Lenktynėmis Abu Dabyje pasibaigęs 2010 metų „Formulės-1“ sezonas buvo vienas labiausiai intriguojančių ir įdomiausių.
Konstruktorių taurės savininkas – „Red Bull“ komanda – paaiškėjo dar prieš finišo tiesiąją, tačiau dėl naujojo pasaulio čempiono karūnos kova vyko iki paskutinių ratų. Pergalės šampanu mėgavosi „Red Bull“ lenktynininkas Sebastianas Vettelis, tapęs jauniausiu visų laikų „Formulės-1“ pasaulio čempionu.
„Kai per radijo ryšį išgirdau, kad laimėjau titulą, neradau žodžių. Nežinojau, ką reikia sakyti tokiais momentais. Tai neįtikėtina, – iš jaudulio susigraudinęs pasakojo 23 metų vokietis. – Už nugaros liko ilgas ir sunkus sezonas, jame bandžiau nekreipti dėmesio į kritiką, sutelkiau dėmesį į darbą ir tai suveikė.“
Tuo tarpu pagrindinis pretendentas į „Formulės-1“ titulą prieš lenktynes Abu Dabyje ispanas Fernando Alonso patyrė fiasko. Niekaip „Renault“ piloto Vitalijaus Petrovo po sustojimo techninio aptarnavimo juostoje negalėjusi aplenkti 29 metų „Ferrari“ žvaigždė finišo liniją kirto septinta ir bendroje įskaitoje smuktelėjo į antrą poziciją.
„Įveikti nusivylimą nelengva. Nemalonu pralaimėti, kai esi taip arti tikslo, bet toks yra sportas – po lenktynių žurnalistams kalbėjo F. Alonso. – Kita vertus sezono finalas neturi užtemdyti visų teigiamų šių metų momentų.“
Anot „Formulės-1“ lenktynių specialisto ir komentatoriaus Arūno Volungevičiaus, tikimybė, kad S. Vettelis taps pasaulio čempionu nebuvo didelė, bet „Red Bull“ komanda išprovokavo varžovų klaidas.
– Ar „Ferrari“ komanda dėl taktikos paskutinėse lenktynėse verta aštrios kritikos? – „Balsas.lt savaitė“ paklausė A. Volungevičiaus.
– Galima kritikuoti, kai matosi, kur padarytos klaidos. Pats „Red Bull“ technikos departamento vadovas Adrianas Newey pripažino, kad „Ferrari“ komandai sunku buvo priimti teisingą sprendimą lenktynių momentu – jiems reikėjo reaguoti į dviejų „Red Bull“ komandos kandidatų į titulą veiksmus.
– Koks buvo šis „Formulės-1“ sezonas jūsų akimis?
– Tai vienas iš pačių geriausių sezonų „Formulės-1“ istorijoje. Kelių pilotų rimta kova dėl čempiono titulo buvo fantastiška. Reikėtų „padėkoti“ „Red Bull“ ekipai dėl mažos patirties, nes jeigu jie būtų darę mažiau klaidų, pasaulio čempionatas būtų pasibaigęs žymiai anksčiau ir titulo savininkas būtų aiškus iš anksto. Jeigu suskaičiuotume taškus už kvalifikacijoje parodytus rezultatus, „Red Bull“ atstovai būtų surinkę tiek pat taškų, kiek „Ferrari“ ir „McLaren“ ekipos kartu paėmus. Tai rodo milžinišką „Red Bull“ bolido persvarą. Reziumuojant – tai buvo tikrai nuostabus sezonas.
– Ar naujovės turėjo įtakos rezultatams?
– Jeigu naująją taškų sistemą pakeistume į senąją, tik dvi vietos dešimtuke pasikeistų. „Red Bull“ pranašumas – genialus konstruktorius A. Newey, radęs naujus bolido tobulinimo būdus, apie kuriuos konkurentai nesusimąstė. Jo talentas visuomet turi persvarą tuomet, kai keičiasi reikalavimai. Jeigu reikalavimai būtų stabilūs kelis metus iš eilės, su savo resursais „McLaren“ ir „Ferrari“ techniniu požiūriu pasivytų „Red Bull“.
– Kas nustebino?
– Blogąja prasme nustebino padangų pasirinkimas. Buvo pasirinktas konservatyvus kelias – dažnai beveik visas lenktynes pilotai važiavo su minkštesnės sudėties padangomis. Šis faktas atėmė iš žiūrovų daug įdomių akimirkų. Pavyzdžiui, Kanadoje padangos ilgai nelaikė ir tos lenktynės buvo nenuspėjamos. Tokių galėjo būti daugiau, jeigu būtų pasirinktas agresyvesnis padangų mišinys.
Pozityvių blyksnių šį sezoną buvo daug. Nustebino gera Marko Webberio sportinė forma. Niekas jo nelaikė favoritu, o jis sugebėjo išlaikyti įtampą ir kovoti su tokiu greitu pilotu kaip S. Vettelis. Japonas Kamui Kobayashi patvirtino, kad turi talentą, vokietis Nico Hulkenbergas pademonstravo savo galimybes sezono pabaigoje. F. Alonso ir Lewisas Hamiltonas parodė aukštą klasę – su lėtesniais bolidais išliko kovoje dėl titulo iki galo. Įdomų techninį vystymąsi parodė „Renault“ ekipa. Nors ten pasikeitė valdžia, ji parodė charakterį ir neblogus rezultatus. Galbūt šiek tiek nuvylė „Mercedes“, tačiau šiai komandai –pereinamas laikotarpis.
– Ar Michaelio Schumacherio sprendimas grįžti į didįjį sportą nebuvo klaida? Visi į jį žiūrėjo kaip į septyniskart pasaulio čempioną, o ne kaip į vidutinioką...
– Prieš vertinant reikėtų daug ką apsvarstyti. Technika vystosi milžinišku tempu, net nuolat sportinę formą palaikančiam pilotui nelengva, o M. Schumacheris padarė trejų metų pertrauką. Įvertinant visas aplinkybes ir faktą, kad automobilis dėl vairavimo stiliaus jam „nesiklijavo“, jo rezultatai nėra tokie prasti. Jeigu jis būtų vairavęs „Red Bull“, tikrai būtų buvę geriau. Tikėtis, kad jis yra dievas... F. Alonso su ne pačiu pajėgiausiu bolidu čempionate buvo įveikęs M. Schumacherį dukart. Jau tuomet buvo aišku, kad vokietis rado sau lygių ir stipresnių priešininkų, o dar po trejų metų tokių žmonių padaugėja. Stebuklų iš jo nereikia tikėtis. Ir pats M. Schumacheris sau aukštų tikslų nekėlė.
– Ar gali S. Vettelis būti geresnis nei M. Schumacheris?
– Tai pilotas, sugebantis labai greitai važiuoti. M. Schumacheris mokėjo suburti aplink save komandą ir pasirūpinti bolidu, galinčiu laimėti. Tuo tarpu S. Vettelis kol kas visai kitokia asmenybė. Jam dar daug ką reikia įrodyti. Lyginant su L. Hamiltonu, S. Vettelis šį sezoną beveik neatliko jokių lenkimų. Visi jo bandymai lenkti baigėsi avarijomis. Lyginant su F. Alonso, jaunajam vokiečiui dar reikia pasimokyti, kaip sekti lenktynių eigą, jausti pulsavimą ir jas suplanuoti. Daug kartų jis laimėjo startuodamas iš pirmos vietos. S. Vettelis – talentingas ir perspektyvus, bet jam reikia dar daug tobulėti. Jeigu jis vairuos greitą bolidą, konkurentams bus nelengva.
– Ko galima tikėtis iš kito sezono?
– Lūkesčiai dideli. Turėsime keturias konkuruojančias komandas ir viliuosi, kad „Red Bull“ neišsaugos tos greičio persvaros per žiemą, nes pasitemps kitos ekipos. Kitais metais gali būti labai įdomu.
FAKTAI
Pastarojo dešimtmečio „Formulės-1“ pasaulio čempionai
(metai, pilotas, šalis, komanda)
2000 Michaelis Schumacheris Vokietija „Ferrari“
2001 Michaelis Schumacheris Vokietija „Ferrari“
2002 Michaelis Schumacheris Vokietija „Ferrari“
2003 Michaelis Schumacheris Vokietija „Ferrari“
2004 Michaelis Schumacheris Vokietija „Ferrari“
2005 Fernando Alonso Ispanija „Renault“
2006 Fernando Alonso Ispanija „Renault“
2007 Kimi Raikkonenas Suomija „Ferrari“
2008 Lewisas Hamiltonas D. Britanija „McLaren“
2009 Jensonas Buttonas D. Britanija „Brawn“
2010 Sebastianas Vettelis Vokietija „Red Bull“