• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Dažnai kalbama, kad jaunas žmogus turi būti atsakingas, pilietiškas, aktyvus, viskuo domėtis ir turėti daug kompetencijų. Tačiau, kaip reikia jį ugdyti, kad jis toks taptų – lieka atviru klausimu, į kurį kiekvienas turi savo atsakymą.

 Dažnai kalbama, kad jaunas žmogus turi būti atsakingas, pilietiškas, aktyvus, viskuo domėtis ir turėti daug kompetencijų. Tačiau, kaip reikia jį ugdyti, kad jis toks taptų – lieka atviru klausimu, į kurį kiekvienas turi savo atsakymą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kovo 7-8 d. vykusiame Lietuvos jaunimo organizacijų tarybos (LiJOT) žiemos forume susirinko virš 70 jaunimo organizacijų atstovų, kurie bandė atsakyti į klausimą, kaip išugdyti stiprų jaunimo organizacijų narį.

REKLAMA

Mantas Zakarka, LiJOT prezidentas, teigia, kad visuomenės lyderiai labai dažnai yra užauginami būtent jaunimo nevyriausybinėse organizacijose.

„Jaunimo organizacijos kasdien vis stiprėja bendradarbiaudamos tarpusavyje, su valstybiniu ar verslo sektoriais. Tai susiję ir su lyderystės tema, kuri yra mums labai svarbi, nes mokydamiesi, kaip išugdyti stiprų lyderį, stipriname ir visą visuomenę“, − teigia M. Zakarka.

REKLAMA
REKLAMA

Mindaugas Grajauskas, OVC Consulting konsultantas, sako, kad pagrindinės kompetencijos, kurios yra vertingiausios jaunimui, tai gebėjimas efektyviai mokytis ir mokėjimas bei norėjimas kūrybiškai spręsti skirtingas problemas.

Tačiau, jo nuomone, mokyklos ar universiteto suole šių dalykų dažniausiai negalima išmokti.

„Geriausias man žinomas būdas įgyti kompetencijų − įsipareigoti ir imtis atsakomybės už sprendimo reikalaujančias situacijas. Jaunimo organizacijos ir jų veiklos iššūkiai gali būti puiki galimybė jauniems žmonės tai padaryti“, − įsitikinęs M. Grajauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak M. Zakarkos, 2008 m. perpus sumažintas finansavimas jaunimo ir su jaunimu dirbančios organizacijoms buvo dalinai atstatytas tik 2015 m., todėl dabar nuosekliai dirbant jau galime laukti pozityvių pokyčių jaunimo kompetencijų ir pilietiškumo ugdymo srityse.

„Dažnai kalbame apie problemas, tačiau pamirštame apie jų priežastis. Didesnės investicijos į jaunimo visapusišką ugdymą padės aiškiau identifikuoti problemas ir jas efektyviau spręsti“, − priduria LiJOT vadovas.

M. Grajauskas pritaria, kad šiais laikais vertingiausia būtų investuoti į jaunuolių gebėjimą įžvelgti, atpažinti ir įvardinti įvairias problemas ir visuomenės iššūkius bei atrasti būdus jiems spręsti. Jis įsitikinęs, kad taip tobulės ne tik jauni žmonės, bet ir visa visuomenė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų