• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kaip išsirinkti automobilį, kuris ne tik atitiktų finansines galimybes, bet ir patikimai tarnautų? Net tiems, kurie pasitiki savo žiniomis, siūlome ne vien apžiūrėti automobilį. Nepagailėkite laiko, šiek tiek pinigų ir apsilankykite servise su išsirinkta mašina ir jos pardavėju.

REKLAMA
REKLAMA

Kėbulo įvertinimas

Pradėkime nuo kėbulo. Nuo jo priklauso ne tik estetinė išvaizda, bet ir kiek automobilis jums tarnaus. Apžiūrėti geriausiai giedrą, saulėtą dieną, tada matosi dažų nelygumai ir spalvos skirtumai.

REKLAMA

Pasistenkite pažvelgti į remontuoto paviršiaus vidinę pusę. Blogai išlygintas ar net nelygintas metalas, negruntuotas paviršius rodo, kad remontas padarytas tik tam kartui ir tose vietose greit atsiras korozijos žymių. Aprūdijusios kėbulo detalės dažnai rodo bendrą blogą automobilio būklę. Nutrupėję dažai dėl mechaninio akmenukų poveikio priekinėje automobilio dalyje nėra pavojingi, tik reikia tas vietas laiku ir tinkamai apdoroti. Būtina atidžiai apžiūrėti sparnų apatinę dalį, vietas, kur tvirtinami purvasargiai, kur paviršius uždengtas plastikinėmis detalėmis, slenksčius.

REKLAMA
REKLAMA

Prieš parduodant neretai tos vietos padengiamos storu rauplėtu paviršiumi, skirtu dangai apsaugoti nuo akmenukų, bet dažniausiai tai saugo tik beviltiškai surūdijusio metalo liekanas. Korozijos židinių randama ir ant automobilio dugno, durelių apačioje, žibintų angose. Apžiūrint automobilio apačią ir ratų arkas, reikia patikrinti, kaip išsilaikiusi gamyklinė danga.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ką tik padengtos vietos dažnai parodo, kur buvo rūdys. Reikia pažiūrėti, kaip užsidaro durys, bagažinės ir variklio antvožai, ar lygiagrečios, vienodo pločio jų skyrimo linijos. Jei pastebėjote, kad buvo įlenktas sparnas, durelės, tai nėra labai baisu, svarbu, kad būtų kokybiškas remontas.

REKLAMA

Blogiau, jei po avarijos nukentėjo laikančiosios konstrukcijos. Tada specialiu stendu reikia patikrinti ašių lygiagretumą ir pakabos geometriją.

Jei pakabos parametrų nepavyksta sureguliuoti – toks automobilis bevertis, nes jį nupirkęs žmogus daug lėšų išleis nuolatiniam remontui. Reikia neužmiršti ir apie kėbulo hermetiškumą. Dažnai pirkėjas, kaip privalumą įvertinęs stoglangį, vėliau pamato, kad jis leidžia vandenį. Neretai pasitaiko, kad kelia rūpesčių tie automobiliai, kurių stoglangis įdėtas ne gamykloje. Dažniausiai toks ir leidžia vandenį. Langų, durų sandarumu galima įsitikinti nuplovus automobilį automatizuotoje plovykloje.

REKLAMA

Variklio patikrinimas

Jei kėbulo būklė pasirodė pakenčiama, tada galime tikrinti variklį. Gerai apžiūrėkite agregato išorę, ar nėra alyvos nutekėjimo žymių, remonto pėdsakų – varžtų nusukinėtomis briaunomis, negamyklinių perdirbimų. Išmatuokite slėgį variklio cilindruose. Jis neturi būti mažesnis už gamyklos nurodytą minimalią ribą (10-13 kg/kv. cm benzininiams ir 28-31 kg/kv. cm dyzeliniams varikliams). Cilindrų slėgių skirtumas neturi viršyti 1 kg/kv. cm.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Matuokite esant karštam varikliui. Patikrinkite alyvos būklę karteryje, ar ji ne tiršta. Emulsijos lašeliai parodo, kad alyvoje yra aušinimo skysčio. Dujos, besiskverbiančios pro atdarą tepalo įpylimo angą, įspėja, kad stūmoklių žiedai ar net patys cilindrai susidėvėję.

Daug informacijos galite rasti apžiūrėję aušinimo skysčio išsiplėtimo bakelį. Patikrinkite, ar jis užpiltas specialiu aušinimo skysčiu, ar nėra tepalo žymių, jos rodo, kad aušinimo ir tepimo sistemos susisiekia, o tai jau rimtas variklio gedimas. Jei aušinimo sistema yra nedidelio slėgio, tai bakelyje kylantys oro burbulai dažniausiai rodo, kad trūkusi galvutės tarpinė, deformuota ar skilusi pati galvutė.

REKLAMA

Daug naudos duoda išmetamųjų dujų stebėjimas. Mėlyno atspalvio dūmas rodo, kad cilindruose dega tepalas, balto – aušinimo skystis, juodo – nesutvarkyta maitinimo sistema. Gerą variklį turinčią mašiną lengva paleisti, jis tolygiai dirba šaltas. Tai ypač aktualu perkant dyzelinį automobilį. Dirbti agregatas turi stabiliai, be bildesių ir triukšmo. Kiekvieno įtartino garso kilmę reikėtų išsiaiškinti, nes tai gali būti rimto gedimo priežastis.

REKLAMA

Gerai patikrinti pavarų dėžę yra sunku. Važiuojant pavaros turi jungtis lengvai, be bildesių, o sumažinus greitį pasilikti savo vietoje. Automatinė dėžė turi pavaras, stovint, įjungti greit, per sekundę, atleidus stabdį pajudėti iš karto. Važiuojant pavaros turi persijungti pasiekus ne daugiau kaip 2600-3000 aps./min. (važiuojant ramiai).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

O dėl stabdžių ir pakabos, tai – kintantys mazgai ir daugiau ar mažiau remontuoti teks. Pakabos būklę galima patikrinti pavažiavus grindiniu: jei bildesių negirdėti, tai jau gerai. Tiksliau tai patikrinti galima techninių apžiūrų centre. Įdomios informacijos galima rasti mašinos dokumentuose. Dėl kėbulo numerių nesivarginkite, nes juos patikrina apžiūrų centre.

REKLAMA

Daugiau naudos duos informacija apie šeimininkus. Nerekomenduojama pirkti taksi automobilių. Firmos mašina dažniausiai būna prastesnės būklės nei privačių žmonių. Privalumas, jei pardavėjas pateikia serviso knygelę su reguliariomis žymomis. Bet ja aklai tikėti nepatariame, nes tokias knygeles galima įsigyti ir turguose.

REKLAMA

Dar keli patarimai

Prieš pirkdami automobilį pasiimkite mažą magnetuką, susuktą į skudurėlį. Jį reikia susukti taip, kad jis vos vos laikytųsi ant šaldytuvo. Su juo galėsite patikrint, ar automobilio kėbulas nėra tvarkytas po avarijos. Lipdukai, juostelės, užrašai dažniausiai skirti tam, kad būtų paslėpti kėbulo defektai. Apžiūrėkite ratus, labai svarbu, kad padangos būtų tolygiai susidėvėjusios. Jei ne – tai rodo pakabos defektus. Paleiskite variklį ir atidarykite alyvos užpylimo angos dangtį. Patikrinkite, kad iš ten neitų išmetamųjų dujų. Jei dujos eina, vadinasi, greitai prireiks variklio bloko remonto.

REKLAMA
REKLAMA

Ant asfalto staigiai iki galo paspauskite stabdžius. Išeikite, apžiūrėkite likusias žymes. Jos turi būti simetriškos ir tiesios. Stabdant vairo neturi traukti į kurį nors šoną. Patarimas perkant dyzelinį variklį – pažiūrėkite, ar guminės žarnos, kuriomis teka aušinamasis skystis, nėra labai kietos, nes jei jos tokios, vadinasi, į aušinimo sistemą patenka slėgis iš cilindrų, o tai pirmasis rimto gedimo požymis. Kiek įmanoma atidžiau apžiūrėkite įvairias detales, ant kurių įspausta pagaminimo data. Jei daug kur skiriasi – mašina buvo perrinkinėjama, o tai gali būti avarijos požymis. Elektros instaliacijoje automobilių gamintojai nenaudoja buitinių „izoliacijų", todėl į tai reikėtų atkreipti dėmesį

Taigi pirkdami automobilį būkite labai atidūs ir nepasitikėkite pardavėjo gražbylyste.

Donatas Brazdeikis

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų