• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ketvirtadienį Lietuvos radijo ir televizijos asociacijos (LRTA) nariai ir Lietuvos parlamentinės politinės partijos pasirašė susitarimą dėl politinės reklamos savivaldybių tarybų rinkimų kampanijos laikotarpiu.

REKLAMA
REKLAMA

Šis susitarimas yra pirmasis bandymas ne tik teisė aktais, bet ir papildomais įsipareigojimais užtikrinti sąžiningą ir skaidrią rinkimų kampaniją bei transliuotojų neutralumą. Susitarimo šalys įsipareigos nesiekti ir neskatinti paslėptos politinės reklamos, nepriimti ir nesiūlyti neskaidrių politinės reklamos apmokėjimo būdų, 40 dienų prieš rinkimų dieną vengti transliuoti pramogines laidas, kuriose dalyvautų valstybės politikai ar jų šeimos nariai. Taip pat, rengdami programas transliuotojai dar kartą pabrėžia, jog laikysis neutralumo principo ir nepalaikys nė vieno rinkimų kampanijos dalyvio, nepriklausomai nuo jo užsakomos politinės reklamos kiekio ir kitų faktorių.

REKLAMA

Anot Lauros Blaževičiūtės, Lietuvos radijo ir televizijos asociacijos prezidentės, šis transliuotojų ir partijų susitarimas turėtų tapti geru savireguliacinės praktikos pavyzdžiu. „Tikimės, kad pavykus įgyvendinti šį susitarimą, pavyks išplėsti savireguliacijos sritis ir prieš Seimo rinkimus pasirašyti plataus mąsto dokumentą, kuris ateityje galėtų tapti atskiru Politinės kampanijos etikos kodeksu“, - teigė asociacijos vadovė.

REKLAMA
REKLAMA

Lauros Blaževičiūtės manymu, labai svarbu, kad tokia iniciatyva kilo iš pačių transliuotojų, o parlamentinės partijos sutiko prisijungti prie jos. „Radijo ir televizijos reklama atlieka, jei ne lemiamą, tai vieną svarbiausių vaidmenų rinkimų kampanijų metu. Šis susitarimas yra visuomenės lūkesčių atspindys, kad rinkimų kampanija būtų pagrįsta politinėmis diskusijomis ir idėjų konkurencija, o ne juodosiomis technologijomis“, - teigė transliuotojų atstovė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Prie šio susitarimo bus kviečiamos prisijungti ir kitos, ne parlamentinės, Lietuvos politinės partijos bei rinkimų kampanijos dalyviai ir komerciniai transliuotojai, ne LRTA nariai

Šiuo metu politinių partijų ir kampanijų finansavimo įstatymas neriboja politinės reklamos per radijo stotis ir sudaro galimybes politinės kampanijos dalyviams save ir savo idėjas pristatyti diskusijų laidose bei ne trumpesniuose kaip 90 sekundžių vaizdo siužetuose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų