Ekonomikos krizės prislėgtos didžiosios oro linijų bendrovės Lufthansa, Air France-KLM bei British Airways Plc yra priverstos persvarstyti savo brangių bilietų strategiją.
IATA, tarptautinė oro linijų bendrovių asociacija, ketvirtadienį paskelbė, kad pasaulinė aviakompanijų apyvarta birželį smuko 25 - 30 proc., ką ypač pajuto tradicinės bendrovės, siūlančios pirmos bei verslo klasės skrydžius.
Vokiečių bendrovės Lufthansa pelnas per pirmąjį pusmetį susitraukė iki 8 mln. eurų. Preiš metus pelnas siekė 670 mln. eurų.
British Airways pirmame pusmetyje patyrė 94 mln. svarų nuostolių. Ateičiai bendrovė nemato pagerėjimo ženklų ir ketina 22 lėktuvus parkuoti angare iki 2010 m. žiemos.
Dar pasemistiškesnes prognozes braižo Air France-KLM. Bendrovė per pastaruosius 6 mėnesius patyrė 426 mln. eurų nuostolių. Iki 2011 m. ketinama panaikinti 4480 darbo vietų, t.y. 2 tūkst. daugiau nei anksčiau planuota.
Ir Air France-KLM, ir Lufthansa pastebi, kad verlo klasės skrydžių paklausa ženkliai sumažėjo. Keleiviai masiškai ieško pigesnių alternatyvų.
Šią tendenciją patvirtina pigių skrydžių bendrovė Ryanair, pirmame ketvirtyje uždirbusi 136 mln. eurų pelno. Tai yra net 550 proc. prieaugis.
Lufthansa šiuo metu dirba prie išlaidų mažinimo programos ir taip pat svarsto galimybę, pradėti aktyviai siūlyti pigius skrydžius.