Naujoje knygoje teigiama, jog „Titaniko“ nelaimės priežastis – apmaudi vairininko klaida, rašo „news.com.au“.
Vyriausiasis nelaimę išgyvenęs pareigūnas Charles Lightolleris pasakojo, jog laivas turėjo pakankamai laiko išvengti ledkalnio, tačiau vairininkas supanikavo ir pasuko vairą klaidinga kryptimi. Klaida buvo ištaisyta, tačiau jau buvo per vėlu.
C. Lightolleris pasakojo nuslėpęs klaidą nes baiminesis, jog jos paviešinimas privestu „Titaniko“ savininkus prie bankroto, o jo kolegoms kainuotų darbą. Dabar jo anūkė Louise Patten nori atskleisti visą tiesą naujoje knygoje „Good As Gold“ ( „Geras kaip auksas“), pasirodančioje praėjus beveik šimtui metų po nelaimės.
L. Patten knygoje dėl nelaimės kaltinama vairavimo sistema. Teigiama, jog pagal Tiller vairavimo sistemą, komanda „hard a starboard“ reiškia staigų posūkį į dešinę. Tačiau pagal Rudder sistemą, jos reikšmė visiškai priešinga. Moteris tvirtina, jog pirmajam kapitonui pastebėjus ledkalnį ir davus komandą, vairininkas Robertas Hitchinsas ją suprato klaidingai ir...pasuko ne ten.
„Titaniko“ žūtis bus paminėta specialiu kruizu, 2012-ųjų balandžio 8-ąją išplauksiančių iš Southamptono.