• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kadaise dėl pernelyg didelio aplinkos teršimo užmiršta dviejų taktų variklių technologija gali būti vėl pradėta plėtoti siekiant išgauti didesnį naudingumo koeficientą, lyginant su dabar populiariomis automobiliuose naudojamomis alternatyvomis.

REKLAMA
REKLAMA

Kompanija „EcoMotors“ susidomėjo gana sena idėja – dviejų taktų varikliu, kuris, jos atstovų teigimu, yra maždaug 50 proc. naudingesnis, nei dauguma dabartinių automobilių variklių. Jį patobulinus, aplinkos taršos problema taipogi dingsta.

REKLAMA

„EcoMotors“ neseniai sulaukė 23,5mln. dolerių investicijų iš Billo Gateso  ir investicinės kompanijos „Khosla Ventures“. Šiuos pinigus planuojama išleisti priešpriešinių vožtuvų ir priešpriešinių cilindrų (angl. opposed piston, opposed cylinder) varikliui tobulinti. Variklis veikia su 4 vožtuvais ir dviem priešpriešiais sumontuotais cilindrais, kurie yra sujungti vienu alkūniniu velenu. Pilnas ciklas atliekamas per 2 taktus (įprastame automobilio variklyje – per 4). Žinoma, čia neapsieita ir be kompiuterių – jais kontroliuojami visi komponentai, ir, kaip teigiama, tikslus valdymas yra esminis veiksnys, siekiant užtikrinti variklio efektyvumą.

REKLAMA
REKLAMA

Įprastas automobilio variklis naudoja keturis vožtuvo taktus (įsiurbimas, suspaudimas, darbo eiga, išmetimas). Tuo tarpu dvitaktis variklis visą ciklą atlieka per 2 taktus, atiduodamas dvigubai daugiau galios. Tokie varikliai taip pat turi mažiau judančių dalių, dėl to jų remonto išlaidos yra mažesnės. Visgi jie netapo populiarūs dėl neefektyvaus kuro naudojimo (apie 25-30% kuro išmetama kartu su kitomis dujomis), greitesnio susidėvėjimo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Siekiant leisti varikliui dirbti greičiau, abiejuose cilindruose yra po 2 stūmoklius. Pritaikius tokį sprendimą, kiekvieno vožtuvo eiga (darbo metu įveikiamas atstumas) sumažėja dvigubai. Nors tokie sprendimai ir padidina judančių dalių skaičių, tačiau ne itin daug – koncepciniame variklyje yra 2 kartus mažiau dalių, lyginant su įprastu varikliu (OPOC neturi cilindro galvutės, paprastesni vožtuvai, mažiau guolių). Tai leidžia sumažinti trintį ir šilumos praradimą. Įvertinant kitas efektyvumą didinančias modifikacijas, bendras variklio efektyvumas išauga apie 15proc., teigia Don Runkle, „Ecomotors“ veiklos direktorius.

REKLAMA

Viena iš technologijų, padėjusių sumažinti dvitakčio variklio emisijas – turbokompresoriaus naudojimas, kuris leidžia valdyti slėgį cilindruose. Juo sukuriamas toks slėgis, kad būtų išgaunamas didžiausias efektyvumas. Kita technologija leidžia skirtingu metu atidaryti įsiurbimo ir išmetimo angas, taip sumažinant neišeikvoto kuro išmetimą. Variklio efektyvumui padidinti taip pat naudojamas ir aukšto slėgio įpurškimas bei kompiuterizuotas darbo valdymas.

REKLAMA

Kaip jau minėta, OPOC variklis susideda iš dviejų cilindrų skirtingose alkūninio veleno pusėse. Šie cilindrai gali veikti atskirai arba kartu, taip pagerindami kuro sąnaudų efektyvumą iki 45 proc. Atskiros dalys gali būti atjungtos, analogiškai kaip ir kai kurių modifikacijų V8 tipo varikliuose. Tačiau, skirtingai nei V8, šis išjungimas nesukelia vadinamojo parazitinio sukimosi (angl. parasitic loss) – nors vožtuvai išjungiami, jie vis tiek sukasi dėl sujungimo su alkūniniu velenu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak Ohajo universiteto Automobilių tyrimų centro direktoriaus Giorgio Rizzoni, OPOC variklis „atrodo kaip įvairių įdėjų kombinacija, iš kurių nė viena nėra revoliucinė“. Priešingų cilindrų varikliai naudojami lėktuvuose ir motocikluose, o turbokompresoriai jau kurį laiką naudojami automobiliuose. Rizzoni pripažįsta, jog jį stebina „senų idėjų sujungimas“ kuriant naują dvitaktį variklį

„EcoMotors“ gegužės mėnesį susitarė dėl 18 mln. dolerių paramos su Kinijos kompanija „Zhongding", kuri stengiasi tobulinti variklius dėl griežtėjančių kuro ekonomijos ir aplinkosaugos standartų. Tiesa, tikriausiai nebus apsieita ir be valstybės pagalbos – „EcoMotors" paprašė 208 mln. dolerių paskolos iš JAV Energetikos departamento, kad būtų atlikta daugiau bandymų, nes „dauguma automobilių gamintojų prieš įsigydami šią technologiją visų pirmiausia norės pamatyti įrodymus“,  – teigia Donald Runkle.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų