„Pirmosios specializuotos, išskirtinai tik kavos, kavinės Lietuvoje prigijo itin greitai, o žinomo prekės ženklo kavos puodelis rankoje, einant gatve, tapo savotiška miesto žmogaus įvaizdžio detale. Nuo pirmųjų kavinių tinklų atsidarymo šis tas smarkiai pasikeitė – vartotojui nebeužtenka, kad kava būtų tiesiog skani ir greitai paruošiama. Per keletą pastarųjų metų žmonės pradėjo daug labiau domėtis kavos kokybe, kilme ir alternatyviais kavos paruošimo būdais“, – sako kavos barų tinklo „Vero Cafe“ vadovė Laima Vėželienė.
L. Vėželienė išskiria 3 bruožus, kuriais pasižymi šiuolaikinis kavos mėgėjas.
Rytas be kavos – sunkiai įsivaizduojamas. Pasak L. Vėželienės, daugumai žmonių rytinės kavos puodelis – šventas reikalas, tad norima, kad jis būtų kokybiškas ir gardus. Būtent dėl šios priežasties atsiranda vis daugiau tokių, kurie tradicinės, plikomos kavos puodelį namuose iškeičia į specializuotose kavinėse ruoštą kavą.
Anot pašnekovės, toks žmogus nori gurmaniškų potyrių. Kitaip nei rytais, antroje dienos pusėje arba savaitgaliais žmonės mielai prisėda kavinėje ilgesniam laikui ir renkasi įvairesnes kavos rūšis. Vis daugėja kavos gurmanų, išmanančių apie kavą ir pageidaujančių kavos, paruoštos netradiciniais būdais bei specialiais aparatais, tokiais kaip „Aeoropress“, „Moka“ kavinukais ar ją filtruojant specialiu būdu. Toks kavos paruošimas reikalauja šiek tiek daugiau laiko nei ruošiant ją įprastu kavos aparatu, tačiau leidžia kavos pupelėms labiau atsiskleisti, o kavos mėgėjui pajusti išraiškingesnį šio gėrimo skonį. Tikri kavos gurmanai kavą būtinai geria be pieno ir be cukraus, vertina kavos šviežumą, tad renkasi šviežiai kepintas pupeles.
Renkasi sveikesnius produktus ir negaili jiems pinigų. Jau daugelį metų iš eilės Lietuvoje populiariausios – pieniškos kavos, o paauglių mėgstamiausios – su specialiais priedais: karamele ar šokoladu. Šiandien vis didesnis poreikis jaučiamas kavai su sojos pienu. Vos prieš porą metų kavinėse buvo sunku jos rasti ir mažai kas jos pageidaudavo, o dabar šios kavos pardavimai išaugo dvigubai. Didelį tokios kavos populiarumą galima būtų paaiškinti labai išaugusiu žmonių susidomėjimu sveika gyvensena ir mityba. Žmonės atidžiau renkasi, ką valgyti ir gerti, skiria tam ne tik daugiau dėmesio, bet ir pinigų.