Pataupyti linkę jauni žmonės dažniausiai lėktuvų bilietus perkasi savarankiškai, internetu, o toks būdas, kuomet skrydžių rezervacinės sistemos vos kelių mygtukų paspaudimu sukombinuoja ir pateikia optimalius skrydžio pasiūlymus, atrodo greitas ir patogus. Tačiau tik tol, kol dėl patirties trūkumo ar paprasčiausio neapsižiūrėjimo nepridaroma klaidų, dėl kurių vėliau kyla keisčiausių nesusipratimų.
Kaip sėkmingai įsigyti lėktuvo bilietus internetu ir išvengti klaidų, kurios dar gali ir papildomai patuštinti pinginę, praktiškais patarimais dalijasi pigių skrydžių sistemos „Skrendu.lt“ atstovė Rasa Levickaitė.
1 patarimas. Rinkitės „turtingą“ ir patikimą paieškos sistemą
Jei iš tikrųjų norite sutaupyti laiko ir rasti optimaliausius skrydžius į pasirinktą miestą ar šalį, rinkitės tik tokias lėktuvų bilietais prekiaujančias svetaines, kurių rezervacinės sistemos gali pateikti kuo daugiau skrydžių variantų iš kuo daugiau įvairiausių pasaulio avialinijų. Tokiu būdu visi pasiūlymai bus pateikti vienoje vietoje ir nereikės naršyti keliose skirtingose aviakompanijų svetainėse tam, kad išsiaiškintumėte, kurioje iš jų siūlomi pagal kelionės datą, kainą, patogumą ir kitus kriterijus jums tinkamiausi lėktuvo bilietai.
„Idealu, jei jūsų pasirinktoje svetainėje pagal pateiktą užklausą galite matyti sistemos sugeneruotus kelionės variantus iš bent kelių šimtų avialinijų pasiūlymų. Tarp jų turėtų patekti reguliarieji skrydžiai, pigių oro linijų pasiūlymai ir jungtiniai, t. y. sudaryti iš reguliariųjų ir pigiųjų, – sakė R. Levickaitė. – O, pavyzdžiui, ieškodami skrydžio į konkretų miestą vien „Ryanair“ ar „Wizz Air“ svetainėse matysite tik šių oro linijų bendrovių pasiūlymus“.
Kitas ne mažiau svarbus dalykas perkant lėktuvo bilietus internetu – įsitikinti, kad pasirinkta svetainė yra originali, t. y. priklauso būtent konkrečiai skrydžių bendrovei, o ne bilietų perpardavinėtojams. „Pasitaiko, kad kai kurios mažiau žinomos lėktuvų bilietus pardavinėjančios svetainės naudoja garsių pasaulinių avialinijų logotipus, spalvas ir kitus dizaino elementus, taip norėdamos sudaryti įspūdį, jog patekote į tiesioginį, t. y. originalųjį, puslapį. Tokiose svetainėse dažnai ir bilietų kainos pateikiamos kaip originaliose, tačiau perėjus prie paskutinių etapų – mokėjimo, kaina staiga pasikeičia, atsiranda įvairiausių mokesčių. Tokia komercinė veikla neatitinka Civilinės aviacijos administracijos reikalavimų, o galutinis vartotojas akivaizdžiai klaidinamas ir galiausiai sumoka daugiau lyginant su suma, kurią būtų išleidęs originalioje svetainėje. Netapti tokių tiesiog perpardavinėtojų aukomis padėti gali tik atidumas ir žinojimas apskritai, kad Lietuvoje yra ir tokio tipo „verslo“ atstovų“, – aiškino R. Levickaitė.
2 patarimas. Reikalingą informaciją gaukite čia ir dabar
Natūralu, jog perkantiems lėktuvo bilietus rečiau, o gal net pirmą kartą, kyla įvairiausių klausimų. Tokiose situacijose dažnai puolama pirkti bilietus intuityviai, tačiau nebūtinai teisingai. Arba mėginama palengvinti padėtį rūpimų atsakymų ieškant skrydžių bendrovės svetainės dažnai užduodamų klausimų (DUK) skiltyje.
„Vis dėlto anaiptol ne į kiekvieną klausimą galima rasti atsakymą DUK skiltyje, be to, ekstra atveju informacijos reikia čia ir dabar, todėl, pavyzdžiui, „Skrendu.lt“ svetainėje tokius klientus nuo neapdairių sprendimų arba paspaudimų gelbsti vadinamoji „Live chat“ funkcija, leidžianti susisiekti su kelionės konsultantu realiuoju laiku ir gauti atsakymą į rūpimą klausimą operatyviai“, – pasakojo R. Levickaitė.
3 patarimas. 45 min. tarp skrydžių – rizikinga riba
Viena dažniausių klaidų tarp savarankiškai perkančių lėktuvo bilietus – neadekvatus laiko parinkimas skrydžiams su persėdimais. Tai ypač aktualu vykstant į tolimas šalis, mat dažniausiai skrydžiai į, pavyzdžiui, Australiją, Indiją, JAV ar kitas tolimas valstybes būna netiesioginiai ir tenka bent kartą ar du perlipti iš vieno lėktuvo į kitą.
Pasak R. Levickaitės, kur kas mažiau streso patirsite, jei tarp skrydžių pasiliksite bent jau keletą valandų arba tiek, kiek rekomenduoja pati skrydžio bendrovė. „Rinktis pernelyg saugų laiko tarpą ir pusę dienos praleisti oro uoste – taip pat menkas malonumas, vis dėlto kai, pavyzdžiui, įlipti į kitą lėktuvą pasiliekamos vos 45 minutės, jau atsiranda rizika. Mat jei oro uoste bus grūstis ar netinkamos oro sąlygos leistis lėktuvui, net ir 10–15 minučių, kurias pilotas tiesiog suks virš oro uosto, gali būti lemiamos suspėti laiku į kitą lėktuvą arba ne“, – pasakojo R. Levickaitė.
4 patarimas. Ar visos varnelės vietoje?
Išsirinkote bilietą už patrauklią kainą, o galutiniame apmokėjimo etape pradinė suma smarkiai didesnė? R. Levickaitė pastebi, kad perkantiems lėktuvo bilietus savarankiškai, o ypač – pirmus kartus, dažnai pro akis pralysta papildomų paslaugų laukeliai, kurie paprastai žymimi varnelėmis.
„Tokios paslaugos kaip registruotas bagažas, draudimas, pervežimas iš oro uosto į viešbutį, specialiojo inventoriaus (sporto įrangos ar muzikos instrumentų) gabenimas, automobilio parkavimas oro uoste ir pan. nėra privalomos, todėl jei šių paslaugų nereikia, tiesiog nieko ir nežymėkite. Vis dėlto prieš mokėdami už bilietą būtinai patikrinkite, ar sistema nepasirūpino jumis automatiškai, t. y. ar tų varnelių niekas nesudėliojo už jus, tarsi draudimas ar mokamas registruotas bagažas būtų savaime suprantamas dalykas, – šypsojosi R. Levickaitė. – Jei tokios varnelės atsirado ten, kur nepageidaujate, tiesiog atidžiai pereikite per papildomas paslaugas ir varneles nuimkite“.
R. Levickaitė taip pat atkreipia dėmesį, jog yra tokių bilietų pardavėjų, kurie paskutiniame užsakymo žingsnyje priskaičiuoja neadekvačius papildomus mokesčius už banko pavedimą ar kt. „Tai jokiu būdu neturėtų būti“, – pabrėžė skrydžių bendrovės atstovė.
5 patarimas. Duomenis veskite lyg per padidinimo stiklą
Bene daugiausia atidos reikalaujantis žingsnis perkant bilietą internete – atsiskaitymas, mat privalu suvesti tikslius el. pašto, asmens tapatybės ir mokėjimo kortelės duomenis.
„Jei pirkdami bilietą klaidingai įvedėte asmens duomenis, pavyzdžiui, vardą ar pavardę, tačiau dar negavote įlaipinimo bilieto, nedelsdami susisiekite su skrydžių bendrove. Nes jei klaidą pastebėsite jau gavę įlaipinimo bilietą, duomenys bus keičiami tik už oro linijų bendrovės nustatytą mokestį, – aiškino R. Levickaitė atstovė. – O jei įvelsite klaidų nurodydami el. pašto adresą, jūsų nepasieks pirkimą patvirtinantis laiškas ir kita su skrydžiu susijusi informacija.“
Nesklandumų pasitaiko ir vedant mokėjimo kortelės duomenis – dažnai jie painiojami su kitais arba sunkiai randami ant kortelės. Pasak „Skrendu.lt“ atstovės, šis procesas bus lengvesnis, jei atidžiai seksite šiuos žingsnelius: pasirinksite šalį, kurioje išduota kortelė, nurodysite jos tipą (dažniausiai būna parašytas ant kortelės), suvesite 16 skaitmenų kortelės kodą (paprastai tai ilgiausias kodas, esantis ant kortelės), kortelės galiojimo pabaigos datą, 3 skaitmenų CVV (kredito / debeto) arba CID („American Express“) kodą ir kortelės savininko kreipinį bei vardą ir pavardę.
„Minėtasis CVV kodas – dažniausiai nugarinėje kortelės pusėje esančiame parašo laukelyje kita technika įspausti trys paskutiniai skaitmenys, yra papildoma mokėjimo kortelių apsaugos priemonė, leidžianti patvirtinti jos savininką. Todėl neįvedus šio kodo, mokėjimas nebus priimtas“, – kalbėjo R. Levickaitė.