Vienas garsiausių 2011 metų pirmojo pusmečio filmų – „Šalutinis efektas“ sužavėjo ne tik intriguojančiu siužetu, meistriškai nufilmuotomis scenomis, aktorių vaidyba, bet ir išsiskyrė rinkodaros kampanijos originalumu.
Įtakingas britų leidinys „The Telegraph“ teigė, kad filmas nusipelno išskirtinio pripažinimo jau vien už reklamos strategiją.
Tuo tarpu „The Guardian“ apžvalgininkas Stuartas Heritage'as tvirtino, kad visi filmai turėtų pasimokyti „Šalutinio efekto“ rinkodaros triukų, nes tai „išskirtinai protinga rinkodaros kampanija“. Didžiojoje Britanijoje „Šalutinis efektas“ debiutavo populiariausių juostų sąrašo viršūnėje. Kainavęs 27 milijonus dolerių, filmas visame pasaulyje uždirbo 145 milijonus.
Štai trys įdomesni filmo „Šalutinis efektas“ reklamos triukai.
3. Holivudo žvaigždė reklamuoja stebuklingą vaistą
Dar gerokai prieš pasirodant oficialiam filmo anonsui, buvo sukurtas vaizdo klipas, kuriame aktorius Bradley Cooperis kaip tikroje vaistų reklamoje ragina pirkti stebuklingą vaistą NZT. Londono metro buvo iškabinti plakatai, kuriuose tas pats Bradley Cooperis siūlė įsigyti šią stebuklingą tabletę. Plakatas skelbė: „Tapk tobula savo paties versija. Išnaudoti 100 procentų savo smegenų potencialo dabar yra įmanoma su NZT tablete. Galimas šalutinis poveikis: paralyžius, psichozė, amnezija, staigi mirtis“. Įsigyti šį vaistą buvo siūloma tinklalapyje „TheClearPill.com“.
2. Siūlymas „nulaužti“ Niujorko „Times“ aikštės lauko ekranus ir kita interneto reklama
„YouTube“ portale pasirodė sensacingas vaizdo klipas, demonstruojantis, kaip „nulaužti“ Niujorko „Times“ aikštės lauko ekranus ir perduoti savo video į juos tiesiai iš telefono. Milijonai žiūrovų leidosi sugundomi – tuo metu, kai paslaptingasis programišius esą ketino nulaužti ekraną, jame buvo transliuojamas filmo „Šalutinis efektas“ anonsas.
Vėliau filmo reklamos kūrėjai pasiūlė dalyvauti konkurse, kurio dalyviai turėjo į originalų filmo anonsą įkelti trumpą savo kelių sekundžių video tema „Kaip aš atrodyčiau, suvartojęs NZT tabletę“. Buvo žadama, kad filmo anonsas su nugalėtojo video bus transliuojamas „YouTube“ portale.
Socialiniame tinklalapyje „Facebook“ su draugais buvo galima dalyvauti žaidime, kurio tikslas – turint tūkstantį tablečių uždirbti kuo daugiau pinigų.
Filmo reklamos kūrėjai sugalvojo ir anonsą „Pamatyk filmą per vieną minutę“. Jei žmogus išnaudotų 10 kartų daugiau savo smegenų galios, kaip pasakojama filme, tuomet 100 minučių trukmės „Šalutinį efektą“ jis galėtų pasižiūrėti per vieną minutę. Tam buvo sukurta speciali minutės trukmės juostos perbėga, vaizduojanti, kaip matytų filmą tūkstantinį intelekto koeficientą turintis pagrindinis herojus.
1. Skyrybos su Holivudo garsenybe Renee Zellweger
Ar dėl filmo populiarumo verta išsiskirti su mylima moterimi? Holivude viskas įmanoma, todėl nenuostabu, kad „Šalutinio efekto“ žvaigždė Bradley Cooperis paviešino asmeninio gyvenimo faktą: skyrybas su kino žvaigžde Renee Zellweger ir tai privertė atkreipti dar didesnį dėmesį į filmą.
Kalbama, kad Bradley Cooperis su Renee Zellweger buvo išsiskyręs dar anksčiau, tačiau prodiuseriai įkalbėjo aktorių išsaugoti šią žinią paslaptyje iki pat filmo premjeros. Ši informacija buvo paviešinta dieną prieš filmo premjerą ir davė savo vaisių – filmas debiutavo populiariausių savaitgalio juostų JAV viršūnėje.
Žinoma, kad ir kokia būtų originali filmo reklamos kampanija, jei kūrinys bus nieko vertas, puikių žiūrovų atsiliepimų nusipirkti vis tiek nebus įmanoma.
Vienas originaliausių šių metų filmų “Šalutinis efektas" šiuo metu rodomas Lietuvos kino teatruose.