Nacionalinės moksleivių akademijos (NMA) antrus metus vykdomo projekto „Gabių mokinių ugdymo efektyvumo didinimas švietimo sistemoje“, kurį finansuoja Europos socialinis fondas, naujieji dalyviai tobulina gabių vaikų ugdymo modelį ir išbando inovatyvaus gabių vaikų mokymo metodo taikymą savo krašto mokyklose. Gruodžio ir sausio mėnesiais 37 pedagogai iš Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Ukmergės, Šilutės, Jurbarko, Kėdainių, Vilkaviškio, Alytaus, Kaišiadorių bei Šakių rajono mokyklų išklausė mokymų ciklą, kurio ašis – gabių vaikų ugdymo specifika. Kvalifikacijos kėlimo programoje dalyvavę chemijos, biologijos, fizikos, istorijos, matematikos, lietuvių kalbos, ekonomikos bei informatikos mokytojai susipažino su gabaus vaiko koncepcija bei turėjo galimybę pagilinti savo dalyko žinias.
Gruodžio mėnesio seminaruose Kaune, ISM Vadybos ir ekonomikos universitete, pedagogams paskaitas skaitė asoc. m. dr. Bronė Narkevičienė, dr. Jurga Misiūnienė, Lidija Laurinčiukienė, Bena Sabaliūtė, pristačiusios gabių vaikų ugdymo pagrindus, klasės valdymo ypatumus bei mokinių ugdymo karjerai kryptis. Šiuose seminaruose mokytojai diskutavo apie gabių vaikų identifikavimo ir pasiekimų vertinimo praktikas, dalijosi patirtimi savo krašto mokyklose. Užsiėmimų metų mokytojai turėjo galimybę apsvarstyti ir projektuoti gabių vaikų ugdymo institucinius modelius.
Kaip veikia gabių vaikų ugdymo sistema, šalies mokytojai galėjo įsitikinti sausio mėnesio mokymuose Palangoje, kur klausėsi Nacionalinės moksleivių akademijos lektorių – šalies ir užsienio aukštųjų mokyklų akademikų – paskaitų. Nacionalinė moksleivių akademija – jau devintus metus veikianti didžiausia Lietuvoje neformaliojo ugdymo organizacija, skirta įvairioms disciplinoms gabiems 9-12 klasių mokiniams. Projekte dalyvaujantys pedagogai iš arti galėjo stebėti akivaizdinės NMA sesijos akademinę veiklą: dalyvauti gabiems mokiniams skirtuose užsiėmimuose, gilinti savo dalyko žinias Kauno technologijos, Vytauto Didžiojo, Vilniaus ir Lietuvos edukologijos universitetų dėstytojų užsiėmimuose.
Projekto metu sukurta elektroninė sistema (www.gvu.lt), kurioje talpinamos šalies akademikų parengtos užduotys (itin) gabiems mokiniams, kuriomis naudotis gali visos Lietuvos mokytojai ir mokiniai. „Mūsų projekto tikslas yra praplėsti mokyklinį kursą. Šios užduotys skirtos ne tiek olimpiadininkams, kuriems reikia daug platesnės medžiagos, bet gabiems vaikams, besimokantiems mokyklinio kurso, kuriems vien vadovėlinės užduotys yra per lengvos. Negaudami papildomų užduočių, o atlikdami vien vadovėlines, gabūs mokiniai nuobodžiauja, neugdo savyje siekio įveikti kažką sunkesnio“, – teigė NMA direktorius, KTU gimnazijos matematikos mokytojas-ekspertas Leonas Narkevičius. Mokymuose įgautas žinias derindami su elektroninės sistemos medžiaga, projekte dalyvaujantys mokytojai šiuo metu pradeda taikyti gabių vaikų ugdymo modelį savo darbo aplinkoje. Numatoma, kad projekto metu daugiau nei 20 gabių vaikų iš visos Lietuvos įgis papildomų žinių dirbdami su projekto veiklose dalyvavusiais mokytojais. Tikimasi, jog projektas padės pagrindus efektyviam gabių vaikų ugdymo sistemos kūrimui ir funkcionavimui Lietuvos mokyklose.