Net ir dažnai keliaujantiems lėktuvu skrydis asocijuojasi su stresine būsena: rūpesčiai dėl bagažo, neaiškių papildomų mokesčių, registracijos tvarkos, galimo reiso vėlavimo ar net tikimybės, kad iš viso netilpsi į lėktuvą. Dalis šių rūpesčių gula ant kelionių agentūrų vadybininkų pečių, kai nepatenkinti keliautojai reikalauja greitų sprendimų ir lieja emocijas, kita dalis užgriūna oro uosto darbuotojus. Todėl kelionių agentūros ir oro uosto atstovai pataria iš anksto pasirengti galimiems netikėtumams.
Oro linijų reisų vėlavimai
Tai vienas iš didžiausių nepatogumų, kurių, deja, nei nuspėti, nei išvengti nepavyks – tai nepriklauso nei nuo jūsų, nei nuo kelionių agentūrų vadybininkų ar oro uosto darbuotojų. Skrydžių vėlavimus ar atidėjimus dažniausiai lemia oro sąlygos, o esant itin nepalankiam orui ar darbuotojų streikams, galimi ir skrydžių atšaukimai. Nors jūs tam pasiruošti negalite, oro linijų bendrovės – pasirengusios: atsižvelgiant į skrydžio atidėjimo trukmę ir bendrovę, keleiviams skiriamas maitinimas, alternatyvus skrydis ir net apmokama nakvynė viešbutyje. „Tokioje situacijoje svarbiausia nesutrikti, klausyti skelbiamų oro uosto pranešimų laukimo salėje, o kilus klausimams, kreiptis į informacijos skyrių, – sako verslo kelionių agentūros „BPC Travel“ generalinis direktorius Gvidas Aukštuolis. – Jei kelionę pirkote per agentūrą, visada galite skambinti savo vadybininkui ir klausti patarimo“.
Bagažo mokesčiai
Bagažo apribojimai bei papildomi mokesčiai viršijus juos – taip pat dažnai sukelia nepatogumų. Yra buvę atvejų, kai lauktuvėms skraidinamus lietuviškus šakočius teko skelti perpus ir sugadinti visą jų grožį, kadangi mūsų konditerijos pasididžiavimas neatitiko bagažui keliamų reikalavimų. „Bagažo matmenys, keliaujat su skirtingomis oro linijų bendrovėmis, skiriasi: tradicinių, brangesnių bendrovių reikalavimai nėra tokie griežti, tačiau pasirinkę pigių skrydžių oro linijas, nepatingėkite išsiaiškinti visas subtilybes,“ – sako G. Aukštuolis. Pasak jo, retai, tačiau pasitaiko ir techninių nesklandumų, kai, pirkdamas bilietą per agentūrą, keleivis sumoka ir bagažo mokestį, tačiau oro uosto darbuotojai šio apmokėjimo sistemoje nemato. Svarbu tokioje situacijoje nesutrikti ir kreiptis pagalbos į savo agentūros vadybininką.
Registravimas skrydžiui
Būtų geriausia, jei į oro uostą atvyktumėte likus 2 val. iki skrydžio. Priklausomai nuo jus skraidinančios oro linijų bendrovės, registracija skrydžiui gali būti baigiama ir likus valandai, ir 40 min. „Jei netyčia palikote namuose pasą, lėktuvas nelauks ir kils be jūsų, – sako „BPC Travel“ generalinis direktorius. – Todėl geriausia pasilikti laiko rezervą: atvykus į oro uostą dar kartą pasitikrinti, ar turite pasiėmę pasą, lėktuvo bilietą“. Dar vienas niuansas, pasak G. Aukštuolio, – ne taip dažnai pasitaikantys, tačiau galimi atvejai – netilpti į lėktuvą. Oro linijų bendrovės dažnai parduoda daugiau bilietų negu yra vietų. Taigi, į registraciją vertėtų atvykti anksčiau nei paskutinę minutę.
Bagažo praradimas
Nesulaukus savo lagamino, svarbu neišeiti iš bagažo atsiėmimo salės – ten pat surašyti specialią formą dėl nuosavybės dingimo. Oro linijų bendrovė turi pasirūpinti, kad jūsų bagažas pasiektų jus saugiai. „Žinoma, tai gali užtrukti, – sako G. Aukštuolis. – Tai priklauso nuo to, kurioje grandyje jūsų bagažas buvo pamestas, kur išskraidintas, o jo paieška gali užtrukti ir iki kelių dienų. Jei bagažas vis dėlto nesurandamas, oro linijų bendrovė keleiviui kompensuoja nuostolius“. Verslo kelionių agentūros atstovas pataria keliaujant turėti išskirtinės, ryškios spalvos lagaminą ar bent jau spalvotą juostelę, lipduką ant jo.