Penkiasdešimtieji praėjusio amžiaus metai. Tuomet Europos ir JAV automobilių dizaino mokyklos išsiskyrė, atrodytų, visiems laikams. Skirtingi pasauliai, skirtingi papročiai. Tačiau būtent tuo laikmečiu pasitaikė ir keletas itin įdomių dviejų skirtingų pasaulių ideologijų „kokteilių“. Vienas iš tokių- itin retas „Ferrari 410 SuperAmerica Ghia Coupe“.
Po karo atsigavęs „Ferrari“ tuo metu žvalgėsi į milžinišką, mokią ir nenualintą JAV rinką. Pardavimai JAV italams klojosi visai pusė velnio, „Ferrari“ gamino net JAV rinkai skirtą modelį „410 SuperAmerica“. Tačiau „Ferrari“ vadai svajojo apie dar rimtesnę šio modelio adaptaciją JAV rinkai. Tokią, kad JAV turčiai europinį greituolį už Atlanto priimtų kaip savą. Padėti sutiko dizaino studija „Ghia“, o galutinis produktas dabar yra vienas iš pačių rečiausių pasaulio automobilių.
„Ferrari 410 SuperAmerica Ghia Coupe“ yra tikrų tikriausias tų laikų europinės automobilių inžinerijos viršūnės ir 50-ųjų Amerikos automobilinės stilistikos mišinys. „Ghia“ net neslėpė savo pataikavimo saldokai amerikietiško automobilinio baroko dizaino mokyklai. Tiesiog tuo laiku tokios mados tendencijos vyravo už Atlanto.
Egzotiškas „Ferrari“ buvo aprūpintas legendinio italų variklio meistro Lampredi sukurtu 4,9 litro darbo tūrio V12 tipo varikliu. Motoras išvystė 350 a.g. jėgą. O tai tikrai puikus rodiklis 1200 kilogramų sveriančiam automobiliui. Tad „Ferrari 410 SuperAmerica Ghia Coupe“ galėjo įsibėgėti net ir iki šiais laikais solidaus 260 km/h greičio.
Žinoma, inžinerinė šio automobilio dalis įdomi, tačiau svarbiausia čia- stilius. Dėl stiliaus unikalumo ir modelio retumo šis automobilis šiandien yra turtingiausių pasaulio kolekcininkų svajonė.
Almantas Karčiauskas