Ji teigia, kad atvykusi su garbaus amžiaus mama į privačią „Gerovės kliniką“, negavo reikiamos paslaugos, nors už konsultaciją sumokėjo 70 eurų.
Praėjus kelioms dienoms po viešumoje išplitusio J.Anusauskienės pasakojimo apie savo mamą, naujienų portalą tv3.lt pasiekė oficialus „Gerovės klinikos“ atsakymas dėl susidariusios situacijos.
Klinika pateikė atsakymą
Klinikos vadovas Lukas Balčiūnas teigė, kad visais atvejais klinikos darbuotojai išsamiai ir nuosekliai informuoja pacientus apie joje teikiamas paslaugas ir atliekamus tyrimus taip, kaip to reikalauja LR teisės aktai.
„Gerovės klinikoje gydytojas ortopedas-traumatologas teikia konsultacijas pacientams. Jeigu pacientas kreipiasi į gydytoją su savo negalavimu, specialistas pacientą priima, išklauso (tai vadinama anamnezės surinkimu), įvertina paciento objektyvią būklę (pulsas, kraujospūdis, paskiria laboratorinius tyrimus, nukreipia pacientą į kitas įstaigas pasidaryti papildomų tyrimų ir pan.).
Objektyvios būklės vertinimas gali vykti per kelis kartus, priklausomai nuo tyrimų rezultatų, jų tikslumo ir pan. Po visų surinktų duomenų, atliktų tyrimų rezultatų, specialistas konsultacijos metu (ji gali būti ir antra, ir trečia pagal savo eiliškumą) pateikia pacientui įtariamą arba patvirtintą diagnozę, pateikia gydymo planą, atlieka kitus veiksmus.
Jei reikia, atlieka intrasąnarines ar intrasausgyslines injekcijas, nedideles chirurgines intervencijas vietinėje ar bendrinėje nejautroje.
Jeigu pacientas atvyksta pas specialistą (aptariamu atveju ortopedą-traumatologą) tikslu gauti antrąją nuomonę, pacientas (ar jo atstovas) turi pateikti turimus tyrimų rezultatus, rentgeno nuotraukas, visą kitą informaciją, kurią jis žino ir turi kreipimosi momentu. Tokią pareigą pacientui (jo atstovui) nustato Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymas.
Aptariamu atveju nei pacientė, nei jos atstovė (p. Anusauskienė) neturėjo su savimi prieš tai atlikto pacientės rentgeno nuotraukos.
Tad klinikos gydytojas ortopedas-traumatologas rekomendavo p. Anusauskienei arba atvykti dar kartą su turima rentgeno nuotrauka, arba kreiptis į kitą gydymo įstaigą, atlikti naują radiologinį ištyrimą ir pateikti naują rentgeno nuotrauką.“
Teiginius vadina neteisingais
Klinikos vadovas teigia apgailestaujantis, kad dalykišką rekomendaciją su paaiškinimu (jog gydytojas be tokios nuotraukos negali suteikti konsultacijos, kurios metu būtų visapusiškai įvertintas pacientės atvejis) p. Anusauskienė traktuoja, kaip nekvalifikuotas medicinines paslaugas.
„Suprantame, kad p. Anusauskienė, rašydama savo komentarą socialiniame tinkle Facebook, buvo įsijautrinusi, tačiau jos pateikiami teiginiai kaip neva gydytojo pasisakymų citatos neatitinka tikrovės.“
Tolimesnio kontakto nepalaiko
Pasak vadovo, gydytojas ortopedas-traumatologas suteikė pacientei (mamai) konsultaciją, dalyvaujant jos atstovei (p. Anusauskienei). Konsultacija trūko 30 minučių.
„Konsultacijos metu pacientės atstovė pateikdavo labai daug bendro pobūdžio klausimų. Į juos visus gydytojas stengėsi atsakyti. Konsultacijos duomenis buvo suvesti į e-sveikatos sistemą, kaip to reikalauja teisės aktai, išrašytas siuntimas rentgenui, o taip pat rekomenduota pakartotinė konsultacija.
Gydytojo konsultacijos kaina yra viešai prieinama ir nurodyta Gerovės klinikos tinklapyje. Taigi pacientė ir jos atstovė iš anksto žinojo apie paslaugų kainodarą (ką papildomai patvirtino savo parašu pasirašytoje sutartyje ir sutikime), tad klinika net neabejoja mokėjimo už suteiktą paslaugą pagrįstumu.
Šiuo metu tarp klinikos ir pacientės nėra jokio ryšio, kontakto ar kokio nors kito bendravimo. Nei pacientė, nei jos atstovė į Gerovės kliniką daugiau nesikreipė. Apie tai, jog p. Anusauskienės lūkestis dėl paslaugų neatitiko faktiškai suteiktų paslaugų turinio Gerovės klinika sužinojo iš žiniasklaidos.
Mama patyrė traumą
Primename, kad, kaip naujienų portalui tv3.lt sakė J.Anusauskienė, viskas įvyko po to, kai jos mama paslydo ir susilaužė ranką. „Traumatologiniame buvo nustatyta, kad moters trauma labai rimta – lūžęs dilbis, pasislinkę kaulai, todėl būtina atlikti operaciją.
Skausmai nesiliovė, todėl moteris su mama nutarė kreiptis į kitus medikus, kad išgirstų antro specialisto nuomonę dėl operacijos būtinumo.
Nuvykome į „Gerovės kliniką“ pas gydytoją traumatologą-ortopedą, tačiau sužinojome, kad klinikoje nėra rentgeno aparato.
Bandėme kalbėtis su gydytoju, teirautis nuomonės, ar operacija yra vienintelis kelias, kokios prognozės, jei mes darysime, ir kokios, jeigu ne, tačiau atsakymas buvo vienas – be nuotraukos gydytojas nieko negali pasakyti.“
Sumokėjo 70 eurų
Moters teigimu, daktaras ėmė rodyti kitų pacientų nuotraukas, bandydamas hipotetiškai samprotauti, kas būtų, jeigu būtų. „Supratusios, kad bendravimas vyksta apie orą ir bites, išeiname lauk. Registratūroje sumokėjome 70 eurų.
Po kelių dienų susisiekiau su klinika ir pabandžiau paaiškinti, kad įvyko nesusipratimas, nes mes negavome paslaugos už kurią susimokėjome. Draugiškai pasiūliau grąžinti mamytei pinigus.
Direktorės pavaduotoja man perskambino ir paaiškino, kad vis tik konsultacija įvyko, daktaras išrašė nukreipimą rentgenui, bet tuo metu neveikė sistema, todėl jis neįsigaliojo“, – dėstė moteris.
Ji teigė, kad kaip kompensacija, jos mamai buvo pasiūlyta papildoma nemokama konsultacija, tačiau šeima jos atsisakė.