Sėkmingas „Apple“ kompanijos ir jos darbuotojų valdymas - nemenkas iššūkis Timui Kukui, naujajam generaliniam direktoriui, perėmusiam Styvo Jobso pareigas, rašo businessinsider.com.
Praėjusiais metais teko kalbėti su buvusiu „Apple“ darbuotoju, inžinieriumi Sačinu Agarvalu, kuris dirbo kompanijoje šešerius metus. Agarvalas sako, kad Styvas yra įspūdingas vadovas ir tikino, kad visi turėtumėme susipažinti su „Apple“ kompanijos principais ir nuostatomis.
Technologijų kompanija turėtų būti vadovaujama ne paprastų vadovų, o profesionalių inžinierių. Agarvalas teigia, kad „Apple“ kompanijoje bene visi vadovaujantys asmenys ir yra inžinieriai, kurie prižiūri projektus ir puikiai nusimano technologijų srityje.
1. Lygybė ir pagarba tarp vadovų ir darbuotojų
Agarwal sako, kad dauguma vadovų turi tvirtus inžinerijos pagrindus. Čia negalioja skirstymas į produkto vadybininkus ir į „žmones-kompiuterius“. Tarp šių dviejų sąjungų vyrauja pagarba.
„Dabartinis mano vadovas (prieš juo tapdamas) bene 10 metų dirbo inžinieriumi“Apple„ kompanijoje. Jis mane ir įkvėpė atsiduoti darbui. Pagarba turėtų būti viena pagrindinių komandos vertybių“, - sako Agarvalas.
2. Suteikite darbuotojams galimybę naudotis ir tobulinti produktus
„Apple“ darbuotojas, kuris naudojosi kompanijos produktu ir aptiko gedimą ar problemą, neprivalo niekieno prašyti leidimo, kad galėtų jį taisyti. Visi projektai yra ilgalaikiai, bet patys geriausi produktai ateina iš pačių inžinierių rankų.
3. Skatinkite savo darbuotojus tobulėti
Agarwal sutinka, kad užduotys, neatitinkančios žmogaus galimybių tampa tikru iššūkiu kiekvienam profesionalui. „Apple“ kuo puikiausiai išmano, kaip formuoti savo darbuotojus ir tobulinti jų įgūdžius.
4. Galutiniai terminai – būtinybė
„Apple“ savo darbuotojų reikalauja užbaigti darbus iki paskirto galutinio termino ir skatina niekada nelaužyti šios taisyklės.
„Kai kalbame apie “Apple„ produktus - svarbiausia jų kokybė, todėl laiku neužbaigti produktai - tai neegzistuojantys produktai.“
5. Nelyginkite kompanijos produkcijos su varžovų produkcija
Pasak Agarwal „Apple“ kompanijoje tokių žaidimų niekas nežaidžia. Kompanijos tikslas sukurti gerą, kokybišką produktą, bet nelyginti jų su varžovų produkcija.
„Darbuotojams yra svarbiau naujovių diegimas, bet ne konkurencija.“
6. Įdarbinkite tuos žmones, kurie yra aistringi kompanijos produktų gerbėjai
Pasak Agarwal, tie žmonės kurie dirba „Apple“, iš tiesų trokšta „būtiApple“.
„Aš, asmeniškai, esu “Apple„ gerbėjas ir tuo džiaugiuosi. Galiu dirbti ir dvigubai sunkiau, nes tai visas mano gyvenimas“, - tikina Agarwal.
Entuziazmas - pagrindinė savybė, į kurią atsižvelgiama priimant„Apple“ tarnautojus į darbą. Kompanija ieško išties pasišventusių ir ištikimų „Apple“ gerbėjų, besąlygiškai tikinčių kompanijos tikslais ir misija.
7. Svarbu nubrėžti ribą tarp darbo ir asmeninio gyvenimo
„Apple“ savo darbuotojų reikalauja sunkiai dirbti, bet kartu ir leidžia jiems mėgautis jų užtarnautu laisvalaikiu. Darbuotojai visada turi Šv. Kalėdų, Padėkos dienos ir kitas atostogas. „Apple moto“ - mums patinka čia dirbti, mes sunkiai dirbame, bet kai darbai baigti, galime džiaugtis gyvenimu.
8. Puoselėkite vertybes skatinamas nuo pirmųjų kompanijos įkūrimo dienų
Kaip ir minėjome anksčiau, „Apple“ visada laimi, nes ji yra neseniai įsteigta kompanija - milžinė. Pasišventę ir ištikimi darbuotojai, individualus dėmesys ir kitos vertybės puoselėjamos čia nuo pirmųjų kompanijos įkūrimo dienų. Visa tai lemia „Apple“ sėkmę ir padeda sukurti idealias darbo sąlygas darbuotojams .