Praūžus didžiausioms metų šventėms keliautojai ima dairytis, kur vykti atostogų vasarą. Gerų kelionių pasiūlymų medžiotojai jau pastebėjo, kad vis mažėja paskutinės minutės pasiūlymų, o kelionių organizatoriai klientus iš anksto mėgina privilioti siūlydami solidžias žiemos nuolaidas vasarą įvyksiančioms kelionėms.
Paklausios verslo kelionės
Naujienų portalo Balsas.lt kalbintas Romas Vitkauskas, kelionių agentūros „Baltic Clipper“ generalinis direktorius, apie tai, kokius pokyčius išgyveno turizmo sektorius per paskutinį dešimtmetį, sakė: „Verslo turizmo paklausa yra gana stabili, suprantama, šiek tiek priklauso ir nuo ekonominės situacijos, nes įmonės planuoja savo darbuotojų keliones atsižvelgdamos į tai, kaip stiprios yra ekonomiškai. Į Lietuvą atėjo dirbti daug tarptautinių kompanijų, Lietuvos įstojimas į Europos Sąjungą taip pat smarkiai paskatino verslo kelionių sektoriaus plėtrą.“
Kalbėdamas apie poilsines keliones, pašnekovas akcentavo, kad šių poreikis pastarąjį dešimtmetį augo labai smarkiai: „Prieš dešimtmetį labai trūko kokybiškų kelionių, nebuvo didelių brangesnių kelionių ir tolimų kraštų pasirinkimo. Šiuo metu žmonės renkasi, kur keliauti labai pragmatiška ir kelionių rinka siūlo įvairių produktų.“
Į klausimą, kurios kompanijos – Lietuvoje dirbančios užsienio ar šalyje veikiančios lietuvių – sudaro didžiausią verslo turistų skaičių, pašnekovas atsakė, kad didelio skirtumo nėra: „Nesvarbu, ar kompanija būtų tarptautinė, ar lietuvių, jei ji dirba aktyviai ir sėkmingai, paprastai keliaujama verslo reikalais ne tik į ES, bet ir kitas pasaulio šalis.“
Pigūs skrydžiai išaugino keliautojų skaičių
Jei prieš dešimtmetį poilsinės kelionės buvo tik didesnes už vidutines gaunančių tautiečių privilegija, tai šiandien situacija smarkiai pasikeitusi: „Naujos tendencijos, galimybės naudotis pigesniais skrydžiais, oro uostai išplėtė klientų ratą ir tai, be abejonės, pakeitė keliautojo portretą.“
Pašnekovas pritarė minčiai, kad pigių skrydžių bendrovių atėjimas į Lietuvą turėjo nemažai įtakos kelionių rinkai. Tiesa, jos gerokai pakoregavo ir pačių keliautojų įgūdžius, mat vis labiau populiarėja savarankiškas kelionių planavimas, kai viešbutis ir skrydis perkami atskirai ir vykstama savarankiškai: „Žinoma, vadinamosios nuotykinės ar jaunimo kelionės labai populiarios, daug kam kelionė su kuprine ir palapine yra labai patrauklu, o galimybė nusipirkti lėktuvų bilietus pigiau buvo didelė paskata keliauti. Bet tas jaunimas, kuris pamėgo tokį keliavimo būdą, po kelerių metų pradėjęs dirbti jau nebenori taip rizikuoti – kai vykstama ilsėtis su šeimomis, norima ir tam tikrų garantijų.“
„Paskutinės minutės“ era baigėsi?
Apie tai, ar pigiųjų bilietų era jau baigėsi, nes vis rečiau oro linijų bendrovės nudžiugina tokiomis akcijomis, kaip kad lėktuvo bilietas už vieną eurą, pašnekovas sakė: „Pigių bilietų ir įvairių akcijų yra ir bus, nes visuomet bus neišpirktų bilietų, juo labiau, kad pati oro bendrovė, turėdama neišpirktas vietas, stengsis ieškoti išeičių ir pigiais bilietais ar nuolaidomis darys sau reklamą. Žinoma, aktualus klausimas, kiek tai paveikia patį pirkimą, nes lėktuvo bilietą vos už šimtą litų įpratęs įsigyti klientas jau nebepirks bilieto už kelis šimtus litų.“
Prieš porą metų buvo pasigirdusios prognozės, kad laikui bėgant apskritai nebeliks paskutinės minutės kelionių. Į klausimą, ar tokie gandai turi pagrindo, R. Vitkauskas sakė: „Paskutinės minutės kelionių kiekis priklauso nuo to, kiek yra rinkoje rimtų konkurentų ir koks produkto pasiūlos perviršis. Šiuo metu Lietuvoje yra du dideli kelionių organizatoriai, tad paskutinės minutės kelionių pasiūla iš tiesų mažėja. Dabar ekonominė situacija rinkoje stabili ir naujų kelionių organizatorių dešimtimis ar šimtais nedaugėja. Pavyzdžiui, Vokietijoje, kur yra viena didžiausių kelionių rinkų, buvo laikotarpis, kai naujų kelionių operatorių didėjo dešimtimis, o Frankfurto oro uoste buvo net paskutinės minutės turgus, bet šiuo metu ir ten kelionių organizatorių yra mažiau. Visi nori planuoti tiksliau ir aiškiau, tad gali būti, kad ir Lietuvoje paskutinės minutės pasiūlymų mažės.“
Pašnekovas teigė abejojantis, kad per artimiausius metus kelionių rinkoje atsirastų trečias stiprus konkurentas šiuo metu veikiančioms kompanijoms.