Profesinės mokyklos, siekdamos sudominti jaunimą darbo rinkai reikalingomis profesijomis ir konkuruodamos dėl stojančiųjų, turi gerinti savo veiklą. Kad tai būtų daroma efektyviai, mokymo įstaiga turi įdiegti vidinę kokybės užtikrinimo sistemą, kurios paskirtis – nuolatinis mokymo proceso tobulinimas.
„Kokybės užtikrinimo mechanizmą sudaro daugybė sudedamųjų dalių. Tai – pamokų stebėjimas ir analizavimas, mokinių apklausos, jų pasiekimų įvertinimas, pedagogų ir mokinių bendradarbiavimas, profesinio meistriškumo konkursai, įgytų žinių ir gebėjimų pritaikymas netikėtose situacijose, bendradarbiavimas su socialiniais partneriais, pedagogų kvalifikacijos tobulinimas, ugdymo ir ūkio poreikius atitinkančios mokymosi priemonės ir praktinio mokymo įranga bei kita“, – sako Švietimo ir mokslo ministerijos Bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo departamento direktoriaus pavaduotojas Romualdas Pusvaškis.
Švietimo ir mokslo ministerija siekia, kad tokios vidinės kokybės valdymo sistemos būtų įdiegtos visose profesinio mokymo įstaigose ir ragina jas teikti valstybės projektų aprašymus pagal praktinio profesinio mokymo išteklių plėtros programos veiklų grupę „Vidinių profesinio mokymo kokybės užtikrinimo mechanizmų diegimas profesinio mokymo įstaigose“.
Valstybės projektai nuo įprastų skiriasi tuo, kad turi apimti ne vieną, o visas apskrityje esančias profesinio mokymo įstaigas.
Maksimali projekto įgyvendinimui skiriama suma priklauso nuo projekto pareiškėjo ir partnerių skaičiaus bei jų padalinių. Maksimali padaliniui skiriama suma – 51 tūkst. litų. Galutinė dokumentų pateikimo data 2010 m. lapkričio 5 d.
Projekte norinčioms dalyvauti profesinio mokymo įstaigoms bus organizuojamas informacinis renginys, skirtas išsamiau supažindinti su projekto reikalavimais, pristatyti anksčiau sukurtas kokybės valdymo sistemos diegimo gaires.