Tiek daug ir įvairių studijų programų mums siūlo Lietuvos universitetai. Vieni studijų pavadinimai mums yra aiškūs ir konkretūs, kiti – lyg užšifruota mįslė, kurią norint įminti tenka paplušėti. Viena iš tokių specialybių yra ir grafinių komunikacijų dizainas. Apie šią studijų sritį ir savo pasirinkimą studijuoti grafinių komunikacijų dizainą plačiau papasakos Linas Kaminskas, studijuojantis Vilniaus dizaino kolegijoje (VDK).
Gal galėtum plačiau pristatyti, kas tai per specialybė – grafinių komunikacijų dizainas?
Aš šią specialybę matau kaip pagalbininką, kuris padeda suprasti žmogui, kaip komunikuoti per grafines priemones. Bendrąja prasme, tai yra reklama: lankstinukai, plakatai, firminis stilius, interneto puslapiai, lauko reklama.
Kaip sugalvojai stoti į šią specialybę?
Dieve mano, kad aš žinočiau, koks velnias mane ten traukė. Na, visų pirma, apsisprendimą lėmė tai, jog tai yra artima tai sričiai, kuria domiuosi tikrai seniai. Aš kalbu apie web dizainą. Būdamas kokių dešimties metų žinojau, jog yra toks daiktas – internetas. Man buvo labai smalsu sužinoti, kas tai yra iš tiesų. Tėčio darbe kompiuterius prižiūrėjo toks vaikinas, vardu Paulius. Jis man trumpai aprodė programą Home Site, kuri buvo skirta kurti interneto svetaines. Štai tada ir prasidėjo kelionė dizaino subtilybių keliu.
Galiausiai prieiname prie to, jog man 25 metai ir man reikia kažką studijuoti. Kadangi Lietuvoje nėra dėstomas konkrečiai interneto svetainių dizainas, aš pasirinkau grafinio dizaino sritį.
Ar įsivaizdavai save studijuojantį šioje srityje, kai buvai vaikas?
Turbūt ne. Sunku tokius dalykus numatyti būnant vaiku. Turbūt tuo, kuo įsivaizdavau būdamas vaiku, buvo architektas, automobilių konstruktorius. Galbūt tai dar išsipildys.
Linai, kokių sunkumų iškyla studijuojant grafinių komunikacijų dizainą?
Sunku gilintis į dalykus, kurie asmeniškai yra neįdomūs. Turbūt kaip ir kiekvienam studentui yra sunku atsikelti rytais ir eiti į paskaitas. Bet čia jau mano paties sunkumas, nebe specialybės. Taip pat ši specialybė tuština kišenę, kadangi reikia įsigyti daug brangių priemonių, pvz., dažai, popierius, įvairios programinės įrangos ir kita.
Kokie dėstomi dalykai labiausiai patinka ir kodėl?
Iš tiesų svarbiausia moksluose yra ryšys su mokytoju ar dėstytoju. Bent jau pats, kaip pastebėjau, tai yra tikrai svarbu. Jeigu ryšys yra lengvas ir komfortabilus, tai ir mokymosi procesas yra lengvas ir malonus. Tokiam santyky lengva kurti, lengva mokytis ir tobulėti, pasiekti puikių rezultatų.
Konkrečiai patiko reklamos psichologija, ipografija (žmogui suprantama kalba tariant, šrifto menas), kompozicija ir spalvotyra. Nors šiaip, kiti dalykai taip pat įdomūs, tik juose sekasi šiek tiek sunkiau.
Studijuoji kolegijoje. Ar daug praktinių užsiėmimų yra Tavo studijose?
Mūsų studijose praktikos yra beveik daugiau negu teorijos. Kiekviename dėstome dalyke dalį paskaitos sudaro teorija, o kitą dalį skiriame praktiniam informacijos pritaikymui. Tiek teorinės žinios, tiek praktinės yra įdomios. Atlikdamas praktines užduotis gali leisti pasireikšti savo kūrybiškumui. Dalykai dėstomi įdomiai ir nenuobodžiai. Žodžiu, praktikos – į valias ir tuo džiaugiuosi.
Ar paklausi ši specialybė?
Taip, tai yra paklausi specialybė, nes šiais laikais reklamas sutiksi kiekviename žingsnyje: lauko reklamos, televizija, internetas, spauda – tiesiog viskas užgrūsta reklama.
Iš esmės, šios specialybės specialistas gaus darbą nuvažiavęs į bet kurią pasaulio šalį. Juokaujant galima pasakyti, kad šiais laikais reklamos specialistai savo reikalingumu susilygina su gydytojais, policininkais ir dvasininkais.
Ieškosi darbo mūsų šalyje ar užsienyje?
O taip, užsienis tikrai traukia. Galimybė dirbti didelėse užsienio rinkose tikrai masina, tačiau, iš kitos pusės, šiais globalizacijos laikais didelę dalį užsienio brandų turime ir Lietuvoje. Mano sritis yra dėkinga tuo, kad talentai gali lengvai migruoti, netgi neturintys diplomo, tačiau geras specialistas visada ras darbo Danijoje, Anglijoje ar JAV.
Kaip matai save po dešimties metų?
Tiesą pasakius, žadu toliau gilintis į save, užsiimti dvasiniu tobulėjimu. Taigi, po dešimties metų save matau labiau pažinusį save ir pasaulį, baigusį mokslus, dirbantį mylimą darbą.
Taigi, būsi kūrybininkas. Ar pats esi kūrybiška asmenybė?
Taip, esu. Pirmą savo interneto svetainę sukūriau būdamas dvylikos metų, tačiau polinkį kurti turėjau dar seniau. Ir tai mane lydi visą gyvenimą. Taigi, galiu teigti, kad esu kūrybiška asmenybė.
Kartais užplūsta idėjos, tačiau kartais trūksta galimybių jas įgyvendinti. Tikiuosi, kad šios studijos bei galimybė įsidarbinti puikioje didelėje kompanijoje padės jas įgyvendinti. Kūrybiškumas yra gerai, tačiau dažnai gyvenime jis lieka neišpildytas. Palinkėčiau visiems kūrybiškiems žmonėms išpildyti savo svajones.
Ieva Juodelytė