Finansinių sunkumų kamuojama didžiausia Lietuvoje skrydžių bendrovė „flyLAL-Lithuanian Airlines“ (flyLAL) turi naujus šeimininkus.
Bendrovės akcininkai penktadienį pasirašė įmonės 100 procentų akcijų pardavimo sutartį su pernai į Šveicariją persikėlusia bendrove „SCH Swiss Capital Holdings“. Visą sandorį planuojama baigti iki sausio 23 dienos. Iki tos dienos „flyLAL“ su Vilniaus oro uostu, kuriam skolinga apie 20 mln. litų, dirbs pagal trumpalaikę sutartį.
Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis vakar patvirtino, kad naujieji savininkai po to derėsis dėl ilgalaikio susitarimo su Vilniaus oro uostu. „Kiek žinau, „flyLAL“ būsimieji savininkai yra numatę finansinę paramą“, - patvirtino ministras.
Šveicarijos holdingas interneto tinklalapyje nurodo savo investicijas aviacijos pramonėje - lėktuvų išperkamosios nuomos bendrovėje „Alpina Aircraft Leasing“ ir antžeminių paslaugų bendrovėje „Alpina Air Maintenance“.
„SCH Swiss Capital Holdings“, save pristatantis kaip pramonės holdingas, buvo įkurtas 1977 metais Bahamuose - lengvatinių mokesčių arba vadinamojoje ofšorinėje zonoje. Šios įmonės būstinė 2003 metais buvo perkelta į Didžiąją Britaniją, 2008 metais - į Šveicariją.
Šveicarijos įmonė užsiima įmonių pagrindinio kapitalo formavimu, rizikos kapitalo investicijomis, investicijomis į pagrindinę įmonių veiklą ir finansinėmis investicijomis.
Tai nebe pirmas kartas, kuomet po skandalais apaugusio „flyLAL“ privatizavimo 2005 metais akcininkai mėgino rasti investuotoją bendrovei. Prieš trejus metus galimu „flyLAL“ pirkėju buvo laikoma Švedijos bendrovė „FlyMe Europe“, tačiau su ja nepavyko susitarti.
„flyLAL“ akcininkai valstybei pernai gruodį pasiūlė pirkti 51 proc. įmonės akcijų už simbolinę 1 lito kainą ir prašė valstybės garantijos 30 mln. litų paskolai, tačiau Susisiekimo ministerija finansinių sunkumų turinčiai įmonei padėti nesutiko.
Šiuo metu skrydžių bendrovė „flyLAL“ turi beveik 90 mln. litų skolą ir nevaldo jokio ilgalaikio turto. Tačiau bendrovės pateiktais duomenimis, trumpalaikis įmonės turtas siekia 50 mln. litų, o valdomų geriausių skrydžių laikų rezervacijų didžiuosiuose Europos oro uostuose rinkos vertė yra apie 20 mln. litų.