Kiekviena darbo diena žada naujus iššūkius ir atveria naujas galimybes, todėl darbdaviams ypatingai svarbu sukurti komandinę dvasią, aiškią vertybių sistemą ir taip skatinti meilę savo įmonei.
Apie tinkamos atmosferos darbo aplinkoje svarbą kalbamės su šeimos psichologu ir psichoterapeutu, politiku, publicistu, psichologijos mokslo populiarintoju Gediminu Navaičiu.
Pone Gediminai, kaip svarbu žmogui dirbti tinkamoje aplinkoje?
„Visų pirma, žvelgiant į praeitį, akivaizdžiai matomas darbuotojo statuso kitimas – vergovės laikotarpiu niekam nerūpėjo nei darbuotojų (vergų) sveikata, nei psichologinė būsena. Viduramžiais darbuotojai taip pat nebuvo lepinami, jiems buvo žadama gerovė po mirties. Tik XIX-XX a. sandūroje darbuotojai pradėti vertinti kaip kolektyvo dalis, kaip dalis, tiesiogiai atsakinga už darbo našumą, produktyvumą. Dabar gera atmosfera kasdienėje darbo aplinkoje yra vis svarbesnė ir būtinesnė. Kalbant konkrečiau – vadovui ir darbuotojui vertėtų būti labiau kolegomis nei laikyti už skirtingų siūlo galų“, – sako psichologas.
Kaip tiesiogiai tinkama aplinka veikia darbo našumą?
„Tinkama atmosfera darbovietėje leidžia darbams įgauti didesnę spartą. Ne veltui atliekama tiek daug tyrimų, specialiai sukurtos mokslo kryptys apie žmonių santykius darbinėje aplinkoje. Svarbu suprasti, kad darbuotojas vadovui nėra tik detalė, nėra sraigtas, leidžiantis sparčiau suktis pajamų augimo mechanizmui. Šiuo metu išsivysčiusioje šalyje darbuotojas, kuriam sukurtos tinkamos sąlygos, atlieka darbą už 300 tokių pačių darbuotojų neišsivysčiusioje ir tinkamų salygų nesukuriančioje aplinkoje“, – darbo našumą vertina G. Navaitis.
Kaip formuojami tinkami vadovo ir darbuotojo santykiai?
„Šiuo metu Lietuvoje vis dar yra nemažai senamadiškų vadovų, kurie sugretina žodžius „nepatenkintas“ ir „patenkintas“. Jei darbuotojas nėra nepatenkintas jam sukurta aplinka, tai visiškai nereiškia, kad jis yra laimingas. Taigi, jei darbuotojas tiesiog „nesiskundžia“, nereiškia, kad kuriama atmosfera yra tenkinanti visapusius poreikius darbo produktyvumui kelti“, – sako psichologas.
Taigi, kas yra meilė savo bendrovei?
„Atsakysiu paprastai. Jei vyrui gera būti aplinkoje, kuri yra kuriama kartu su moterimi, jei buvimas kartu tenkina abi puses, jei buvimas kartu veda į priekį, tai tiesiog dažniausiai vadinama meile. Taip yra ir su darboviete – jei malonu kasdien čia lankytis, jei palaikomi geri ryšiai su kolegomis, su vadovais, tai būtent meilė vers visus dirbti kartu, judėti į priekį“, – reziumavo žymus psichologas G. Navaitis.
Darbuotojų iniciatyvos laukiamos konkurse
Apie įmonių vertybes bei organizacinę kultūrą galima rasti įvairiausios literatūros, tačiau geriausiai tai atspindi patys darbuotojai, kurių kiekvieną galima vertinti kaip atskirą įmonės ambasadorių, formuojantį organizacijos įvaizdį už jos ribų. Socialinė iniciatyva „Aš myliu savo įmonę“ jau penktus metus skleidžia pozityvumo ir gero įmonės mikroklimato idėją bei renka pačias mylimiausias Lietuvos įmones. Tai ne tik konkursas, tai yra proga parodyti stiprų kolektyvą, puikią organizacijos vidinę kultūrą, suburti darbuotojus bendram tikslui bei smagiai praleisti laiką.
Jau penktus metus rengiamo konkurso organizatoriai kviečia visas Lietuvos įmones priimti iššūkį ir parodyti visuomenei vidinį įmonės gyvenimą, puoselėjamas vertybes ir kuriamas kolektyvo tradicijas.
Visi kompanijų darbuotojai, norintys prisijungti prie projekto ir meilę savo darbovietei parodyti viešai, kviečiami registruotis adresu www.myliusavoimone.lt iki lapkričio 3 dienos.