• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Teksasas čia atsivežė karvės oda aptemptą sofą, Barbadosas – įrengė netikrą romo barą. Trinidas ir Tobagas tuo tarpu nepasivargino atskraidinti bikiniu vilkinčių merginų. Zimbabvė, ir ta, puikavosi įspūdingais turistiniais plakatais.

REKLAMA
REKLAMA

Eidamas pro Abu Dabio stendą (trykštantys fontanai, tikros palmės), Hamudas al-Yakubis, Irako turizmo direktorius, maloniai teiraujasi, kokios dar Artimųjų Rytų šalys dalyvauja presitižinėje Londono „World Travel Market“ parodoje (Pasaulinė kelionių mugė – lt.)

REKLAMA

„Visos, išskyrus Iraką“, - jam buvo atsakyta. Tačiau užsipyrėlis Hamudas akių nenuleidžia – jis ne iš tų, kurie lengvai pasiduoda.

„Kitais metais“, - sako jis, šnairuodamas į prašmatnius Palestinos plakatus ir šūkius. „Mes čia turėsime išskirtinį stendą: jame bus pristatomos Irako oro linijos, geriausi šalies viešbučiai ir restoranai“, - teigė, ko gero, sunkiausiomis aplinkybėmis turizmo sferoje dirbantis H. al-Yakubis. Jis į Londoną atvyko su duomenų rinkimo misija.

REKLAMA
REKLAMA

„World Travel Market” – vienas didžiausių ir svarbiausių turizmo sektoriaus renginių pasaulyje, skirtas turizmo profesionalams. Šiemet parodoje dalyvaus apie 5,000 pasaulio turizmo rinkos atstovų. 2008 m. parodą aplankė 26.5 tūkst. turizmo profesionalų bei 2,5 tūkst. žiniasklaidos atstovų, 21 tūkst. kitų lankytojų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasižvalgius po parodą aiškėja, jog banketinių sumuštinukų ir šlamančių čekių knygučių gausoje – krizės nematyti. Irako turizmo šefas nori, kad jo šalis būtų viso to dalimi.

„Irakas didžiuojasi civilizacija, kurios ištakos siekia 7000 metų. Mūsų archeologinės vietos – žinomos visame pasaulyje. Taip pat mes turime folklorą, pelkių, dykumų, kalnų, uolų. Jei visos tos Artimųjų Rytų šalys gali reklamuotis, kas draudžia mums?“, - klausia H. al-Yakubis.

REKLAMA

„Žinoma, iki šiol mums koją kišo ganėtinai aiški priežastis – saugumas. Bet jau šiemet turėjome 80 turistų. Jie namo grįžo, turėdami visas sveikas galūnes“, - į savo klausimą tuoj pat atsako energingasis Irako turizmo vedlys.

Kulniuodamas pro Kubos stendą, jis nejučia pagriebia dar vieną reklaminį lankstinuką. Jame šelmiška, bikiniu vilkinti mergina skuodžia balto smėlio paplūdimiu.

REKLAMA

„Štai, kur glūdi iššūkis. Bet jei mes sugebėsime susidoroti su rinkodaros problemomis – būsime išgelbėti“, - į kišenę pusnuogės merginos paveikslėlį skuba dėtis irakietis.

Entuziastingos Irako turizmo vado kalbos, rodosi, nėra tuščios. Karo nusiaubtos šalies įvaizdžiui kurti jis pasisamdė britų kompaniją „Dunira Strategy“. Jos atstovo Benjamino Carey teigimu, bendrovė Irakui yra parengusi ilgalaikę strategiją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„British Airways“ ir „Iraqi Airways“ kitais metais atidarys tiesioginius skrydžius iš Londono į Bagdadą, o turistai jau teiraujasi bilietų. Savaime suprantama, kad jų nėra daug, tačiau neabejojame, kad už penkių dešimties metų jų skraidys pilni lėktuvai. Planuojame dabar, o taikos palūkanas skinsime vėliau“, - teigė B.Carey.

REKLAMA

„Dunira Strategy“ jau dirbo su tokiomis problematiškomis valstybėmis kaip Jemenas, Siera Leonė ir Palestina.

Paėjėjęs šiek tiek toliau, kur pigesnės reklaminės vietos, mūsų Irako turizmo vadovas Londono „ExCel“ pastate, kur ir vyksta paroda,
atranda tai, ko ilgai ieškojo. „Iš Libano galima tik pasimokyti. Net ir per 2006 m. konfliktą jis išlaikė pasitikėjimą savimi“, - susižavėjimo neslėpė jis.

REKLAMA

Manytina, jog kalbėdamas apie turistinį Irako potencialą - H. al-Yakubis nė kiek neperdeda. Šalis jau susilaukė daugybės „religinių turistų“, dažniausiai atvykstančių iš Irano ir lankančių šiitų musulmonams reikšmingas vietas Najafe ir Karbaloje. Religija nesuinteresuotiems žmonėms taip pat yra ką pamatyti – pradedant Babilonu, Ūru ir Nipūru. Nors po amerikiečių invazijos daug kultūrinių vertybių buvo išplėšta, daug ir pasiliko. Akademikai beatodairišką plėšikavimą istorinių vietų plėšikavimą jau seniai įvardijo kaip didžiausią žmonijos istorijoje „kultūros vandalizmą“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot Lietuvos Turizmo departamento direktorės Nijolės Kliokienės, Lietuvos stende šiemet buvo akcentuojamas kultūrinis turizmas bei Vilnius - Europos kultūros sostinė 2009, aktyvaus turizmo galimybės.

Parodos metu Lietuvos stende buvo suorganizuotas priėmimas britų žiniasklaidai ir kelionių organizatoriams, jiems buvo pristatytos Lietuvos turizmo aktualijos, vyks lietuviškų produktų ir gėrimų degustacija.


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų