Balandžio 25 ir 27 d. „Festival Ballet Providence“ trupės naujausiame pastatyme – Piotro Čaikovskio „Gulbių ežere“ – svarbiausią Odetos-Odilijos partiją šoko Vilija Putriūtė, jau kuris laikas amerikiečiams žinoma Vilia Putrius vardu.
Atidžiau sekantys Lietuvos baleto raidą prisimena šią grakščią šokėją, Vilniaus baleto mokyklos (dabar – M. K. Čiurlionio menų mokyklos baleto skyriaus) auklėtinę, mokytojos Elenos Švedaj mokinę, Rūtos Jezerskytės klasiokę – penkerius metus ji šoko Vilniuje ir sukūrė keletą solinių vaidmenų, tarp kurių – Raimondos draugė Aleksandro Glazunovo „Raimondoje“, Princesė Florina „Miegančiojoje gražuolėje“, „Kopelija“ Leo Delibes‘o „Kopelija“.
2001 m. kartu su vyru Mindaugu Baužiu išvykusi į Jungtines Amerikos valstijas, V. Putriūtė įsijungė į Arlingtono baleto trupę – šoko „Šopenianoje“, Georges‘o Balanchine‘o „Allegro Brillante“, „Apolonas Musagetas“, choreografo Paulo Meija sukurtuose baletuose „Romeo ir Džiuljeta“ bei „Mėnulio serenada“. Kalėdiniuose „Spragtukuose“ jie dažnai šoko pagrindinį Cukruotų slyvų fėjos ir princo pas de deux. Arlingtone V. Putriūtė ir M. Baužys į koncertines programas įtraukdavo ir Jurijaus Smorigino „Pietą“.
Prieš keletą metų persikėlę į Bostoną, Vilija Putriūtė ir Mindaugas Baužys pradėjo šokti Bostono baleto trupėje – čia V. Putriūtė „Miegančiojoje gražuolėje“ šoko Krištolinio šaltinio fėją, ispanų šokį „Spragtuke“, šiuolaikinės choreografijos kompozicijas.
Nuo 2006-ųjų V. Putriūtė šoka „Festival Ballet Providence“ trupėje – „Spragtuke“ (Cukruotų slyvų fėja, ispanė), G. Balanchine‘o „Allegro Brillante“ ir P. Čaikovskio „Pas de deux“, spektaklyje „Coma“ (pagal Arvo Pärto muziką, choreografas Viktoras Plotnikovas) atlieka Juodojo Angelo vaidmenį, taip pat pagrindines partijas balete „Vystantys lapai“ (pagal Antoníno Dvořáko muziką, Anthony Tudoro choreografija).
„Gulbių ežerą“ „Festival Ballet Providence“ trupė pastatė, minėdama savo veiklos trisdešimtmetį ir dabartinio vadovo Mihailo „Misha“ Djuric veiklos šioje trupėje dešimtmetį. Beje, nuo 2007 m. vasario šios trupės antrąja baletmeistere ir pedagoge dirba ir Jolanta Valeikaitė, buvusi Lietuvos, Bonos ir Eseno teatrų solistė, jau kuris laikas gyvenanti Bostone.
Pirmasis „Gulbių ežero“ spektaklis įvyko balandžio 25 d. “Veterans Memorial Auditorium“. Trijų veiksmų dvi valandas ir dvidešimt minučių trunkančiame „Gulbių ežere“ dalyvauja 55 artistai (tame tarpe – 16 gulbių kordebaletas), dekoracijos išnuomotos iš Pitsburgo baleto teatro.
Vilia Putrius ir Aleksandras Akulovas „Gulbių ežere“. Gene Schiavone nuotraukos
Antrąjį baleto veiksmą Mihailo Djuric ir Milica Bijelic, trupės meno vadovė ir baletmeisterė, pastatė pagal Mariaus Petipa choreografiją, kitus veiksmus sukūrė savaip. Spektaklyje su laiminga pabaiga yra prologas, kuriame Rotbaras paverčia princesę Odetą gulbe – toks sprendimas būdingas ir 2000 m. pastatytam Amerikos baleto teatro „Gulbių ežerui“.
„Gulbių ežere“ pagrindinius vaidmenis parengė dvi solistų poros – Leticia Guerrero ir Davide‘as Vittorino bei Vilia Putrius ir Aleksandras „Saša“ Akulovas. Pastaroji neseniai į trupę įsijungusių artistų pora sukėlė baleto žinovų susidomėjimą – pasak kritiko Marko Morino, jie sukurti šiems vaidmenims: „Putrius, nors kiek aukštesnė, nei kitos balerinos, pasižymi ypač klasikiniu stiliumi, ilgomis, elegantiškomis linijomis ir minkštomis, gracingomis rankomis bei skulptūriniu grožiu. Neseniai pasirodžiusi choreografinių kompozicijų spektaklyje „Up CLOSE, On HOPE“ ji žavėjo žiūrovus „Mirštančiąja gulbe“ – jos šokis buvo tiesiog stulbinantis“.
A. Akulovo, A. Vaganovos baleto akademijos Sankt Peterburge auklėtinio, išvaizda lyginama su Nurejevo – jo šokis pasižymi aukštais šuoliais ir „neįmanomais suskaičiuoti piruetais“ bei „princo laikysena“.