2011 m. „Renault“ švęs 50-ties metų sukaktį. Pažymint šį jubiliejų modelis dalyvaus istoriniame Monte Karlo ralyje. Šia proga taip pat planuojama „Renault 4“ demonstruoti vasario mėnesį rengiamoje Paryžiaus klasikinių senovinių automobilių parodoje „Rétromobile“.
„Renault 4“ išskirtinio dėmesio sulauks ir trečiajame modelio gerbėjams skirtame „4L International“ renginyje, kuris liepą vyks Luaro slėnio pilyse. Automobilių istorijoje pagal pardavimų skaičių „Renault 4“ užima trečią vietą1 ir kartu yra populiariausias prancūziškas automobilis visame pasaulyje – daugiau nei 100 šalių parduota virš aštuonių milijonų šio modelio vienetų. Nenuostabu, kad „Renault 4“ modelis tapo automobilizmo ikona.
„Renault 4“ modelis – koncepcijos rezultatas. 1956 m. Pierre Dreyfus, tuometinis „Régie Nationale des Usines Renault“ prezidentas, sugalvojo „mėlynų džinsų“ automobilio sąvoką. Jis norėjo sukurti universalų ir nebrangų automobilį, kuris, kaip ir paprasti džinsai, susilauktų pripažinimo visame pasaulyje bei sugebėtų prisiderinti prie visuomenės pokyčių, pradėjusių ryškėti artėjant 1960-tiesiems metams.
Po penkerius metus trukusio kūrybinio ir gamybinio periodo, prieš pademonstruojant modelį 1961 m. Paryžiaus automobilių parodoje, „Renault 4“ – pirmasis priekiniais ratais varomas keleivinis automobilis – buvo pristatytas spaudai. Vėliau vienu metu buvo išleistas furgonas ir trys sedanų variantai: „R3“ (po metų jis buvo išimtas iš katalogo) bei „R4“ ir „R4L“ (kur „L“ žymi prabangos klasę), išsyk užkariavę prancūzų širdis.
„Renault 4“ greitai išpopuliarėjo dėl neprilygstamo interjero, mažų eksploatavimo išlaidų bei gebėjimo prisitaikyti prie įvairių naudojimo sąlygų. Praėjus vos šešeriems metams po šio modelio išleidimo, „Renault 4“ gamybos apimtys peržengė milijoną vienetų. Drauge buvo sumušti ir kiti rekordai, nes per 31 metus trukusią automobilio modelio „karjerą“ bendras pagamintų automobilių skaičius buvo 8 135 424 vienetai.
„Renault 4“ modelį sėkmė lydėjo ir už Prancūzijos ribų – jis buvo gaminamas ar surenkamas ne mažiau nei 27 valstybėse (be Prancūzijos), net ir tokiuose tolimuose regionuose ir šalyse kaip Pietų Afrika, Australija, Čilė ir Filipinai. Šeši iš dešimties automobilių buvo nuperkami už „Renault“ vidaus rinkos ribų.
Per ilgą laikotarpį, kai „Renault 4“ modelis buvo prieinamas rinkoje, buvo išleistos kelios šio automobilio versijos, įskaitant furgoną, keturiais ratais varomą automobilį bei kabrioletą. Taip pat buvo išleisti ir kiti variantai, pavyzdžiui, „Rodeo“, o taip pat daug riboto leidimo modelio versijų, iš kurių Prancūzijoje geriausiai žinomos buvo šios: „Parisienne“ (1963), „Safari“ (1975), „Jogging“ (1981) ir „Sixties“ (1985).
Modelis naudojosi savo vardo visureigių lenktynių čempionato nešama nauda ir buvo mėgstamiausia jaunų žmonių, norinčių tyrinėti pasaulį, transporto priemonė. Modelį buvo galima pamatyti tokiuose šventiniuose automobilių sporto renginiuose kaip Monte Karlo ralis ir lenktynės Paryžius–Dakaras. Vienais metais šiam modeliui net pasisekė „užlipti“ ant Afrikos „Rally-raid“ ralio prizininkų pakylos.
1992 m., siekiant pažymėti neprilygstamą modelio sėkmę, atsisveikinimui buvo išleistas ribotas kiekis specialių modelio variantų, pavadintų „Bye-Bye“. Nedideliais kiekiais šis modelis buvo gaminamas Slovėnijoje ir Maroke iki pat 1994 m.
1977 nuo konvejerio nuriedėjo jau 5 milijonai tokių automobilių. Gamintojų nuotr.