• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Praėjusį mėnesį Vašingtone įvykus lėktuvo katastrofai žuvusio karininko, vieno iš lėktuvo pilotų tėvas prabilo viešai ir prašo tik vieno – jis ragina keisti aviacijos įstatymus.

Praėjusį mėnesį Vašingtone įvykus lėktuvo katastrofai žuvusio karininko, vieno iš lėktuvo pilotų tėvas prabilo viešai ir prašo tik vieno – jis ragina keisti aviacijos įstatymus.

REKLAMA

Sausio 29 d. Ronaldo Reigano tarptautiniame oro uoste, netoli Vašingtono, susidūrė du lėktuvai: komercinis „American Airlines“ lėktuvas ir JAV kariuomenės sraigtasparnis.

Abiejuose orlaiviuose iš viso buvo 67 žmonės, visi jie žuvo per šią nelaimę – tai buvo daugiausiai aukų pareikalavusi aviakatastrofa Amerikoje nuo 2001 m., rašo unilad.com.

Prabilo žuvusio piloto tėtis

Vienas iš žuvusiųjų – 28 metų karininkas Samas Lilley – buvo vienas iš „American Airlines“ skrydžio nr. 5342 pilotų.

Po tragiškos nelaimės prabilo jo tėvas Timothy Lilley. Jis teigė, kad Samui puikiai sekėsi ir karjeroje, ir asmeniniame gyvenime, kaip pranešama, jis ruošėsi vestuvėms.

REKLAMA
REKLAMA

Pats Timothy 20 metų tarnavo kariuomenėje, pilotavo „Black Hawk“ sraigtasparnius, t. y. to paties tipo orlaivius, koks praėjusį mėnesį lemtingąją dieną susidūrė su „American Airlines“ lėktuvu.

REKLAMA

Vertindamas savo sukauptą pilotavimo patirtį ir tragišką sūnaus Samo žūtį, Timothy dabar ragina keisti aviacijos įstatymus.

Vienas iš pakeitimų, kurį jis siūlo įvesti, yra neleisti kariniams orlaiviams skraidyti civiliniuose oro uostuose, taip pat atnaujinti pilotų mokymo programas ir reikalauti, kad orlaiviuose, esančiuose B klasės oro erdvėje, veiktų perspėjimo apie eismą ir susidūrimų vengimo sistema (TCAS).

REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu kariniuose orlaiviuose, skraidančiuose B klasės oro erdvėje, neprivaloma įrengti TCAS, sako Timothy.

T. Lilley raginimai keisti taisykles nuskambėjo pasirodžius naujai informacijai apie tai, kas galėjo sukelti aviakatastrofą.

Vasario 14 d. Nacionalinės transporto saugos valdybos pirmininkė Jennifer Hemendy, pateikdama naujausią informaciją apie vykdomą tyrimą, sakė: „Nagrinėjame tikimybę, ar galėjo būti pateikti blogi duomenys.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vienas iš pilotų manė, kad yra 400 pėdų (apie 122 metrų) aukštyje, kitas manė, kad jie yra 300 pėdų (apie 91 metro) aukštyje.

J. Hemendy tęsė: „Be to, bokšto nurodymai sraigtasparniui skristi už lėktuvo galėjo būti neišgirsti įgulos, nes pilotas galėjo tą pačią sekundę įsijungti ATC transliaciją.“

Taip pat paaiškėjo, kad susidūrimo metu kariuomenės sraigtasparnis buvo išjungęs automatinio priklausomo stebėjimo sistemą (ADS-B), sakė Teksaso senatorius Tedas Cruzas.

ADS-B – tai technologija, leidžianti orlaiviui transliuoti savo buvimo vietą, aukštį, greitį ir kitus duomenis antžeminėms stotims ir kitiems orlaiviams.

T. Cruzas teigė, kad „nebuvo jokios nacionalinio saugumo priežastis kariniame sraigtasparnyje išjungti ADS-B“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų