JAV Aplinkos Apsaugos Agentūra (U.S. Environmental Protection Agency - EPA) sausio 21 dieną panaikino apribojimus pardavinėti benziną, kurio sudėtyje yra 15 procentų etanolio automobiliams, pagamintiems nuo 2001 iki 2006 metų. Degalai, turintys 15 procentų etanolio yra pigesni nei įprastos markės benzinas. Kadangi JAV mokslininkai įrodė, kad šis benzinas tinkamas iki 10 metų senumo automobiliams, platesnis ratas Lietuvos vairuotojų galės važinėti pigiau.
JAV agentūros atstovė Lisa P. Jackson teigia, jog toks sprendimas buvo priimtas atsakingai, remiantis JAV Energetikos Departamento pateiktais tyrimais bei jų išvadomis. „Neseniai atlikti tyrimai ir gauti duomenys parodė, jog benzinas su 15 procentų bioetanolio nedaro žalingos įtakos 2001 - 2006 metais pagamintiems automobiliams“, – teigia L. P. Jackson. EPA ekspertų nuomone tai naudingas žingsnis, kuris leidžia daugiau pasigaminti degalų savo šalyje ir paremti žemės ūkį.
Reaguodamas į šią žinią Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) doc. dr. Saugirdas Pukalskas teigia, kad 15 procentų bioetanolio dalis degalų sudėtyje laikoma maža ir įtakos variklio darbui neturi. „Pagal Europos Bendrijos Degalų Kokybės Direktyvą nuo 2011 metų sausio 1 dienos visoje Europos Sąjungos teritorijoje taikomi nauji degalų kokybės reikalavimai, pagal kuriuos benzine gali būti iki 10 procentų bioetanolio, todėl tie papildomi 5 procentai etanolio didesnės reikšmės neturės“, – tvirtina dr. S. Pukalskas.
Benzinas, kuriame yra 15 procentų etanolio yra laikomas „draugišku aplinkai“. Pagrindinis bioetanolio aplinkosauginis pranašumas yra tai, kad jis išskiria beveik dvigubai mažesnį kiekį CO ir gaminamas iš atsinaujinančių energijos išteklių. Pabrėžiama, kad į aplinką su variklio deginiais skleidžiamas anglies dvideginis vėl sunaudojamas augant augalams, todėl neprisideda prie šiltnamio efekto didinimo. Etanolis, kuris maišomas su benzinu, gaminamas Lietuvoje, taip remiamas vietinis žemės ūkis.
Visame pasaulyje benziną su 15 procentų etanolio kiekiu vairuotojai renkasi dėl patrauklios jo kainos bei mažesnės žalos aplinkai.
Ekspertai pastebi, kad kuras su leistina dabartine 10 proc. etanolio priemaiša priimtinas ne absoliučiai visiems varikliams. Praėjusių metų pabaigoje daugiausia tyrimų šioje srityje atliko Vokietijos ekspertai. Jie paskelbė automobilių, kuriems nepriimtinas kuras su bioetanoliu, grupę.