Nuo purvino geriamojo vandens, iki maisto pakelto nuo grindų, nuo įtarimų dėl bombos, iki senų lėktuvų -„news.au“ atskleidžia avialinijų paslaptis.
Sally, JAV veikiančių avialinijų stiuardesė, ir Brianas (abiejų vardai pakeisti), dirbantis australų avialinijose, pasakoja tai, ką paprastai stengiamasi nuslėpti nuo keleivių.
Maistas nuo grindų gali keliauti tiesiai į jūsų lėkštę
Sally: „kartą, pakilimo metu apvirto visas vežimėlis su maistu. Ką gi, mums teko rinkti maistą, kurį dar galėjome pateikti, ir sudėti atgal į lėkštes.“
Tualetai valomi tik kartą per dieną
Brianas: „didesnių valstybių vidiniuose skrydžiuose tualetai dienos metu tik vos vos pavalomi. Rimčiau jie valomi tik kartą per dieną, po skrydžio. Įeidami – nepamirškite batų!“
Oro uostuose įrengtos svarstyklės kartais meluoja
Brianas: „šios svarstyklės itin dažnai rodo neteisingą svorį. Tad mano patarimas – visada įsitikinkite, jog svarstyklės tikrai rodo 0.00 kg prieš jums padedant savo bagažą ant jų.“
Jūs galite sėdėti kitoje vietoje, nei rezervavote
Brianas: „keleivių susodinimas lėktuve priklauso nuo lėktuvo svorio balanso. Lėktuvas suskirstytas į zonas, kuriose privalo būti reikiamas žmonių skaičius. Tik taip jis bus tinkamai subalansuotas per pakilimą. Būtent dėl to, kartais prie vartų pareigūnai jums gali įteikti naujus įlaipinimo dokumentus su nurodytomis kitomis vietomis.“
Jūs nebūtinai būsite informuotas apie pavojingas situacijas
Brianas:„kartais keleivių neskubama informuoti apie įvairias grėsmes, mat tai gali tiesiog sukelti paniką. Kartą, kilus problemų dėl slėgio, visą kelią skridome mažesniame aukštyje. Niekas nieko nepranešė keleiviams, tad jie nepanikavo ir neturėjo jokių klausimų.“
Sally: „kartą, mums buvo grasinama, jog lėktuve yra bomba. Vadovybė nemanė, jog grasinimas rimtas, tad keleiviai informuoti nebuvo. Lėktuvas nusileido toliau nuo terminalo, o keleiviams paaiškinome, jog tai buvo padaryta dėl techninių priežasčių.“
Mūsų lėktuvai ne tokie nauji, kaip jūs galvojate
Brianas: „kai kurie lėktuvai gali būti labai seni. Tiesa, jie vis dar gali skristi, tačiau viskas priklauso nuo to, kaip jais rūpinamasi.“
Mūsų įgula dažnai yra pervargusi
Brianas: „lėktuvu įgula kartais dirba itin ilgai – iki 16 valandų per parą, ir visada – itin įtemptomis sąlygomis. Pagrindinis mūsų rūpestis yra saugumas. Tačiau kartais esame paprasčiausiai pervargę, tad iš mūsų nebūtų daug naudos pav. evakuacijos metu“
Sally: „ kartais pasiekiame tokią būseną, kad esame visiškai nejautrūs ir apsnūdę. Kad neužmigtume, geriame viską, kas turi kofeino, ir stengiamės nepasiduoti“
Maistas gali baigtis
Brianas: „ maisto lėktuvuose nebūna daug, ypač – gendančių produktų. Kadangi stengiamasi išvengti švaistymo, tokių produktų beveik nesaugome“
Lėktuve jūs galite... sušalti
Brianas: „Naktį temperatūra lėktuve nukrenta. Tiesa, tai daroma sąmoningai – jei lėktuve šilta ir jauku, žmonės jaučiasi pernelyg patogiai ir mažai juda. Blogiausiu atveju to pasekmė gali būti venų trombozė. Neretai prireikia pagalbos, kuomet keleiviai nualpsta, pabudę po ilgo miego sėdomis. Ruošiantis ilgesniam skrydžiui reikėtų patikrinti, ar avialinijos siūlo antklodes. Jei ne – vertėtų pasiimti ką nors šiltesnio.“
Nuo oro lėktuve jus gali supykinti
Brianas: „Oras lėktuve nėra pats geriausias. Jei skrendate ilgiau – vengdami ištinimo ir odos sausumo visą kūną išsitrinkite drėkinamuoju kremu, be to, visada turėkite drėkiklį su savimi.“
Sally: „Aš tikrai abejoju oro lėktuve kokybe. Tačiau uždraudus rukyti lėktuvuose tapo daug geriau. Net nemoku apsakyti, kokia kančia buvo dirbti, kabinos gale, kuomet ten buvo rūkoma...“