Paskutinį rugsėjo savaitgalį Jūrmalos ir Kuldigos apylinkėse vyko finalinis Latvijos ralio čempionato etapas, kuris lėmė, jog šios šalies čempionais 2WD grupės įskaitoje tapo Roko Kvaraciejaus ir Mariaus Samuolio ekipažas.
Latvijos ralio čempionato VII etapo dalyviai iš Latvijos, Lietuvos, Estijos, Rusijos, Suomijos, Ukrainos turėjo įveikti 9 greičio ruožus, kurių bendras ilgis 109,38 km.
Lietuvai atstovavo Roko Lipeikio/Ingos Lipeikytės, Dominyko Butvilo/Renato Vaitkevičiaus, Roko Kvaraciejaus/Mariaus Samuolio, Ričardo Baubino/Rolando Baubino ekipažai.
Į čempionų titulus pretendavo du lietuvių ekipažai
Po šio ralio paaiškėjo Latvijos ralio čempionato nugalėtojai. „A plus" grupėje R. Lipeikis ir I. Lipeikytė po šešių etapų užiminėjo pirmąją vietą ir nuo artimiausių persekiotojų, Ivaro Vasaraudžio ir Peterio Spredzio ekipažo, turėjo sukaupę aštuonių taškų persvarą. Tačiau latviams šiame etape savo grupėje užteko iškovoti pergalę, ir tokiu atveju lietuviai į čempionų titulus pretenduoti jau negalėjo.
Itin įtempta kova buvo žadama tarp R. Kvaraciejaus/M. Samuolio ir estų Rolando Murako/Meelio Vooro ekipažų, kurie po šešių čempionato etapų turėjo sukaupę po vienodą taškų skaičių 2WD grupės įskaitoje.
Kaip ir buvo tikėtasi, ralyje „Latvia 2010", nugalėjo Ivaras Vasaraudzis ir Peteris Spredzis su "Mitsubishi Lancer WRC" automobiliu. Šiemet tai buvo ketvirtoji šio ekipažo iškovota pergalė Latvijos ralio čempionate, kuri padėjo užsitikrinti pirmąją vietą čempionato "A plus" grupės įskaitoje.
Antrąją vietą iškovojo Janis Vorobjovas ir Guntarsas Zicansas su „Mitsubishi Lancer Evo X" automobiliu, nuo lyderių atsilikę daugiau nei dvi minutes. Treti liko svečias iš Suomijos, buvęs WRC „Seat", „Mitsubishi", „Škoda", „Ford", „Suzuki" gamyklinių komandų atstovas Toni Gardemeisteris bei Tapio Suominenas su „Mitsubishi Lancer Evo IV" automobiliu.
Greičiausi tarp lietuvių buvo Roko Lipeikio ir Ingos Lipeikytės ekipažas su „Mitsubishi Lancer Evo VIII" automobiliu, kurie bendroje šio ralio įskaitoje užėmė aštuntąją vietą bei penkąją vietą „A plus" grupės įskaitoje. Po šių varžybų Latvijos ralio čempionato įskaitoje ekipažas smuktelėjo viena pozicija žemyn ir iškovojo vicečempionų titulą.
M. Samuolio komentaras
Štai ir pasibaigė Latvijos čempionatas... „Didysis planas" įvykdytas maximum, deja apie patį ralį, nuleidęs akis turiu prisipažinti, kad planas įvykdytas per atsitiktinumą... Visgi,finišas pasiektas! Tuo ir džiaugiamės. Ačiū visiems fanams, žiūrovams, sirgaliams, palaikytojams, rėmėjams ir mechanikams nuo mūsų ekipažo ir visos komandos!
Na, o dabar kaip visada trumpai apie ralį... Ralis prasidėjo šeštadieni vienu greičio ruožu Jūrmaloje „Livu Akvapark" parkingo aikštelėje, kurioje turėjome įveikti du ratus. Šį greičio ruoželį pravažiavome saugodami ratus nuo bordiūrų, tad po pirmos dienos likome ketvirti savo klasėje, keturiomis sekundėmis nusileisdami savo čempionato varžovams R. Murako/M. Vooro („Honda Civic Type-R") ekipažui, dviem sekundėmis antroje vietoje likusiems K. Ile/Z. Ile („VW Golf") ir viena sekunde E.Balodžiui/I.Pukiui („Opel Astra").
Tačiau jau pirmame kitos dienos žvyriniame ruože įvežėme R. Murako/M. Vooro ekipažui 7 sekundes ir išsiveržėme į priekį, koks ir buvo mūsų tikslas - važiuoti didesniu tempu nei pastarasis ekipažas ir taip užsitikrinti Latvijos ralio 2WD įskaitos čempionų vardą. Visgi, teisybės dėlei, iš karto gavome į kaulus nuo I. Kilpio/A. Cerinio ekipažo su „Toyota Corolla" ir vilčių juos pasivyti labai neauginome.
Trečio greičio ruožo starte pastebėjome, kad už mūsų nėra Rolando Murako ekipažo... Atvažiavus į servisą po trijų greičio ruožų paaiškėjo, kad mūsų pagrindinis varžovas, kaip pats vėliau minėjo, važiavo per dideliu tempu, kad galėtų apvažinėti iš po 4WD ratų iškastus akmenis ir prakirto karterį..Deja, taip ir nepavyko lygioje kovoje išspręsti, kuris ekipažas vertas čempionų vardo.
Serviso metu pasitarę nusprendėme, kad dar poroje artėjančių greičio ruožų bandysime pasižiūrėti ar nerizikuojant įmanoma bandyti pagauti I. Kilpio „Corolla", deja, šį kartą tai buvo „mission impossible"... Tad judėjome link finišo nepersistengdami, kol...buvo duotas startas į paskutinį, devintąjį, greičio ruožą. Pirma dalis, kaip galite pamatyti video, ėjosi beveik kaip „iš natų", kol „neužgrybavo" šturmanas :)
Po menkučio galinio rato išleidimo į griovį, nuvažiavus dar keletą posūkių, „pavargęs" galinis tiltas atsisakė laikyti griovyje pabuvojusį ratą ir šis viduryje posūkio nulūžo... Suktukas lekiant virš 100 km/h buvo ne iš smagiausių patirčių sąrašo... Visgi šiaip ne taip grįžus ant kelio ir susirinkus pamestą ratą, tęsėme kovą iki paskutiniųjų. Deja, sugaišome daugiau nei tris minutes nuo savo idealaus laiko ir iš tvirtos antros vietos nukritome į ketvirtąją vietą, užleisdami antrą vietą K. Ile/Z. Ile ekipažui, treti liko D. Miačinas/S. Fuzikas. Likusius 20 km nuo greičio ruožo finišo iki oficialaus ralio finišo podiumo teko važiuoti kaip jau tapo įprastą man - išlindus per langą ir „buriuojant", tokiu būdu atsveriant be rato likusią automobilio dalį.
Taigi, šiaip ne taip su nuotykiais pasiekėme ralio „Latvia 2010" finišą ir užtikrintai tapome Latvijos ralio čempionais 2WD grupėje, bei Latvijos ralio „BF Goodrich" taurės nugalėtojais toje pačioje 2WD įskaitoje. O Rokas Kvaraciejus tapo ne tik „Junior" įskaitos čempionu, bet dar ir jauniausiu Latvijos čempionu per visą jos autosporto istoriją!
Mindaugas Žilionis (toverasport.lt)