• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vienas didžiausių automobilių komponentų tiekėjų pasaulyje, Vokietijos bendrovė „Webasto“, atsidūrė ant finansinės bedugnės krašto. Įmonės skolos jau viršija 1,2 mlrd. eurų, o pagrindiniai kreditoriai – „Bayern LB“ ir „UniCredit“ – suteikė jai laiko restruktūrizuoti savo veiklą iki gegužės pabaigos. Jei iki to laiko nebus įrodyta, kad bendrovė gali sėkmingai tęsti veiklą, jai gresia bankrotas.

14

Vienas didžiausių automobilių komponentų tiekėjų pasaulyje, Vokietijos bendrovė „Webasto“, atsidūrė ant finansinės bedugnės krašto. Įmonės skolos jau viršija 1,2 mlrd. eurų, o pagrindiniai kreditoriai – „Bayern LB“ ir „UniCredit“ – suteikė jai laiko restruktūrizuoti savo veiklą iki gegužės pabaigos. Jei iki to laiko nebus įrodyta, kad bendrovė gali sėkmingai tęsti veiklą, jai gresia bankrotas.

REKLAMA

1901 m. įkurta „Webasto“ iki šiol buvo laikoma viena iš 100 didžiausių automobilių pramonės tiekėjų pasaulyje. Bendrovė gamina stoglangius, kabrioletų stogus, elektrinių automobilių įkroviklius bei įvairias šildymo sistemas, naudojamas lengvuosiuose automobiliuose, sunkvežimiuose, autobusuose ir kemperiuose. 2023 m. pabaigoje įmonėje dirbo daugiau nei 16 000 žmonių, 50 gamyklų visame pasaulyje.

Tačiau pastaraisiais metais „Webasto“ susidūrė su rimtais sunkumais. Lūkesčių nepateisinanti elektromobilių rinka ir sumažėjusi pagrindinių užsakovų automobilių pardavimai tiesiogiai paveikė bendrovės pajamų šaltinius. Be to, įmonė patyrė didžiulius nuostolius Kinijoje, kurioje teko uždaryti dvi iš penkių gamyklų.

Vadovybės permainos ir desperatiškas gelbėjimosi planas

Situacija „Webasto“ tapo tokia bloga, kad kreditoriai 2023 m. pabaigoje pareikalavo paskirti specialų vadovą, kuris būtų atsakingas už restruktūrizacijos procesą. 

Šią užduotį perėmė Johannas Stohneris, tačiau progresas buvo lėtas. 2024 m. kovo mėnesį bendrovė netikėtai paskelbė apie generalinio direktoriaus Holgerio Engelmanno atsistatydinimą. 

H. Engelmannas, vadovavęs „Webasto“ daugiau nei dešimtmetį, buvo priverstas trauktis po to, kai įmonės finansinė būklė negerėjo, o restruktūrizacijos planai įstrigo. 

REKLAMA
REKLAMA

Jo vietą užėmė krizinių situacijų valdymo specialistas Jörgas Buchheimas, kuris dabar privalo įtikinti kreditorius, kad bendrovė dar turi galimybę išsigelbėti.

Nepaisant vadovų rokiruotės, „Webasto“ gelbėjimosi planas nebus sklandus. Vien per 2022 m. įmonė patyrė apie 200 mln. eurų nuostolių dėl nesėkmingai realizuoto „Ford Bronco“ stogo konstrukcijos projekto, o dabartiniai rinkos svyravimai verčia ieškoti būdų, kaip sumažinti išlaidas.

REKLAMA

Neišvengiami atleidimai

Šiuo metu bendrovės vadovybė siekia išspręsti patį sudėtingiausią klausimą. „Webasto“ nori išgelbėti bendrovė ir tuo pačiu išsaugoti kuo daugiau darbo vietų.

Iki šiol „Webasto“ stengėsi mažinti darbuotojų skaičių natūralia rotacija – t. y. neatkuriant iš darbo išėjusių darbuotojų etatų. Tačiau toks metodas leido sumažinti vos kelis šimtus darbo vietų, o realūs skaičiavimai rodo, kad siekiant stabilizuoti finansinę padėtį teks atleisti bent 1 600 žmonių.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų