Penktadienį (02.26) seniausiame Lietuvos baleto trupės repertuaro spektaklyje, kuris rodomas nuo 1985 metų, pristatyti net keturi nauji didesnių ir mažesnių vaidmenų atlikėjai. Andrius Žužžalkinas paruošė Ilarijono vaidmenį, Batildos – Ana Baranova, vėlių valdovės Mirtos – Greta Gylytė, o vėlių solistės – Jekaterina Romankova.
Pagrindinius vaidmenis spektaklyje atliko Anastasija Čumakova ir rygietis baleto solistas Sergejus Neikšinas, kuriuos šiame spektaklyje praėjusį kartą „suporavo“ atsitiktinumas. Šį kartą jų duetas pasirodė be didesnių artistinių staigmenų, nors Čumakovos suvaidinta Žizel išprotėjimo scena buvo įtaigi ir meniniu požiūriu visavertė. Antrajame veiksme solistė sukūrė jausmingą vėlės paveikslą, atmintyje palikusi kelis poetiškus, tirpstančius, besvorius siluetus.
Kurdamas Ilarijono vaidmenį, Andrius Žužžalkinas pratęsė mūsų teatre susiklosčiusią šio personažo interpretacijos tradiciją. Artisto dėka girininkas, atksleidžiantis Žizel jos mylimojo kilmę ir išprovokuojantis tragišką pirmojo veiksmo atomazgą, pateikiamas kaip mylintis, kenčiantis ir atgailaujantis herojus. Jo santūrūs gestai nestokojo raiškių akcentų, bylojančių motyvuotą pavydą, o vėliau – gniuždančią neviltį. Antrajame veiksme Žužžalkinas pasitelkė ir ekspresyvią šokio plastiką, kovodamas su menamomis ir tikromis vėlėmis ir joms pralaimėdamas.
Batilda - Ana Baranova. Ilarijonas - Andrius Žužžalkinas. Martyno Aleksos nuotraukos
Ilarijonas - Andrius Žužžalkinas. Martyno Aleksos nuotrauka
Theophile‘o Gaultier parašytame „Žizel“ librete nemažai vietos skiriama Batildai, kuri pasirodo ir spektaklio finale ir kuriai silpdamas tiesia ranką Albertas. Mūsiškiame, kaip ir visuose kituose XX a. II pusės pastatymuose, šie akcentai nebeišsaugoti, o Batilda rodoma kaip kiek arogantiška aristokratė, kurios dėmesį Žizel pelno kaip mielas nepažįstamos aplinkos eksponatas. Tokią Batildą ir kuria Ana Baranova – užtikrinta, sparti eisena, rafinuoti gestai, tiksliai paisomas mizanscenų piešinys.
Choreografiniu požiūriu sudėtinga vėlių valdovės Mirtos partija – ją paruošė Greta Gylytė, 2008 metais baigusi M. K. Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyrių. Jos vaidmenų sąrašas dar tik pradedamas – šokėja jau yra parengusi Kregždės partiją balete „Daktaras Aiskauda“, pastebima ir smulkesnėse klasikinėse partijose – pavyzdžiui, sidabro „Miegančiojoje gražuolėje“. Įspūdingas buvo Mirtos-Gylytės pasirodymas vaiduokliškai artėjant iš už besisklaidančių rūko kamuolių, be to, šokėja raiškiai perteikė šokio tekstą iš aukštų šuolių ir akcentuojamų pozų. Sudomino šokėjos derinamas šokio plastiškumas, emocionalumas ir griežti, ryžtingi, nepermaldaujami vėlių valdovės žvilgsniai.
Mirta - Greta Gylytė. Martyno Aleksos nuotrauka
Mirta - Greta Gylytė. Mona - Jekaterina Romankova. Martyno Aleksos nuotraukos
Mirtos padėjėjos vėlės Monos – toks librete nurodytas jos vardas – partiją atliko Gylytės bendramokslė Jekaterina Romankova, gerai pašokusi ir jai skirtą solo epizodą.
Žizel - Anastasija Čumakova. Martyno Aleksos nuotraukos