Lietuvos televizijų darbuotojai kartais juokauja, kad laidos ir filmai tik trukdo transliuoti reklamos siužetus. Pastaruoju metu daugelis televizijų gauna nemažai laiškų, kuriuose piktinamasi reklamos gausa vaidybinių filmų metu. Todėl Radijo ir televizijos komisija (RTK) pasišovė bandyti įvesti tvarką. Šią savaitę ji patvirtino reklamos transliavimo taisykles, rašo „Lietuvos rytas“.
Vaidybiniuose filmuose, trunkančiuose iki 45 min., reklamos apskritai negali būti. Jei filmas trunka nuo 46 min. iki pusantros valandos, jame gali būti vienas reklaminis intarpas.
Jei filmas trunka nuo 90 iki 109 min., jame galima rodyti du reklaminius intarpus. Filmuose, kurie trunka nuo 110 iki 135 min., galės būti trys, 136–180 min. filmuose – keturi, o 181–225 min. filmuose – penki reklaminiai intarpai.
Serialai mažiau vertingi
Tačiau, pvz., „Bjauriojo ančiuko“ (TV3), „Nekviestos meilės“ (LNK), „Mentų“ (BTV) ar kitų TV serialų žiūrovų eterio prižiūrėtojai nesirengia nudžiuginti.
Šiuose filmuose reklamos transliuoti leidžiama kur kas daugiau nei vaidybiniuose filmuose. Jei serialo viena dalis trunka ilgiau nei pusvalandį, joje reklaminiai intarpai gali būti rodomi kas 20 min.
„Atsižvelgiame į kūrinio meninę kokybę, – „Lietuvos rytui“ paaiškino RTK administracijos direktorius Nerijus Maliukevičius. – Manoma, kad TV serialų meninė vertė yra mažesnė nei vaidybinių filmų, todėl reklamos intarpų serialų metu galima transliuoti daugiau“.
Reklamos neturėtų sumažėti
Tuo metu visų didžiųjų Lietuvos televizijų vadovai teigia, kad nuo rugsėjo 1-osios, kai įsigalios šis nutarimas, reklamos ekranuose nesumažės.
„Mes iki šiol reklamą transliavome tokiu būdu ir nepažeidinėjome galiojančių juridinių aktų, – tikino LNK generalinė direktorė Zita Sarakienė. – Įstatymai leidžia per valandą skirti 12 min. reklamai. Šio limito mes dažniausiai neišnaudojame“.
Pamiršta kūrinio siužetą
Kiti televizijų vadovai taip pat tvirtino nesulaukiantys RTK pastabų dėl reklamos gausos. Tačiau daugeliui žiūrovų susidaro įspūdis, kad reklama TV ekrane užima beveik ketvirtadalį filmo laiko. Jie tikina, kad reklaminių klipų metu spėja užmiršti filmo siužetą.
„Galbūt kai kurie žiūrovai reklamą painioja su savireklama, kai pristatomos būsimos TV laidos, koncertai, filmai? – svarstė N. Maliukevičius. – Juridiniai aktai nereglamentuoja savireklamos klipų transliavimo. Tai pačių TV kompanijų reikalas“.