• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Mažus vaikus auginantys tėvai Lietuvoje susiduria su nemenka problema – išsirinkti aukščiausią švietimo kokybę galinčią pasiūlyti pradinę mokyklą mūsų šalyje nėra paprasta. Pasak buvusio Švietimo ir mokslo ministro Gintaro Steponavičiaus, nors vidurinių mokyklų reitingai yra nuolat skelbiami, pradinio ugdymo vertinimo sistemos vis dar nėra, kadangi moksleiviai nėra vertinami balais. Specialistai teigia, jog tokiomis sąlygomis vienu iš kriterijų pradinių mokyklų teikiamų paslaugų kokybės vertinimui gali tapti moksleivių pasiekimai respublikinėse bei rajoninėse olimpiadose.

REKLAMA
REKLAMA

„Prieš dvejus metus pradėtas įgyvendinti projektas, kurio metu pradinės šalies mokyklos savanoriškai gali pradėti taikyti vertinimo balais sistemą, tikiuosi, ilgainiui sukurs galimybę tėvams mokymo įstaigą pasirinkti pagal kokybę, o ne tik gyvenamąją vietą. Tačiau šiuo metu jokios visuotinės vertinimo sistemos nėra“, - teigia G. Steponavičius. Pasak politiko, norint objektyviai įvertinti ir palyginti tiek valstybinių, tiek privačių šalyje veikiančių pradinių mokyklų paslaugų kokybę bei mokytojų profesionalumą, visos mokyklos turėtų taikyti vertinimo balais sistemą. Kol tokie sisteminiai pokyčiai nebus įgyvendinti, pasirinkti pradinę mokyklą pagal jos siūlomą ugdymo kokybę mūsų šalyje bus sudėtinga, sako Seimo narys.

REKLAMA

Tuo tarpu švietimo specialistai siūlo alternatyvų švietimo kokybės vertinimo kriterijų – juo galėtų tapti mokyklų demonstruojami rezultatai konkursuose bei olimpiadose. Įvairių dalykų rajoninės bei respublikinės pradinių klasių moksleivių olimpiados Lietuvoje vyksta kasmet. Pasak ilgamečio 4-5 kl. matematikos olimpiadų organizatoriaus, žinomo metodinės literatūros pradinių klasių moksleiviams autoriaus profesoriaus Arkadijaus Kiseliovo, olimpiadoms skirtos užduotys yra rengiamos pagal mokymo įstaigose taikomą švietimo programą, tad jų rezultatai atskleidžia moksleivių parengimo mokykloje lygį ir kokybę. Tokiam požiūriui pritaria ir G. Steponavičius.

Pastaraisiais metais aukštais pasiekimais iš kitų pradinių mokyklų išsiskiriančios nevalstybinės pradinės mokyklos „Žiniukas“ direktorės Ingridos Ramanauskienės teigimu, svarbu skatinti moksleivius dalyvauti olimpiadose, nes tai – puiki galimybė jiems įsivertinti. Šios pradinės mokyklos auklėtiniai prizines vietas užima ne tik Vilniaus, bet ir šalies mastu organizuojamose olimpiadose. „Konkursai suteikia mokiniams galimybę įsivertinti, palyginti savo mokymosi pasiekimus platesniame bendraamžių rate ir papildomai motyvuotis tolesniam mokymuisi. Ugdymo turinyje daug vietos skiriame dėsnių ir ryšių supratimui, mąstymo lavinimui. Mokykloje vyrauja nuostata, jog mokiniai mokosi, o ne mokytojai juos išmoko. Mūsų mokykloje pasitaikęs atvejis, kuomet respublikinę 4-5 kl. matematikos olimpiadą trejus metus iš eilės laimėjo tas pats moksleivis, mano žiniomis, yra vienintelis toks Lietuvoje, - teigia I. Ramanauskienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų