Tačiau Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas G.J.Furmanavičius, artėjant LASF prezidento rinkimams, kalba apie planus turėti tokią galimybę dar kitas – 2016 metais. Tiesa, niekas be jo paties apie tokius planus net nėra girdėjęs.
„Mes pristatėme ir naują projektą, kurį norime įgyvendinti 2016 metais. Detaliai jį ketiname pristatyti vasario mėnesio pabaigoje kartu su Lietuvoje viešėsiančiu Lenkijos automobilių sporto federacijos prezidentu. Trumpai sakant, mes norėtume, kad etapo startas vyktų Kaune, nes yra privaloma, kad būtų ir miesto ruožas. Kaune prie „Žalgirio arenos“ yra labai geros sąlygos – vyko Europos drifto čempionato etapas, infrastruktūra ten yra labai gera. Vėliau Lietuvoje vyktų 4-5 greičio ruožai – virš 100 km. Tad visą dieną vyktų Lietuvoje, o vėliau karavanas išvyktų į Lenkiją. Tai mūsų ir Lenkijos projektas“, — metų pradžioje „Laisvosios bangos“ radijui pasakojo LASF prezidentas.
Vasaris jau baigiasi, o apie Lenkijos automobilių sporto federacijos prezidento viešnagę Lietuvoje nieko girdėti. Įdomu ir, kad WRC etapo Lenkijoje varžybų direktorius apie šiuos planus nėra nieko girdėjęs.
Lietuva WRC žemėlapyje – FIA prašymu
Trumpai grįžkime į praeitį ir prisiminkime kaip iš viso Lietuvai atiteko istorinė proga organizuoti WRC etapą. Apie tai papasakojo WRC etapo Lenkijoje varžybų direktorius Jaroslaw Noworol.
„Mes įdėjome daug darbo, kad galėtume rengti šį etapą. Jo nori visi, tokios šalys kaip Ispanija, Prancūzija. Etapą daryti dvejuose valstybėse buvo Tarpautinės automobilių federacijos (FIA) reikalavimas. Vienas dalykas — tai rinkodarinis žingsnis WRC sudominti Lietuvos rinką, o kitas pasibandyti ateičiai, nes norėtų jungti, pavyzdžiui, Prancūzijos ir Ispanijos etapą į vieną“, — pasakojo WRC etapo Lenkijoje varžybų direktorius J.Naworol.
Prastos trasos ir nepakankamas saugumas
Visoje viešoje erdvėje ir tarp WRC etapo Lenkijoje vadovų Lietuvoje vykusi etapo dalis vienareikšmiškai laikoma nepavykusia. Lenktynininkai sukorė 300 km keliaudami iš Mikolaikų Lenkijoje į Druskininkus, kur iš 89 numatytų greičio ruožo kilometrų lenktynininkai įveikė tik 30. Nors viešojoje erdvėj Lenkijoje netrūko karčių žodžių etapo Lietuvoje organizatoriams, J. Noworol kalbėjo diplomatiškai.
„FIA atstovai po varžybų dienos turi parašyti savo pastabas. Po etapo Lietuvoje visi iki vieno parašė tą pačią išvadą — greičio ruožai buvo per toli nuo pagrindinio ralio miestelio. Lenktynininkai turėjo išvažiuoti 6 ryto, o į Mikolaikas grįžo tik 23 val. Taip, buvo nusiskundimų iš saugumo atstovo. Trasos tapo nesaugios, kad jomis būtų važiuojama dar kartą“, — pasakojo varžybų direktorius.
Visgi, pasak pašnekovo, tai nebuvo vienintelė problema tądien. Jei ne visiška betvarkė saugant trasą, gal situacija būtų atrodžiusi kitaip.
„Žmonės pradėjo plūsti į trasą, lyg nežinodami, kad netrukus automobiliai važiuos dar kartą. Dėl to FIA delegatas nusprendė, kad varžybos turėjo būti nutrauktos“, — sakė lenkas.
Perspektyvų nemato
Planai, kad 2016 metais WRC etapo startas būtų duotas Kaune, o po to lenktynininkai su savo gausiomis komandomis, sunkvežimiais, tonomis technikos pajudėtų į Mikolaikas taip pat skamba kaip iš pasakos.
„Startas Lietuvoje sunkiai įsivaizduojamas. „Hyunday“ komanda savaitę Mikolaikose statė savo paviljoną, taip pat ilgai jį ir ardė“, — tikino varžybų direktorius.
Didelę patirtį ralio varžybose turintis lenkas pasakojo kokia garbė jo šaliai ir jam asmeniškai prisidėti prie tokio kalibro renginio. Paklaustas, ar Lietuva dar turi šansą grįžti į WRC žemėlapį, lenkas vilčių nelaidojo, bet nieko konkretaus, o ypač apie G. Furmanavičiaus planus 2016 metais, pažadėti negalėjo.
„Artimiausiu laiku tokios galimybės nėra numatytos, bet tolimoje ateityje – ką gali žinoti. Gal kada nors etapas vyks per tris šalis — Latviją, Lietuvą ir Lenkiją, bet dabar tokios galimybės neįsivaizduoju. Lietuva turi puikių trasų raliui, pats stebėjau ralį „Kauno ruduo“, bet tie greičio ruožai yra per toli nuo Mikolaikų, o parinkti Druskininkuose nebuvo tinkami“, — pasakojo J. Noworól.