Seimo Informacinės visuomenės plėtros komitetas siūlo surengti sociologinę apklausą, kuri padėtų apsispręsti, ar reikia įpareigoti atlikėjus skelbti, ar programa atliekama gyvai, ar leidžiamas fonograma.
Komitetas atsiklausti visuomenės nuomonės nusprendė trečiadienį, apsvarstęs parlamentarų Dalios Teišerskytės bei Vytauto Grubliausko parengtas Reklamos įstatymo pataisas, pagal kurias, spektaklių, koncertų ar meno programų reklamoje turėtų būti nurodomas jų atlikimo būdas ir forma - tiesioginis gyvas atlikimas, atlikimas panaudojant fonogramą ar kitu būdu.
Komiteto pirmininkas liberalcentristas Rimantas Remeika siūlo autorių teises ginančioms ir autorinius atlyginimus renkančioms institucijoms dalį lėšų skirti koncertų, kur muzika atliekama gyvai, o ne naudojant fonogramas, skatinimui.
R. Remeika BNS sakė manąs, kad įpareigojus skelbti, kaip kūrinys atliekamas - gyvai ar naudojant įrašą, būtų daugiau keblumų, negu naudos.
"Atlikėjų įvaizdis gali nukentėti, jei jie bus prievarta verčiami dainuoti gyvai pavyzdžiui kaime, kur nėra tam sąlygų, ir jie negalėtų realizuoti savo gebėjimų", - svarstė R. Remeika.
Jis pabrėžė, kad V. Grubliauskas jau atsisako pataisos, reikalaujančios, kad turėtų būti nurodyta, ar koncerto metu kūrinio muzika atliekama gyvai, ar naudojamas įrašas.
"Pataisų iniciatorius apsiriboja, kad apie atlikimo formą visuomenę užtektų informuoti, kokiu būdu atliekama tik pati daina, o ne muzika", - tvirtino R. Remeika.
Dėl pataisų Seimas spręs, kai išvadą dėl jų pateiks Švietimo, mokslo ir kultūros komitetas. R. Remeika siūlo nesant konkrečios visuomenės ir autorių pozicijos šiuo klausimu sprendimo priėmimą atidėti.