Net 61,5 proc. tėvų teigia, kad daugiausiai iniciatyvos sprendžiant dėl vaiko pradinio bei papildomo išsilavinimo šeimoje rodo mama. Kad lemiamą žodį dėl to taria tėvas – teigia tik 7,14 proc. apklaustų pradinių klasių moksleivių tėvų, o kad sprendimą priima abu – 31,36 proc. Tačiau pasiteiravus, ar tokios pačios pozicijos išliks ir sprendžiant dėl vaiko studijų, tėvai teigė, kad, tikėtina, jog lemiamą įtaką tam darys tėvas. Taip teigė 58,32 proc. apklaustųjų.
„Natūralu, kad dėl pradinio vaiko išsilavinimo didžiausią įtaką daro mama, juk pirmaisiais vaiko gyvenimo metais su juo dažniau būna ji. Kita vertus, iš praktikos pastebime, kad renkant vaikui mokyklą gana dažnai tėvai, ypač kalbant apie pradinukus, tiesiog pasirenka artimiausią variantą pagal gyvenamąją vietą, nes neturi laiko ar galimybių jo vežioti. Taip vaikas pradeda lankyti artimiausią, bet nebūtinai pagal jo gebėjimus tinkamiausią mokyklą“, - sako programos „Gabių vaikų akademija“ iniciatorė Ingrida Ramanauskienė.
Tokį teiginį patvirtina ir internetinė apklausa. Ji parodė, kad sprendžiant dėl vaiko pradinio išsilavinimo tėvams svarbi ne tik aukšta mokymosi kokybė (40,68 proc.), bet ir patogi mokymosi įstaigos vieta. Taip mano net 20,34 proc. pradinukų tėvų. Kitas svarbus aspektas renkantis mokyklą būsimam mokiniui yra gera mokyklos infrastruktūra (18,64 proc.) bei draugų ir pažįstamų patarimai (16,95 proc.). Likusieji apklausoje dalyvavę tėvai negalėjo tiksliai įvardinti dėl ko renkasi vieną ar kitą mokymo įstaigą.
Paprašyti pasakyti, ką jie laiko „aukšta vaikų mokymo kokybe“, pradinukų tėvai įvardijo patyrusius ir kvalifikuotus mokytojus (44,19 proc.), modernius mokymo ir lavinimo metodus (39,53 proc.) bei didelį procentą moksleivių su gerais ir ypač gerais akademiniais pasiekimais (13,95 proc.). Kad aukštą mokymo kokybę rodo sąlyginai didelis olimpiadose dalyvaujančių moksleivių skaičius sakė tik 2,33 proc. apklausoje dalyvavusių tėvų.
Pradinių klasių moksleivių tėvų apklausa buvo atlikta šių metų vasario - kovo mėnesiais, internetinėje apklausų svetainėje Publika.lt. Jos metu apklausta per 100 respondentų.
Neformalaus ankstyvo gabių vaikų ugdymo programa „Gabių vaikų akademija“ yra bendras VšĮ „Žiniukas“, Vilniaus universiteto Psichologinių inovacijų ir eksperimentinių tyrimų mokymo centro bei ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto projektas gabiausiems Lietuvos vaikams. Akademijos steigėjai vykdo specialią programą pradinių klasių moksleiviams, kuri turėtų padėti atskleisti gabių vaikų potencialą, stiprinti kūrybiškumą ir motyvaciją. „Gabių vaikų akademija“ priklauso Europos gabių vaikų tarybai (European Council for High Ability).