Jeigu žvalgotės į „Honda Civic Type R“ ar „Audi RS3“, jūs tikitės sportiškumo. Jeigu jūsų svajonių sąraše yra 5 serijos BMW ar „Jaguar XF“, neabejotinai jūs trokštate patogumo. Tuo tarpu „Zündapp Janus“ kūrėjai jį projektavo pagal visiškai kitus kriterijus.
Pasibaigus antrajam pasauliniam karui, Europoje gyvenantys žmonės neturėjo tokios pasirinkimo laisvės kaip daugelis dabar. Tai puikiai žinojo ne tik didžioji dalis Europos gyventojų, bet ir šiame regione veikiantys automobilių gamintojai, kurie siekdami atsistoti ant kojų pradėjo projektuoti mažyčius, pigius ir elementarius ratuočius. Tokius kaip: „BMW Isetta“, „Fiat 500“ ar „Messerschmitt KR175“. Vis dėlto, mažyčių, burbulo formos automobiliukų sąrašą reikėtų papildyti dar vienu kandidatu – „Zündapp Janus“.
Motociklų gamintojas
Vokietijos automobilių pramonė šiuo metu yra kaip niekada stipri ir pajėgi, tačiau to paties, deja, negalėtume pasakyti apie motociklų industriją, kuri kadaise taip pat buvo pakankamai didelė ir finansiškai pajėgi.
1917 metais įkurta „Zündapp“, labai greitai tapo viena didžiausių motociklų gamintoja Vokietijoje, kuri per vienerius metus pagamindavo tūkstančius skirtingų motociklų, kurie leido Vokietijos gyventojams turėti asmeninę transporto priemonę, bet tai truko neilgai.
Kuomet Vokietija pradėjo antrąjį pasaulinį karą, į Trečiojo Reicho įtakos zoną pateko ir motociklų gamintoja „Zündapp“. Ji buvo įpareigota gaminti įvairius motociklus Vokietijos ginkluotosioms pajėgoms.
Perėjo link automobilių
Pasibaigus antrajam pasauliniam karui, motociklų gamintoja „Zündapp“ nusprendė praplėsti transporto priemonių gamą ir kartu su motociklais gaminti automobilius ir motorolerius. Tuometiniai bendrovės vadovai manė, jog po truputėlį atsigaunančiai Europai reikės pigių, paprastų, bet patikimų transporto priemonių. Ir nesvarbu ar ji turėjo du ar keturis ratus.
Kuomet „Zündapp“ pasirinko naują kryptį, bendrovės vadovai, ko gero, nesitikėjo, jog pirmojo automobilio kūrimo ir projektavimo darbai užtruks gerokai ilgiau negu planuota, o ir galutinis rezultatas neprivers Vokietijos piliečių plūsti į artimiausias „Zündapp“ prekybvietes.
Galutinis produktas buvo pristatytas 1957-aisiais. Tuomet „Zündapp“ vadovai sukurti rankomis su įtakingu inžinieriumi – Claude Dornieriu, kuris talkino projektuojant pirmąjį „Zündapp Janus“ automobilį.
Bene išskirtiniausia „Zündapp Janus“ savybė – priekyje ir gale sumontuotos durys pro kurias galėdavo įlipti keleiviai.
Tuo tarpu automobilio ratus suko mažytis, vieno cilindro, dvitaktis variklis, sugebėjęs išvystyti 15 arklio galių ir padėjęs automobiliui pasiekti vos 80 km/val. maksimalų greitį. Vis dėlto, siekiant pasiekti 80 km/val. greitį, automobilyje turėjo važiuoti vienas žmogus ir jis su „Zündapp Janus“ turėjo riedėti nuo kalno.
Neįpatingai džiuginanti dinamika nebuvo vienintelė savotiška „Zündapp Janus“ savybė. Nemažai diskusijų sukėlė inžinierių sprendimas variklį sumontuoti per vidurį, tarpe tarp priekinių ir galinių sėdynių.
Teoriškai, šis sprendimas leido užtikrinti puikų svorio paskirstymą ir žemą gravitacijos centrą, tačiau tai buvo tik teorija. Kadangi agregatas buvo toks nedidelis ir lengvas, susėdus keturiems žmonėms, stipriai pakildavo „Janus“ svorio centras, dėl to staigiuose posūkiuose automobiliukas turėjo polinkį apvirsti.
Ir visgi, didžiausia šio mažylio problema, o tiksliau – dvi problemos, buvo patikimumas ir itin aukšta kaina. Šie du veiksniai privertė „Zündapp Janus“ gamybą sustabdyti vos po vienerių metų.