Į „Vakarų ekspresą“ kreipęsis pensinio amžiaus klaipėdietis Vytautas (vardas pakeistas. - Aut. past.) pasakojo, kad po patirto insulto gulėjo ligoninės stacionare, jam buvo paskirta reabilitacija. Vyras taip pat jau kurį laiką gydosi ir onkologinę ligą, tad nuolat turi vartoti vaistus.
„Man baigėsi vaistai, kuriuos turiu vartoti nepertraukiamai, bet man gydytojas negalėjo jų išrašyti, nes aš buvau reabilitacijoje. Turėjau nutraukti reabilitaciją vienai dienai, po to vėl grįžti atgal, kai gydytojas išrašė vaistų. Man paaiškino, kad kol guliu stacionare, reabilitacijoje, man kitas gydytojas negali išrašyti vaistų. Yra tokia tvarka“, - stebėjosi pašnekovas.
Vytauto teigimu, jis siūlė gydytojams kelti šį klausimą Sveikatos apsaugos ministerijai, tačiau jie esą baiminasi galimų pasekmių.
„Kalbėjausi su gydytojais, bet jie bijo, kad neliktų dėl ko nors kalti. Tai yra baisi sistema. Kodėl aš turiu išeiti iš reabilitacijos po ligos, kad galėčiau gauti man būtinų vaistų onkologinei ligai gydyti?“ - klausė Vytautas.
Klaipėdiečio sveikata nėra pati stipriausia, tad vyras baiminasi, kad netrukus situacija vėl gali pasikartoti, o tai sergančiam žmogui kelia papildomą stresą.
Vaistai galėjo būti išrašyti
Alina Žilinaitė, Sveikatos apsaugos ministerijos Spaudos tarnybos patarėja, laikinai vykdanti vedėjo funkcijas, teigė, kad, ko gero, pacientas buvo suklaidintas.
„Apgailestaujame dėl paciento patirtų nepatogumų, panašu, kad gydymo įstaigoje jis buvo suklaidintas.
Pagal šiuo metu galiojančią tvarką, pacientui, kuris gydosi stacionarinėje gydymo įstaigoje, įskaitant ir reabilitacijos įstaigas, gali būti išrašytas receptas kompensuojamiesiems vaistams, tačiau ne ilgiau nei vienam mėnesiui, jeigu pacientas tuos vaistus vartojo anksčiau.
Vaistus paskirti gali gydantis gydytojas. Apie kompensuojamųjų vaistų skyrimą turi būti pažymėta paciento medicinos dokumentuose (popieriniuose arba elektroniniuose)„, - komentavo A. Žilinaitė.
Jos teigimu, vaistai, kuriuos pacientas vartojo iki tol, galėjo būti išrašyti reabilitacijos įstaigos mediko, kuris gydė pacientą.
„Tokia tvarka galioja siekiant užtikrinti nepertraukiamą vaistų vartojimą pacientams, kuriems tai yra gyvybiškai svarbu“, - teigė ministerijos atstovė.
Sykiu ji priminė, kad dėl netinkamai suteiktų paslaugų ar neteikiamos informacijos pacientai pirmiausia galėtų raštu kreiptis į gydymo įstaigos administraciją ir per 20 dienų gauti atsakymą.
„Tuo atveju, jeigu nepavyktų visko išspręsti gydymo įstaigoje, reikėtų kreiptis į pacientų skundus nagrinėjančias institucijas. Dėl netinkamos gydymo paslaugų kokybės kreiptis reikėtų į Valstybinę akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybą„, - nurodė A. Žilinaitė.