Farmacininkės Rūtos Sudikienės pasakojo, kad dažniau sulaukia ne pacientų, o jų šeimos narių. „Ypatingai vertiname žmogaus privatumą, nes pas mus lankosi ir onkologinėmis, ir išsėtine skleroze bei kitomis sunkiomis ligomis sergantys žmonės ar jų artimieji. Esame specialiai apmokyti darbui ir žinome, kuo galime jiems būti naudingi“, - patirtimi dalinasi vaistininkė.
R. Sudikienė pasakoja, jog vaistinė šalia svarbiausios šalyje gydymo įstaigos yra vieta, kur žmonėms atėjus į vaistinę, prireikia ne tik sveikatos specialisto, bet ir žmogaus, kuris galėtų juos palaikyti morališkai. „Sunkiai sergantys pacientai bei jų artimieji, atėję drąsiai sako, kad nori pasiguosti, kartais tiesiog išsikalbėti, suprasti, kad yra palaikomi aplinkinių. Dažnai kartu išgėrus puodelį arbatos, pakalbėjus, žmogui tampa geriau“, - sako farmacininkė.
"Eurovaistinės" atstovė pateikia kelis patarimus, kaip artimieji galėtų padėti diagnozę sužinojusiam žmogui:
Svarbiausia būti sąžiningu su sergančiu žmogumi.
Jeigu pacientas domisi, derėtų jam pasakoti apie visus gydymo pasikeitimus ir numatytas gydymo procedūras.
Reikėtų stengtis neparodyti neigiamų emocijų.
Rekomenduojame tarpusavyje aptarti savo jausmus, nes tai galimybė sumažinti nerimą ir padėti visiems šeimos nariams įveikti ligą kartu.
Nereikia bijoti pasakyti, kad jūs, kaip artimas žmogus, kažko nežinote.
Nereikėtų vos išgirdus diagnozę pradėti žmogaus lepinti, artimajam reikalinga meilė, prieraišumas, rūpestis, bet perdėtas dėmesys daiktais nėra skatinamas.
Leiskite žmogui paliūdėti, jeigu jam to norisi, bus ir geresnių ir blogesnių dienų.
Skatinkite pasidomėti kitų žmonių istorijomis, tai leidžia pajusti, kad nesi vienas.
Nepamirškite patys savęs, pailsėję, besidomintys aplinka artimieji yra tai, ko reikia pacientui.
Būtina leisti žmogui suprasti, kad liga ir gydymas jokiu būdu nėra bausmė už kažką, žmogus nėra dėl to kaltas.