1901 m. įkurta „Webasto“ iki šiol buvo laikoma viena iš 100 didžiausių automobilių pramonės tiekėjų pasaulyje. Bendrovė gamina stoglangius, kabrioletų stogus, elektrinių automobilių įkroviklius bei įvairias šildymo sistemas, naudojamas lengvuosiuose automobiliuose, sunkvežimiuose, autobusuose ir kemperiuose. 2023 m. pabaigoje įmonėje dirbo daugiau nei 16 000 žmonių, 50 gamyklų visame pasaulyje.
Tačiau pastaraisiais metais „Webasto“ susidūrė su rimtais sunkumais. Lūkesčių nepateisinanti elektromobilių rinka ir sumažėjusi pagrindinių užsakovų automobilių pardavimai tiesiogiai paveikė bendrovės pajamų šaltinius. Be to, įmonė patyrė didžiulius nuostolius Kinijoje, kurioje teko uždaryti dvi iš penkių gamyklų.

Vadovybės permainos ir desperatiškas gelbėjimosi planas
Situacija „Webasto“ tapo tokia bloga, kad kreditoriai 2023 m. pabaigoje pareikalavo paskirti specialų vadovą, kuris būtų atsakingas už restruktūrizacijos procesą.
Šią užduotį perėmė Johannas Stohneris, tačiau progresas buvo lėtas. 2024 m. kovo mėnesį bendrovė netikėtai paskelbė apie generalinio direktoriaus Holgerio Engelmanno atsistatydinimą.
H. Engelmannas, vadovavęs „Webasto“ daugiau nei dešimtmetį, buvo priverstas trauktis po to, kai įmonės finansinė būklė negerėjo, o restruktūrizacijos planai įstrigo.
Jo vietą užėmė krizinių situacijų valdymo specialistas Jörgas Buchheimas, kuris dabar privalo įtikinti kreditorius, kad bendrovė dar turi galimybę išsigelbėti.
Nepaisant vadovų rokiruotės, „Webasto“ gelbėjimosi planas nebus sklandus. Vien per 2022 m. įmonė patyrė apie 200 mln. eurų nuostolių dėl nesėkmingai realizuoto „Ford Bronco“ stogo konstrukcijos projekto, o dabartiniai rinkos svyravimai verčia ieškoti būdų, kaip sumažinti išlaidas.
Neišvengiami atleidimai
Šiuo metu bendrovės vadovybė siekia išspręsti patį sudėtingiausią klausimą. „Webasto“ nori išgelbėti bendrovė ir tuo pačiu išsaugoti kuo daugiau darbo vietų.
Iki šiol „Webasto“ stengėsi mažinti darbuotojų skaičių natūralia rotacija – t. y. neatkuriant iš darbo išėjusių darbuotojų etatų. Tačiau toks metodas leido sumažinti vos kelis šimtus darbo vietų, o realūs skaičiavimai rodo, kad siekiant stabilizuoti finansinę padėtį teks atleisti bent 1 600 žmonių.