Kai kiekvieną dieną degalinių švieslentėse stebime augančias degalų kainas, nejučia pradedame galvoti apie alternatyvas. O jų tikrai yra, tereikia apsidairyti aplinkui.
Viena tokių alternatyvų - netolimai, bet patogiai kelionei skirtas hibridinis velomobilis. Tai savotiškas velomobilio ir elektromobilio hibridas smarkiai palengvinantis vairuotojo kojų darbą. Įdomiausia tai kad tokias transporto priemones planuoja gaminti lietuviai.
Pirmasis tokio velomobilio modelis buvo pagamintas Lietuvoje XX a. pabaigoje, tačiau vėliau jis buvo išvežtas į Vokietiją, po to, jau XXI amžiuje, jis buvo perkeltas į Portugaliją, kur buvo patobulinta velomobilio išorė ir važiuoklė, įmontuotas elektros variklis. Jis tapo hibridine, patvaresne, greitesne transporto priemone. Portugalijoje jis sulaukė didelio dėmesio iš vietinės žiniasklaidos ir valdžios atstovų. Vėliau jis buvo pervežtas į Ispaniją, kur šiuo metu yra įkurta gamybinė bazė. Gamykla veikia nuo 2009 metų ir yra įsikūrusi pietų Ispanijoje.
Kolegos iš Automanas.lt kalbino vieną iš šios transporto priemonės kūrėjų Saulių Juozėną.
Kaip kilo mintis kurti tokį velomobilį – elektromobilį?
Triukšmingumas ir smarvė visuomet didino norą turėti dviratį, tai buvo 1975 metai. O velomobilis tai ne dviratis, jame daug patogiau ir komfortiškiau.Gali važiuoti bet kokiu oru. Vėlesniu laiku buvo pradėtas montuoti elektrinis variklis. 2004 metais buvo 250 W varikliukas, kuris palengvindavo kojų darbą.
Kiek stiprus toks judėjimas pasaulyje? Kokia jo ateitis?
Stiprumas pasireiškia mada ir nauda. Esame labai priklausomi nuo tų kurie valdo gamtinius išteklius. Pasaulyje daug yra susibūrimų, bendruomenių ir aktyvistų, kurie propaguoja ir domisi panašiomis transporto priemonėmis. Ypač šiuo laikotarpiu elektromobiliais susidomėjimas smarkiai kyla. O ateitis parodys, kad elektriniai varikliai yra žymiai pranašesni už vidaus degimo ir brangstant degalams, elektrines transporto priemones taps vis populiaresnes. Kalbant apie elektro-velo jis turi „gelbėjimosi ratą“ – pasibaigus elektros energijai visada galima iki artimiausios rozetės numinti kojomis.
Kalbant apie mūsų produkto gamybą – planuojama masinė gamyba ir pardavimai visame pasaulyje. Techninių duomenų tobulinimas ir pretendavimas į automobilių klasę yra mūsų prioritetinis uždavinys.
Kas kuria Jūsų produkto dizainą, kaip gimė koncepcija?
Važiuokle buvo sukurta remiantis literatūra ir bandymais, o kėbulo dizainas gimė pabudus ryte.
Viskas susiformavo intuityviai, be jokių planavimų ir braižymų. Autorius yra Lietuvos išeivis. Modelio šaknys yra Lietuvoje.
Kokie privalumai galėtų nupirkti Lietuvos gyventojus, kad tokių daugiau atsirastų gatvėse?
Privalumus galima išskirti net kelis: pigus keliavimo būdas, draugiškas aplinkai, išskirtinė transporto priemonė ir žinoma skirta tiems, kas propaguoja sveiką gyvenimo būdą.
Erdvė ir judėjimas
Yra sėdimos 2 arba 3 vietos priklausomai nuo to ar didelis bagažas gabenamas kartu. Priekyje yra dvi sėdynės ir gale viena vieta žmogui arba bagažui iki 200 ltr. Priekiniai ratai varomi elektros motorų ir/arba pedalais.
Akumuliatorių galima įkrauti iš buitinės paskirties elektros lizdo (110 – 230 V). Akumuliatorių įkrovimo laikas trunka nuo 30 min. – 8 val. priklausomai nuo akumuliatorių tipo ir naudojamo pakrovėjo galingumo.
Dar praėjusiame amžiuje, Vokietijoje. RJK nuotr.
Jau šie laikai. RJK nuotr.