Spalio 25 ir 26 dienomis festivalyje „Gaida“ – trys išskirtiniai lietuvių muzikinių kolektyvų pasirodymai. Rūtos ir Zbignevo Ibelhauptų fortepijoninis duetas, kamerinis choras „Jauna muzika“ bei styginių kvartetas „Chordos“ pateiks ambicingas ir įvairialypes programas, kuriose, natūralu, vyrauja lietuviška muzika.
Žymiausias Lietuvos fortepijoninis duetas – Rūta ir Zbignevas Ibelhauptai – rečitalyje spalio 25 d. Vilniaus rotušėje (18 val.) pristato visiškai naują, techninės ekvilibristikos ir garsinės precizijos paženklintą programą, kuri intriguoja keliais ryškiais aspektais. Visų pirma, matome naujus arba kiek primirštus koncetų afišose lietuvių autorių vardus ir jų kūrinių pasaulines premjeras: tai jaunos kompozitorės Jurgitos Mieželytės „Šukės“, anksčiau su džiazo muzika siejamo, o dabar labiau į technologines studijas panirusio Tomo Kutavičiaus „Aqua quadrivium“ bei vėl kūrybiškai prabylančio Gintaro Sodeikos „SUTAPO“. Kita šio koncerto intriga – stilistiškai labai skirtingi žymių užsienio kūrėjų opusai, reikalaujantys ypatingo virtuoziškumo: specialiai Ibelhauptų duetui sukurtas dano Pero Nørgårdo „Unendlicher Empfang“, kur kiekviena iš keturių rankų groja skirtingais tempais (tiksint 4 metrononams), bei garsiojo amerikiečio George'o Crumbo kūrinys „Otherwordly Resonances“, pripildytas savito erdvinio skambesio ir inspiruojančių prasmių.
Tą pat dieną 20 val. Evangelikų liuteronų bažnyčioje koncertuos elitinis Lietuvos kamerinis choras „Jauna muzika“, metantis iššūkį pernykštėje „Gaidoje“ koncertavusiam elitiniam Latvijos radijo chorui, kurio ypač sėkmingas pasirodymas ir puikūs vertinimai sukėlė Lietuvos chorinės bendruomenės ambicijas. „Jauna muzika“ specialiai festivaliui parengė jautrią, dvasingumo paženklintą programą – tai choro meno vadovo Vaclovo Augustino („Išminčių kelionė“) ir Niujorke gyvenančios kompozitorės Žibuoklės Martinaitytės („Tolumos mėlynumas“) pasaulinės premjeros bei chorinę kūrybą ypač pamėgusios Jurgitos Mieželytės „O ignis spiritus Paracliti“. Ypatinga koncerto puošmena – moderniosios klasikos lobynui priskiriamų įžymaus prancūzų garso esteto Gerardo Grisey „Meilės giesmių“ (1984) pirmasis atlikimas Lietuvoje.
Spalio 26 dieną „Gaidoje“ ypač laukiamas aktyviausio lietuvių naujosios muzikos kolektyvo – styginių kvarteto „Chordos“ – koncertas su laiko patikrinta lietuviška muzika. Programa pasirinkta neatsitiktinai – atkurtos Nepriklausomybės 20-mečio proga siūloma prisiminti ryškiausius lietuvių kompozitorių kūrinius, tapusius pastarųjų dešimtmečių lietuvių muzikos vizitine kortele. Šie kūriniai daugybę kartų skambėjo ne tik Lietuvoje, bet ir įvairiose pasaulio šalyse, atliekami geriausi lietuvių ir užsienio atlikėjų (Arditti Quartet, Apartment House, Seattle Chamber Players ir daugelis kitų). Kūrinių autoriai – skirtingų meninių krypčių ir savito kūrybinio braižo kompozitoriai, tad ši lietuviškos muzikos galerija žaižaruoja įvairiomis spalvomis: tai Algirdo Martinaičio „Mirtis ir mergelė“, Remigijaus Merkelio „MiKonst“, Ramintos Šerkšnytės „Rytų elegija“, Onutės Narbutaitės „Drappeggio“, Vytauto V. Jurgučio „Elipsės“, Ryčio Mažulio „Sans pause“. Koncerte dalyvauja pianistas Daumantas Kirilauskas. Pradžia 19 val.