Vis dažniau iš populiarumo viršūnės žvaigždutes išstumia augintiniai. Jeigu prieš keletą metų apie herojais tapusių „Facebook“ paskyras girdėjote ar matėte tik per televiziją, jau greitai nesistebėsite, kad jūsų kieme lakstančius keturkojus galite sutikti ir interneto platybėse.
Kodėl žmonės mielai kuria anketas savo gyvūnams, portalui tv3.lt pasakojo žinomi Lietuvos žmonės, o jų gyvūnų anketos jau yra sulaukusios ne ką mažesnio populiarumo.
Morka išgarsėjo po kelionės į Ameriką
Didelis rūpestis ir susidomėjimas augintine Morka paskatino vilnietį Tomą Tumalovičių prieš ketverius metus sukurti jai anketą. Dabar sostinės gatvėse Morka gerbėjų sutinka kiekvieną dieną.
„Viskas prasidėjo po kelionės į Ameriką, kur vežėmės ir ją. Žmonės klausinėjo, kaip sekasi, jaudinosi dėl Morkos labiau, nei dėl mūsų. Todėl, kad neapkrautume savo paskyros, sukūrėme jos anketą.
Nors tikrai neturėjome tikslo populiarinti šią idėją. Tai labiau buvo skirta artimam bičiulių ratui, keliant linksmų nuotykių akimirkas, nuotraukas. Iš tiesų, mums tiesiog patinka mums linksmiau gyventi, kai gali išreikšti savo mintis šuns akimis.
Visai įdomu, įsijausti, pažaisti.
Tomas neslepia, kad entuziazmas šiek tiek išblėso, nors buvo smagu gauti kvietimus į renginius, degustacijas, organizuoti šunų augintinių susibūrimus. Bet nesigilina į neigiamus dalykus ir džiaugiasi Morkos sukuriamomis teigiamomis emocijomis bei lengvu stumtelėjimu panašių anketų kūrimui Lietuvoje.
Unikaliausias katinas Lietuvoje – Klemensas
Tokį titulą jis užsitarnavo vos per du mėnesius. Pastarojo šeimininkas, žurnalistas ir radijo laidų vedėjas Edvardas Kubilius, Klemensui suteikė ypatingą galią – komentuoti gyvenimo aktualijas ir pristatė jį visuomenei kaip „socialiai atsakingą katiną, skatinantį visuomenę mąstyti“.
Tad nenuvertinkite tingiai slampinėjančio ar poilsiaujančio murklio, nežinia kada užkliūsite už Klemenso žvitrios akies.
„Apskritai idėja kilo tada, kai pamačiau, jog jo įmestos nuotraukos sulaukia daugiau populiarumo nei mano parašyti komentarai. Ir tada draugai prakalbo apie anketų atskyrimą. Man iš pradžių tai atrodė kvaila idėja. Nors supratau, kad tai puiki išeitis atskirti mano tekstus nuo asmenybės – perleidžiant atsakomybę Klemensui.
Man ši katino anketa padeda rašyti kur kas atviriau apie visuomenei aktualias problemas. Trūkumas yra kol kas toks, kad neturiu daug laiko užsiimti pačiu profiliu, kitu atveju, jis būtų kur kas populiaresnis ir geresnis. Anaiptol, tai patenkina mano pagrindinį tikslą“, – prisiminė Klemenso šeimininkas.
Edvardas pripažino nesitikėjęs tokio greito lūkesčių pasiteisinimo. Juolab, atlaikęs skirtingų vertinimų antplūdį, didžiuojasi savo geru palydovu, išmintinguoju Klemensu.
„Jis yra ypatingas, socialus, mėgstantis keliauti kartu su manim automobiliu bei aktyviai dalyvaujantis visuomeniname gyvenime. Kadangi jis nebijo žmonių, tai matydamas problemas, su mano didele pagalba, jas ir iškelia, komentuoja bei skatina giliau visuomenę mąstyti.
Visgi, sulaukiau dvejopo tokios savo idėjos vertinimo. Vieniems tai atrodė kūrybiška ir naudinga, kitiems neturėjimo ką veikti, demonstravimas. Turėčiau nuraminti skeptikus, lūkesčiai pasiteisino su kaupu. Be to, žmonės komentuoja, rašo žinutes su pasisakymais ir taip kartais pats atrandu istorijų, kurias naudoju profesinėje veikloje“, – atviravo E. Kubilius.
Skaivos taksai telpa jos paskyroje
Populiari radijo laidų Skaiva Jasevičiūtė-Kraujalė lietuviams žinoma ir dėl nuostabių augintinių – taksų šuniukų. Jos manymu, tikslingas paskyrų kūrimas augintiniams yra įdomus dalykas, jeigu jam turima pakankamai laiko ir idėjų.
„Prieš 6 metus turėjau sukūrusi anketą savo taksui Marseliui. Tačiau tai dariau kryptingai. Man reikėjo išreklamuoti šunį ir jo vardą, kad jis taptų žinomas žmonėms, nes tuo vardu po to pavadinau savo taksų veislyną. Taigi takso Marselio anketa man puikiai pasitarnavo – jis greitai sulaukė nemažo sekėjų būrio. O kai taksas Marselis tapo TV laidos vedėju – tas būrys dar pagausėjo. Tad pasiekiau savo tikslą.
Dabar savo gyvūnams anketų nebekuriu, nes jų turiu nemažai, todėl neužtektų laiko visų administruoti.
Ir nemanau, kad anketos gyvūnams yra kvaila. Svarbiau yra tai, kad jas sukūrę šeimininkai mokėtų įdomiai redaguoti ir pateiktų patrauklią, sudominančią informaciją sekėjams. Pripažinkime, retas kuris tai daryti moka, dažniausiai viskas baigiasi gyvūnėlio nuotrauka su prierašais: „Argi aš ne mielutis“ ar panašiai“, – mintimis pasidalijo Skaiva.
Nino Persiko gerbėjų sąraše – tūkstančiai sekėjų
Interneto sensacija Monika Šalčiūtė atskleidė, kad pati išgarsėjusi per „Facebook“, todėl nusprendė į žinomumo olimpą atsivesti ir savo įspūdingo grožio šunį.
„Nepadariau nieko tokio, ko nebūtų buvę užsienyje. Pagalvojau, kad laikas kažkam pradėti tai Lietuvoje. Nusprendžiau irgi pirmoji startuoti su tokiu dalyku. Nes tikrai nebuvau pastebėjusi tokių lietuviškų pavyzdžių.
Pavyzdžiui, gausu parduotuvių, skirtų šunims, tačiau man keistai atrodo, kai reklamuoja žmogus tokią parduotuvę, niekada pats neturėjęs gyvūno. Viena iš reklamavimo galimybių gali būti kvietimas žinomų žmonių, o kodėl tada ne žinomų šunų? Būtent tą aš ir pasiūliau. Be galo myliu Niną ir noriu jam tik geriausio maisto bei priemonių, o rėmėjų ir bendradarbiavimo dėka, galiu visa tai duoti“, – pasakojo mergina.
Monika neslėpė, kad kurdama Nino anketą sulaukė neigiamų komentarų, bet tai jos nesustabdė ir ji drąsiai didžiuojasi savo projektu.
„Galbūt tokių anketų Lietuvoje mažai ir dėl labai kritiško daugumos požiūrio. Bet galiu pasakyti, kad atskyrusi savo anketą nuo Nino, sulaukiau daug mažiau neigiamų komentarų. Nenorėjau užleisti savo anketos šuneliui, todėl buvo tikslingas atskyrimas. Dabar žmonės teigiamai vertina jo naujienas bei yra labai susidomėję.
Neslėpsiu, tokio „blogo“ kūrimas užima nemažai laiko, bet ir pasiteisina. Tokia sėkme žmonės netikėjo. Todėl manau, kad jau per artimiausią pusmetį tikrai daugiau pavyzdžių atsiras“, – svarstė Monika.
Madas diktuoja galimybės
Socialinių tinklų specialistas ir „Socialus marketingas“ įmonės direktorius Arijus Žakas primena, kad socialinių tinklų esmė yra komunikacija. Vadinasi, jais naudojamasi ištransliuojant žinią, informaciją.
„Ir visai nesvarbu, kad tai gyvūnų anketa. Tiesiog tai gali turėti daugiau specifikos kai kuriais klausimais. Konkrečiu atveju yra išsikeliami tikslai, kodėl pasirinkta būtent tokia forma. Vienais atvejais, ieškant bendraminčių, kitais – tiesiog savotiška saviraiška.
Tai, kas vieniems atrodo keista, priešingai atrodys likusiai žmonių daliai. Todėl to nereikėtų laikyti keistumu. Anaiptol, tai tik dar viena technologinė galimybė komunikacijos vyksmui“, – teigė A. Žakas.