Generalinio Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) vadovo Giovanni Bisignani teigimu, per pastarąsias dienas Europos oro linijos prarado apie 1,7 mlrd. JAV dolerių. Nuo pat balandžio 15-osios buvo atšaukti 95 tūkst. skrydžių o 10 mln. keleivių negalėjo pasiekti numatyto kelionių taško laiku. Tai sudavė lemiamą smūgį industrijai, 2009-aisiais jau netekusiai 9,4 mlrd. JAV dolerių.
Pareigūno teigimu, šiuo metu penkios Europos oro linijos yra ant bankroto ribos. Kol kas jų vardai neskelbiami, nenorint joms dar labiau pakenkti.
Dėl visų šių nuostolių kaltinamos ES stebėjimo institucijos, kurių reikalaujama įpareigoti šalis kompensuoti vežėjų patirtus nuostolius. Tačiau pasak ES ekonomikos komisaro Joaquino Almunia, pagalbos galimybė bus svarstoma tik įrodžius jos būtinybę bei įsitikinus, ar ji nepažeistų kitų vežėjų lygių galimybių.
Tiesa, dėl „antžeminių“ vežėjų pergyventi nevertėtų. Greitųjų traukinių bilietai visoje Europoje pabrango akimirksniu. Jau balandžio 18-ąją Paryžiuje nebuvo vietų nei viename traukinyje į Vokietiją ar Belgiją,o tarpmiestinių autobusų kainos siekė dangų. Dar ilgai „pelenų“ krizė, pakurstoma pasigirstančių gandų apie galimą ugnikalnio suaktyvėjimą skatins atsargius keliautojus rinktis traukinius, o ne lėktuvus.
Draudimo kompanijos džiugiai nusiplovė rankas, pareikšdamos jog oro linijoms nuostolių nekompensuos. Tuo tarpu pelenų šešėlis padengė ne tik kelionių, bet ir visą turizmo industriją. Turistų srautai sumažėjo drastiškai, ir nors daugelį jų pavyko įtikinti perkelti keliones į gegužės mėnesį Europos kelionių organizatoriai prarado milijonus eurų. Sumaištis Europoje palietė ir kitus žemynus. Teigiama, jog JAV ekonomika per pastarąsias penkias dienas prarado 650 mln. dolerių.
Tačiau draudimas paveikė ne tik keliones, bet ir pervežimus. Daugelyje šalių parduotuvėse ėmė trūkti produktų, kurie paprastai atgabenami oru. Kenijoje brokoliai, šparagai bei pupelės, skirtos Europos rinkai, atiduodamos gyvuliams. Italijoje išpiltos tonos sulčių bei išmesta nemažai šviežios mozzarellos. Smarkiai paveiktas ir Norvegijos žuvies eksportas, o šviežia, suši skirta žuvis greitai „perkvalifikuota“ į šaldytą.
Tačiau mašinų nuomos kompanijų pelnai (ir nuomos kainos) šoko iki padebesių. Papildomai užsidirbo ir privačių kelių savininkai. Tačiau laimėtojais tapo viešbučiai – dėl atšauktų skrydžių daugelyje jų nebeliko laisvų kambarių, o kai kurie skrupulų neturintys verslininkai, už atšauktą rezervaciją reikalavo 100 proc. mokesčio.