„Jaguar XE“ šiai automobilių kompanijai yra svarbus dėl keletos rimtų priežasčių. „XE“ yra pirmasis kompanijos modelis, kuris naudos visiškai naują, iš aliuminio pagamintą modulinę platformą. „XE“ bus pirmasis modelis, kuris nebeturės nieko bendro su „Ford“ koncernu.
„Jaguar XE“ taip pat bus pirmasis kompanijos modelis, kuris bus komplektuojamas su visiškai naujais, 4 cilindrų turbo-benzininiais ir dyzeliniais varikliais, kuriuos „Jaguar“ specialistai vadina „Ingenium“.
„Ingenium“ motorų gausa turėtų patenkinti daugelio poreikius. Pavyzdžiui, 2.0 litrų dyzelinis agregatas išvystys 163 arklio galias, 380 Nm sukimo momentą ir išmes vos 99 g/km Co2. Jeigu gyventume Prancūzijoje ar D.Britanijoje, turėdami šį automobilį būtumėte atleisti nuo kelių mokesčio.
2.0 litrų benzininis variklis, priklausomai nuo versijos, išvystys 200 arba 240 arklio galių. Visi 2.0 litrų motorai bus poruojami su 6 bėgių mechaninėmis arba su 8 bėgių automatinėmis pavarų dėžėmis.
Kol kas, pati galingiausia ir dinamiškiausia „XE“ versija bus komplektuojama su 3.0 litrų, 6 cilindrų motoru, kuris išspaus 335 arklio galias ir 450 Nm sukimo momentą.
Kitais metais „Jaguar“ turėtų pristatyti „XE“ modifikaciją su 5.0 litrų, 8 cilindrų atmosferiniu motoru, kurio pajėgumas sieks 500 arklio galių. Sportiškus „Jaguar“ modelius ruošiančios „Jaguar Special Operations“ divizijos specialistų, to turėtų užtekti pasipriešinti „BMW M3“ ar „Mercedes Benz C63 AMG“.
Vis dėlto, kad ir kiek daug darbo ir pinigų „Jaguar“ įdėjo kurdama naująjį modelį, kokį pirmąjį įspūdį sudarė šis žavingas sedanas? Įspūdžiai dvejopi.
Pirmiausia - išvaizda. Skųstis prasta automobilio išvaizda nereikėtų. Net ir standartinės modelio versijos atrodo pakankamai patraukliai. Ar baziniai modeliai atrodo patraukliau negu „Audi A4“, 3 serijos „BMW“ ir C klasės „Mercedes Benz“? Už „Audi A4“ tikrai taip. Tuo tarpu 3 serijos „BMW“ ir C klasės „Mercedes Benz“ jėgos pasiskirstytų tolygiai.
Interjeras - labai bijojome, kad „Jaguar“ nesusimautų ir sukurtų modernų, kokybišką ir dėmesio vertą interjerą, kuriame kiekvienas vairuotojas jaustųsi jaukiai.
Atleiskite „Jaguar“ gerbėjai, tačiau atrodo, kad „XE“ interjeras nebūtų iki galo išbaigtas. Galbūt taip ir yra, nes vieni mygtukai klibėjo labiau negu kiti, apdailos medžiagos kai kur neatrodė pačios geriausios kokybės. Šiek nustebino ir erdvės trūkumas ant galinių sėdynių.
Vis dėlto, nurašyti „Jaguar XE“ nereikėtų. Reikia palaukti kada „XE“ pasirodys Lietuvoje ir pasižiūrėti kaip atrodo galutinis produktas.