Ne vienas jaunas žmogus baigęs studijas pasvajoja apie perspektyvų darbą tarptautinėje kompanijoje. Vieniems tai ir lieka svajone, kiti, kryptingai siekdami užsibrėžto tikslo, greitai papildo darbuotojų gretas. Ką šiandien reiškia dirbti tarptautinėje organizacijoje? Su kokiais iššūkiais tokioje organizacijoje susiduriama?
Vilniaus kooperacijos kolegijos organizuotoje tarptautinėje konferencijoje pranešimą skaičiusi AB „Swedbank“ Personalo vadovė Milda Autukaitė įsitikinusi, kad bandant įsitvirtinti darbo rinkoje nebeužtenka tik gerai išmanyti konkrečią darbo sritį. Vis svarbesnė tampa tarptautinė patirtis, gebėjimas užmegzti santykius bei vidinė parengtis.
„Kaip ir gyvenime, taip ir darbe, labai svarbi yra žmogaus vidinė parengtis: motyvai, baimės, poreikiai. Deja, bet dažnai tai nuvertinama. Pavyzdžiui, jeigu žmogus gali puikiai kalbėti angliškai, tačiau bijo žmonių, jis negalės tinkamai viešai pristatyti projekto galimiems partneriams. Svarbu, kad žmogus gebėtų būti konkrečioje aplinkoje, suprastų, kaip ta aplinka į jį reaguoja, ir norėtų reflektuoti“, – įsitikinusi M. Autukaitė.
Pasak jos, organizacija – tai didelė socialinė grupė, kuri suburta arba susibūrusi tam tikriems tikslams įgyvendinti, todėl svarbu, kad žmogus suprastų, ką jis daro organizacijoje, matytų savo veiksmų prasmę.
Ankstesniais metais labai svarbi buvo individualaus mąstymo galia, tačiau šiandien kaip niekada svarbus tapo socialinis kontekstas: „Kiekvienas žmogus organizacijoje veikia kaip grupės narys. Jis turi gebėti bendrauti, diskutuoti, susitarti. Kadangi tarptautinėse organizacijose ypatingai svarbus socialinis tinklas, tai žmogus turi gebėti toleruoti neapibrėžtumą. Gali būti, kad darbuotojo vaidmuo bus kintantis, gali būti neaišku, su kokia komanda teks dirbti, kaip atlikti vieną ar kitą užduotį. Tokiu atveju pačiam teks ieškoti pagalbos, patarimų. Tai reikia priimti kaip normą. Šiuo atveju instrukcijos nebegalioja, nes patį procesą smarkiai gali įtakoti pats žmogus“, - sakė M. Autukaitė.
M. Autukaitė atkreipia dėmesį į tai, kad net nebūdamas vadovu, bet dirbdamas komandoje, darbuotojas turėtų imtis iniciatyvos, prisidėti prie bendro tikslo siekimo, gebėti patraukti žmones į savo pusę. Kadangi tarptautinėje organizacijoje darbuotojai dažniausiai turi ne vieną, o kelis vadovus, svarbu sugebėti pačiam susidėlioti prioritetus, pasiskirstyti gaunamas užduotis, susiplanuoti dienotvarkę.
Personalo vadovė tvirtina, kad renkantis darbuotoją didelis dėmesys yra skiriamas ne tik profesiniams gebėjimas, bet ir vidinėms savybėms, nes profesinė kompetencija įgyjama, tačiau tam tikrų vertybių, iniciatyvumo, kūrybiškumo ir atsakingumo žmogui taip lengvai nesuteiksi.
Romualdas Pusvaškis, Vilniaus kooperacijos kolegijos direktorius įsitikinęs, kad šiandienos studijų programos turėtų būti rengiamos ir vykdomos tampriai bendradarbiaujant su socialiniais partneriais taip, kad studijuojant jaunas žmogus gautų ne tik būtinų profesinių žinių, bet ir išmoktų atskleisti savo gebėjimus ir gerąsias savybes bei suvoktų, kad jis visą gyvenimą turės mokytis ir nuolatos ieškotų mokymosi ir tobulėjimo galimybių.