Lietuvoje rūko vis daugiau moterų ir merginų, o tai skatina paslėpta reklama filmuose, teigia Kauno jaunimo narkologijos pagalbos centro vadovė Aina Adomaitytė.
„Rūkymas nė kiek nemažėja. Žiūrint Lietuvos statistiką, šiai dienai pusė suaugusių vyrų rūko ir daugiau kaip dešimtadalis moterų. Paauglių rūkymas yra iš viso didžiulė problema, nes jaunų merginų rūkymas lenkia moterų rūkymą“, - „Žinių radijo“ laidoje „Aktualioji valanda“ pasakoja A. Adomaitytė.
Pasak jos, per paskutinį dešimtmetį Lietuvoje moterų rūkymas padidėjo penkis kartus. „Tabako reklamos diktuoja tą šūkį, kad moteris emancipuota, moderni, seksuali, laisva, savarankiška, o rūkymas tarsi yra vyriškumo ženklas, kurį aš galiu perimti ir tuo pačiu susilyginti su vyru. Ta paslėpta reklama užskaitoma ir daugelis moterų tą pradeda daryti“, - teigia A. Adomaitytė, pridurdama, kad merginos daugiau investuoja į savo išvaizdą, bet į sveikatą mažiau.
Ji pabrėžia, kad apribota yra tabako išorinė reklama, bet paslėpta reklama esą yra ir bus. „Įsijungus kiekvieną vakare žiūrimą televizijos filmą, kur kiekviena šeima šiandien žiūri, kiek mes galime pamatyti tų ženklų? Kiekvienoje situacijoje lygiagrečiai eina rūkymas ir alkoholio vartojimas. Nebūtinai ta reklama turi būti plakatas, mieste pakabintas. Kartais to plakato nepamatysime, bet labai daug tos paslėptos reklamos yra.“
Gegužės 31-ąją minima Pasaulinė diena be tabako.