Sezoną pradeda ne tik Nacionalinis operos ir baleto teatras, bet ir teatro leidžiamas mėnraštis operos ir baleto gerbėjams „Bravissimo“, savo skaitytojams pateikęs siurprizą – išėjęs dvigubai storesnis!
Natūralu, kad kartu su spektaklio premjera pasirodęs žurnalas ypatingą dėmesį skiria Orfėjo temai: apie Christopho Willibaldo Glucko operą „Orfėjas ir Euridikė“ pasakoja išsamus Aleksandros Pister straipsnis „Dvylika metų ir dvi premjeros“; filologė Gintė Medzvieckaitė nagrinėja temą „Orfėjas ir senovės graikų mitai muzikiniame teatre“; apie Orfėją samprotauja naujojo spektaklio režisierius Jonas Jurašas (Eglė Ulienė „Iš tamsos į šviesą. Spektaklis – kaip gyvenimas, priešingybių visuma“), o literatė Aušra Marija J. Sluckaitė pristato spektaklio scenografą, iš Vilniaus kilusį Andrzejų Strumiłło („Dailininkas, „Orfėjo ir Euridikės“ grąžintas į gimtąjį miestą“).
Atidavę duoklę mitiniam dainiui Orfėjui – kertinei figūrai operos istorijoje, rašome apie ryškius vasaros muzikinius įvykius tiek Lietuvoje, tiek svetur. Liepą į dideles gastroles vyko LNOBT operos trupė: Liublianos festivalyje rodytos R. Strausso „Salomėja“, R. Wagnerio „Valkirija“ ir G. Verdi „Aida“, Ravenoje (Italijoje) – „Valkirija“. Apie jas skaitykite Živilės Ramoškaitės straipsnį „Operos trupė pirmąsyk Liublianos ir Ravenos festivaliuose“, spausdiname italų kritikų atsiliepimų.
Ž. Ramoškaitė akylai stebi ir mūsų muzikinę sceną, rezultatas – apžvalga „Žvilgsnis į vasarą vykusį Vilniaus festivalį“. Apie kitą ryškų Lietuvos muzikinio gyvenimo akcentą – Pažaislio festivalį – rašo Kauno muzikinio gyvenimo metraštininkė Alina Ramanauskienė („Skambėjęs Pažaislis“). Festivalį „Operetė Kauno pilyje“ apžvelgia Lina Stankevičiūtė, supažindinanti ir su nauju Kauno valstybinio muzikinio teatro sezonu. Žvilgsnis į priekį: Nacionalinės filharmonijos gen. direktorė Rūta Prusevičienė pristato teatrinius Filharmonijos projektus.
Kas įdomaus svetur? Apie R. Wagnerio operoms skirto Bairoito festivalio istoriją, dabartinius pastatymus ir kontroversijas skaitykite Beatos Baublinskienės straipsnyje „Bairoito festivalis. Wagnerio meka šaukiasi skandalų“. Pasižvalgome ir po Rygos operos festivalį, o Kamilė Rupeikaitė tradicinėje žurnalo rubrikoje „Pasaulio teatrai“ supažindina su Tokijo nacionaliniu naujuoju teatru.
Portretų galerijoje – pokalbis su kadais itin ryškia lietuvių baleto primabalerina Tamara Sventickaite, švenčiančia gražų jubiliejų (Jūratė Terleckaitė „Tamara“), interviu su „Pasijoje pagal Joną“ matyta garsia šiuolaikinio šokio choreografe Lucinda Childs bei susitikimas su toje pat „Pasijoje“ sublizgėjusiu Kęstučiu Alčauskiu (Justa Adomonytė „Kęstutis Alčauskis. Evangelistas su šypsena“), kurio atvaizdas puikuojasi ir „Bravissimo“ viršelyje.
„Nemari „Romeo ir Džuljetos“ istorija“ – taip vadinasi Vilmos Paliaukienės publikacija apie jau 15 metų scenoje gyvuojančio spektaklio gimimą, pakalbinus baleto trupės vadovę Tatjaną Sedunovą. Skiltyje „Vadybos labirintai“ publikuojame Laimos Vilimienės studiją „Sėkmingos veiklos garantas – efektyvi strateginio valdymo sistema“.
Deja, negailestingas laikas pateikia medžiagos skilčiai „In memoriam“: apie Luciano Pavarotti nuopelnus ir nuopuolius rašo Jūratė Katinaitė, o Jurgis Žalkauskas prisimena vasarą Australijoje mirusią baleto pedagogę Janiną Drazdauskaitė-Čunovienę.
„Bravissimo“ margas kaip ir pats gyvenimas, tad žurnalo puslapiuose rasite įvairių žinučių, teatrinį komiksą, skelbimų apie koncertus ir spektaklius ir t. t.