais. Važiavimas tokiais keliais pareikalavo maksimalios koncentracijos bei ištvermės ekipažams ir jų technikai.
„Diena buvo sunki. Duobės, provėžos ir balos vietomis nenusileido toms, kurias dar vasaros pradžioje matėme Ladogos visureigių maratone“ – po finišo kalbėjo B.Vanagas. „Greičio ruožas pasižymėjo dideliu purvo kiekiu. Sunkumų atsirado po to, kai sutriko priekinio stiklo apipurškimas skysčiu ir pusę distancijos teko važiuoti turint labai prastą matomumą. Taip pat turėjome problemų su navigacija ir dėl to praradome dar apie 10 minučių. Tačiau džiaugiamės, kad pirmuosius išbandymus įveikėme ir sėkmingai pasiekėme greičio ruožo finišą“
Bendrojoje įskaitoje tarp automobilių kaip ir tikėtasi tempą diktavo gamyklinė „Volkswagen“ ekipa. Neseniai vokiečiai pristatė naujausią lenktyninio automobilio „Race Touareg 3“ modelį, kuriuos šiuo metu naudoja Markas Milleris ir Carlosas Sainzas. Likę komandos nariai – Ginielis De Villiersas ir Nasseras Al-Attiyah vairuoja tuos pat automobilius, kuriais važiavo šių metų Dakare. Kol kas geriau sekasi būtent pastariesiems, kurie ir pirmauja lenktynėse. Trečias kol kas yra puikų tempą pademonstravęs Rusijos atstovas – Borisas Gadasinas su savuoju prototipu.
Iškart po automobilių startavo sunkvežimiai. Kaip ir prognozuota, lyderiais tapo „KAMAZ“, kurie į maratoną atsiuntė net septynis ekipažus. Įdomiausia kova užsimezgė tarp Vladimiro Čagino ir Firdauso Kabirovo – būtent šis lenktynininkas šeštadienį buvo nepralenkiamas. Trečiąją ir ketvirtąją vietas taip pat užėmė „KAMAZ“, vairuojami Eduardo Nikolajevo ir Ilgizaro Mardejevo. Čekas Alesas Lopraisas su „Tatra“ šįkart liko penktas.
Apibendrinant lenktynių dieną, vien prarastos minutės lietuviams kainavo maždaug devynias pozicijas, tačiau važiavimo tempas yra išties aukštas. Jei rytojus bus sėkmingesnis, tikėtina, kad B.Vanagas su S.Jurgelėnu pakils keliomis pozicijomis aukščiau. Kitas greičio ruožas vyks sekmadienį ir susidės iš dviejų sektorių, kurių bendras ilgis bus 336 kilometrai.
Pirmasis penketukas (automobiliai):
1. Ginielis De Villiersas (PAR) – „Volkswagen Race Touareg 2“ 54 min. 58 sek.
2. Nasseras Al-Attiyah (Kataras) – „Volkswagen Race Touareg 2“ +2 min. 6 sek.
3. Borisas Gadasinas (Rusija) – „Proto G Force“ +2 min. 27 sek.
4. Carlosas Sainzas (Ispanija) – „Volkswagen Race Touareg 3“ +2 min. 29 sek.
5. Ilja Kuznecovas (Rusija) – „Mitsubishi L201“ +11min. 1 sek.
...
16. Benediktas Vanagas (Lietuva) – „OSCar 03“ +24 min. 44 sek.
Pirmasis penketukas (sunkvežimiai):
1. Firdausas Kabirovas (Rusija) – „KAMAZ“ 1 val. 6 min. 35 sek.
2. Vladimiras Čaginas (Rusija) – „KAMAZ“ +16 sek.
3. Eduardas Nikolajevas (Rusija) – „KAMAZ“ +2 min. 6 sek.
4. Ilgizaras Mardejevas (Rusija) – „KAMAZ“ +4 min. 3 sek.
5. Alesas Lopraisas (Čekija) – „Tatra“ +4 min. 34 sek.