Gegužės 21 dieną, penktadienį, 18 valandą Koncertų salėje kartu su Klaipėdos kameriniu orkestru muzikuos Alexanderis Puliajevas (Rusija-Vokietija), į Klaipėdą atsivešiantis XIX amžiaus pradžios hamerklavyrą. Juo solistas gros Antonio Salieri ir Franzo Josepho Haydno koncertus bei Ludwigo van Beethoveno variacijas. F. J. Haydno koncerto smuikui ir fortepijonui solinę smuiko partiją grieš Klaipėdos kamerinio orkestro koncertmeisteris Zigmantas Brazauskas.
Programą „Iškilioji Vienos klasika“ dar papildys Wolfgango Amadeus Mozarto Divertismentas, kurį atliks Mindaugo Bačkaus vadovaujamas Klaipėdos kamerinis orkestras.
Retai atsitinka taip, kad klausytojų smalsumą labiau žadina instrumentas, nei juo skambinantis atlikėjas. Hamerklavyrui muziką rašė J. Haidnas, W. A. Mozartas, L. van Bethovenas ir kiti Europos kūrėjai, gyvenę klasicizmo epochoje.
Šis XIX amžiaus pradžios instrumentas pagal savo atsiradimo istoriją yra kažkur tarp sausoko garso klavyro ir greitai gęstančio, tačiau subtilaus ir rafinuoto garso fortepijono. Išmokti tinkamai valdyti hamerklavyrą nėra taip paprasta. Jis yra mažesnis už įprastą fortepijoną, jo klaviatūra susideda iš 68 klavišų. Kitaip naudojami pedalai, kurie spaudžiami ne kojų pėdomis, o keliais. Patys klavišai yra neįprastų spalvų: vietoj baltų - juodi ir atvirkščiai, vietoj juodų - balti. Pagal skambėjimo kokybę šis instrumentas labiau artimas nūdienos laikų fortepijonui. Manoma, jog W. A. Mozarto laikais buvo apie 80 rūšių hamerklavyrų.
Rusų pianistas Alexanderis Puliajevas, šiuo metu gyvenantis Vokietijoje, skambina tikslia 1806 metų hamerklavyro kopija, kurią sukonstravo amerikiečių meistras. Talentingas pianistas šį hamerklavyrą vežiojasi ten, kur koncertuoja, suteikdamas galimybę klausytojams pamatyti ir išgirsti unikalų istorinį instrumentą.
A. Puliajevas gimė Sankt Peterburge, baigė Maskvos P. Čaikovskio konservatoriją, vėliau buvo paskirtas akompanuoti Didžiojo teatro baleto mokyklos auklėtiniams. Tačiau atlikėjo visiškai neviliojo tokia galimybė.
„Groti valandų valandas būsimiesiems baleto artistams tikrai nenorėjau. Pabaltijo šalyse praėjusio amžiaus 8-ajame dešimtmetyje jau buvo išpopuliarėjęs baroko muzikos atlikimas autentiškais instrumentais. Pas mus, Maskvoje, šioje srityje dar buvo visiškas štilis. Todėl net nedvejodamas pasinaudojau galimybe muzikuoti tik ką įkurtame Maskvos baroko ansamblyje. Vėliau skambinti klavesinu mokiausi Amsterdame. Galimybė muziką interpretuoti autentiškais instrumentais it magnetas traukia iki šiol", - teigia A. Puliajevas.
Atlikėjas dar studijavo klavesiną ir fortepijoną Amsterdamo J. P. Sweelincko konservatorijoje. Šiuo metu jis dėsto Kelno Aukštojoje muzikos mokykloje ir sėkmingai tęsia atlikėjišką veiklą. Tarp daugybės festivalių, kuriuose jis yra dalyvavęs, minėtini Šlezvigo-Holšteino ir Tokijo festivaliai, Bostono ir Utrechto senosios muzikos festivaliai, Lisabonos „Festa da Musica“ ir Vilniaus „Banchetto Musicale“. A. Puliajevo įrašus yra išleidusios kompanijos „BIS“ ir „Marc Aurel“.
Beje, gegužės 23 dieną Klaipėdos kamerinis orkestras kartu su A. Puliajevu vyksta ir į Kaliningradą, kur tą pačią koncertinę programą atliks Kaliningrado filharmonijos organizuojamame tarptautiniame festivalyje „Rusijos muzika Baltijos šalyse 2010“.
Tad gegužės 21 dieną kviečiame nepraleisti progos ir Klaipėdos koncertų salėje paklausyti autentiško Vienos klasikos skambesio!
Klaipėdos kamerinis orkestras (M. Aleksos nuotr.)