Sunku šiandien įsivaizduoti gyvenimą be automobilio, tai toks kasdienis mechaninis padėjėjas, be kurio būtų sunku išsiversti. Užtenka automobiliui bent trumpam sugesti ir „griūna“ visos darbotvarkės. Tačiau kad ir kaip norėtųsi, dar niekas neišrado negendančių automobilių.
Byra ne tik seni automobiliai
Sakoma, kad norint išvengti galvos skausmo dėl automobilių remonto, derėtų pirkti naujas ar apynaujes mašinas. Teisybės šiuose žodžiuose daug, tačiau nauji automobiliai irgi visai sėkmingai byra.
Pačia autoritetingiausia medžiaga analizuojant automobilių patikimumą Europoje galima laikyti kasmetinę Vokietijos TUV ataskaitą. Būtent ji į šipulius sutrina visus metus. Štai šiais metais tarp labiausiai byrančių 2-3 metų automobilių atsidūrė nieko nestebinantis „Kia Carnival“, ir gražuoliai „Chrysler PT Cruiser“ ar „Peugeot 407“ ir net japoniškas „Nissan Primera“.
Dažniausios tokio amžiaus automobilių bėdos – elektros instaliacijos, elektronikos ir pakabos gedimai. Dalis specialistų netgi pastebi, kad dabartiniai automobiliai linkę pabaigti savo gyvenimą net per trumpesnį laiką, nei praėjusio amžiaus pabaigos klasikai.
„Visų pirma pastebėjau faktą, kad mano dirbtuvėse jau tampa tradicija epizodiškai remontuoti vos kelių metų automobilių variklius. Štai šiais metais tvarkiau du automobilius, kuriems tik ką buvo pasibaigęs garantinis laikotarpis. Viskas natūralu, pravažiavę jie buvo tikrai daug, tačiau ardant naujausių laikų variklius aš pastebiu ne tik inovacijas, bet ir taupymą. Tai technologiški varikliai, tačiau ne vienas ir ne keli iš jų gaminami taupiai. Ir ne tik varikliai – ten, kur tik įmanoma, naudojamos kuklesnės medžiagos ar komplektavimo detalės. Viskas paaiškinama – automobilių modeliai atnaujinami dažnai, šiais laikais atsirado milžiniški reikalavimai automobilių saugumui, visi nori ir taupumo. Tai milžiniškos investicijos, tad kažkur reikia taupyti. Tinkama taupymui vieta – varikliai, tiksliau, detalės ir pačios medžiagos, iš kurio jis pagamintas. Be visa to, dar leisčiau sau išsakyti vos ne savitą sąmokslo teoriją: štai automobilių modeliai dabar keičiasi gerokai dažniau nei anksčiau, tad gal ir gaminami automobiliai dabar specialiai daug trumpesniam laikui?" – svarstė automobilių inžinierius ir remonto dirbtuvių šeimininkas Žydrūnas Janušauskas.
Lietuvoje gajūs stereotipai
Mūsų šalyje itin gajūs ir kai kurie automobiliniai stereotipai renkantis pagyvenusį automobilį. Didžiuosiuose miestuose tai nėra akivaizdžiai pastebima, tačiau provincijoje tai yra jau nepalaužiamos tiesos. Tai lietuvių meilė vokiškiems „Audi“ ir „Volkswagen“. Šių automobilių pirkėjai tvirtina, kad vertina vokišką kokybę, tačiau išanalizavus TUV ataskaitą „Audi“ ir „Volkswagen“ tarp lyderių nematyti jokiose amžiaus kategorijose.
Dar paklausti, kodėl taip mėgsta savo „Audi 80“, „Audi A6“, ar „VW Passat“, lietuviai atsako, kad renkasi nebrangiai remontuojamus automobilius. Tuo tarpu automobilių dalių pardavėjas Saulius Grigaitis pastebi, kad kartais tos detalės nebūna tokios ir pigios.
„Tai žmogaus tikėjimas. Įsivaizduokite, turėjo kažkas seną „Audi 80„, kurios detalės buvo gan nebrangios, ją “suvažinėjo" ir įsigijo naujesnę „Audi A4“. Žmogui atrodo, kad ir šio automobilio dalių ras net ir nedidelio miestelio parduotuvėje, ir, kad jos kainuos tiek pat, kiek ir buvusios mašinos. Taip apsigauti visai nesunku. Štai prieš savaitę mačiau itin suglumusį vyro veidą: užėjęs į mano parduotuvę jis paprašė ABS daviklių savo „Audi A4“ ir buvo šokiruotas sužinojęs, kad vienas daviklis kainuoja 200Lt. O reikėjo visų keturių daviklių...“- savo pastebėjimais dalinosi automobilių dalių pardavėjas.
Tiesa, mūsų šalies automobilinė kultūra kinta, tokių stereotipų jau mažėja. Štai visiškai dingo prancūziškų automobilių baimė. Kažkada mūsų automobilininkai „prancūzų“ bijojo kaip velnias kryžiaus. Išties, pagal kainos ir kokybės santykį, tai yra vertos dėmesio mašinos. Tiesa, kai kurie prancūziški automobiliai yra ir lyderiai, pagal elektros instaliacijos gedimus.
Tai jau tradicija – patikimiausi japonai
Tarp apynaujų automobilių patikimumo lyderiu šiais metais vėl buvo „Toyota“. Remiantis tyrimo duomenimis, patikimiausias apynaujis (2-3 m. senumo) automobilis – „Toyota Corolla Verso“. Gedimų buvo aptikta tik 2 proc. į techninės apžiūros centrus atgabentų šio modelio mašinų. Patvarumu ne ką nusileido ir „Mazda2“ (2,1 proc.) ir „Porsche 911“ (2,2 proc.).
4-5 m. senumo kategorijoje geriausiai atrodo „Porsche Boxster“, „Porsche 911“ ir „Subaru Forester“ modeliai. 6-7 m. grupėje vaizdas panašus: „Porsche 911“, „Toyota RAV4“ bei „Porsche Boxster“. 8-9 m. ir 10-11 m. kategorijose patikimiausias – „Toyota RAV4“.
Siūlome jums užmesti akį į mūsų kolegų iš leidinio „Autobild“ paskelbtus sąrašus - pateikiame patikimiausių ir nepatikimiausių automobilių dešimtukus kiekvienoje TÜV tyrimo amžiaus kategorijoje.
2-3 m. senumo automobiliai
1. Toyota Corolla Verso – 2.
2. Mazda2 – 2,1.
3. Porsche 911 – 2,2.
3. Ford Fusion – 2,2.
5. Mazda 3 – 2,7.
5. Ford Fiesta – 2,7.
7. Porsche Boxster – 2,8.
7. Subaru Forester – 2,8.
9. Toyota Avensis – 2,9.
9. Toyota Yaris – 2,9.
9. Honda Jazz – 2,9.
...
108. Nissan Primera – 8,2.
109. Peugeot 307 – 9,1.
110. Renault Kangoo – 9,4.
111. Renault Laguna – 9,5.
112. Renault Espace – 10,1.
112. Fiat Stilo – 10,1.
114. Peugeot 407 – 11,2.
115. Chrysler PT Cruiser – 11,5.
115. Seat Arosa – 11,5.
117. Kia Carnival – 26,1.
4-5 m. senumo automobiliai
1. Porsche Boxster – 3,6.
2. Porsche 911 – 3,6.
3. Subaru Forester – 3,6.
4. Honda Jazz – 3,9.
5. Audi A8 – 4,3.
6. Opel Meriva – 4,4.
7. Mazda2 – 4,4.
8. Toyota RAV4 – 4,5.
9. Mazda MX-5 – 4,6.
10. Audi A4 – 5,0.
...
100. Renault Espace – 15,4.
101. Fiat Stilo – 15,7.
102. Renault Scénic – 15,9.
102. Seat Alhambra – 15,9.
104. Citroën Saxo – 16,7.
105. Renault Kangoo – 17.
106. Peugeot 106 – 17,1.
107. Chrysler PT Cruiser – 18.
108. Renault Laguna – 19,3.
109. Kia Carnival – 29,3.
6-7 m. senumo automobiliai
1. Porsche 911 – 4,5.
2. Porsche Boxster – 4,7.
3. Subaru Forester – 6,4.
4. Toyota RAV4 – 6,7.
5. Mercedes SLK – 6,8.
6. Mazda Demio – 6,9.
7. Toyota Yaris – 7,8.
7. Mazda MX-5 – 7,8.
9. Audi A4 – 7,9.
10. Honda Accord – 8,6.
...
85. Daewoo Lanos – 19,4.
86. Alfa Romeo 147 – 19,6.
87. Seat Alhambra – 20,0.
88. Peugeot 106 – 20,4.
89. Renault Scénic – 20,9.
90. Fiat Bravo/Brava – 21,1.
91. Renault Kangoo – 22,2.
92. Chrysler PT Cruiser – 23,9.
93. Renault Laguna – 24,5.
94. Kia Carnival – 36,1.
8-9 m. senumo automobiliai
1. Porsche Boxster – 5,2.
2. Porsche 911 – 5,3.
3. Toyota RAV4 – 6,7.
4. Mercedes SLK – 8,3.
5. Mazda Demio – 8,4.
6. Subaru Forester – 8,6.
7. Toyota Yaris – 9,6.
8. Mazda MX-5 – 9,9.
9. Toyota Avensis – 10,3.
10. Toyota Corolla – 10,4.
...
78. Ford Mondeo – 23,9.
79. Citroën Berlingo – 24,4.
79. Alfa Romeo 156 – 24,4.
79. Daewoo Lanos – 24,4.
82. Suzuki Wagon R+ – 24,5.
83. Fiat Punto – 24,9.
84. Renault Twingo – 25,5.
85. Skoda Felicia – 27,5.
86. Ford Ka – 28,7.
87. Alfa Romeo 145/146 – 30.
10-11 m. senumo automobiliai
1. Porsche 911 – 5,6.
2. Toyota RAV4 – 9,0.
3. Toyota Starlet – 10,0.
4. Mercedes SLK – 11,7.
5. BMW Z3 – 15,2.
6. Toyota Corolla – 15,7.
7. Mitsubishi Space Wagon – 15,9.
8. Toyota Carina – 16,0.
9. Mazda MX-5 – 16,6.
10. Mitsubishi Pajero – 16,7.
...
59. Ford Escort – 29,1.
60. Citroën ZX – 29,2.
60. Fiat Punto – 29,2.
62. Ford Fiesta – 29,3.
63. Renault Mégane – 30,2.
64. Seat Toledo – 30,2.
64. Skoda Felicia – 30,2.
66. Alfa Romeo 145/146 – 31,8.
67. Renault Twingo – 32,6.
68. Ford Ka – 33,1.
Na o jei norite dar išsamesnės analizės, rekomenduojame patiems paanalizuoti Vokietijos TUV ataskaitą.